Még mindig brutális
Szöveges ítélet
Egy hete vettem át,rögtön indulás Erdélybe majd Olaszországba.Röpke egy hét alatt közel ötezer km,igy nem sok tapasztalat adódott még vele.Az eddigek:brutál gépezet,terepen is jól bologul,volt alkalmam kipróbálni Erdélyben a sártengerben és a hegyekben.Országuton király,mindenki menekül előle,megy mint a tank.A fogyasztása remélhetőleg csak a bejáratás idején ennyi.Kényelmes,jó rugózású bár a rossz utakon hajlamos elpattogni és elég nehéz irányban tartani.A fék kissé szokatlan,nagyon bent fog,komolyan figyelni kell erre,remélhetőleg a szervizben valamit korrigálnak rajta.Néhány negativum:az ablakemelő kapcsolókat valami félkarú emberhez tervezték,igen nehéz elérni őket,a középső kartámasz nagyon hátul van,a hamutál talán rosszabb helyen nem is lehetne.Abszolut kiesik a látótérből,mindig le kell nézni ha meg akarom találni.Mindezek ellenére nagyon jó autó,hiszen a felszereltsége személyautós,a kényelme kifogástalan.A szerviz és fenntartási költségeket még nem tudom,remélhetőleg az előző hozzászóló árai nem minden szervizben ilyen brutálisak.A fogyasztása nagyon erősen lábtól függő,ha nagyon sietős 11 liter,ha nagyon öreguras 6 liter,kipróbáltam,rendes nappali forgalomban Romániában bő 240 km periódusban ennyi volt.Viszont mivel megy mint az örült nehéz vele lassan járni,igy inkább a 8-9 az átlag,ami még mindig szép eredmény ekkora autótól.
---------------
két hónap alatt 18 000 km sikerült belekergetni.A fogyasztás relative mérséklődött,a stabil 140-150 körüli tempónál tartja a 9,5 litert,bár ez kissé rapszodikusan tud változni egyik inditásról a másikra.A fedélzeti számítógép időnként kitartóan ragaszkodik a 0 km/h átlagsebességhez,és ha véletlen rálel a 10,1 fogyasztásértékre annál leragad.De a jó oldala,semmi gondom vele,megy mint a hegyomlás,terep vagy országút mindegy.Erdély úttalan útjain,hazánk hegyeiben,vagy olasz autópálya teljesen hidegen hagyja.Nagyon jó utazó autó,kényelmes,csendes és gyors.Remélhetőleg hosszú távon is ez marad a tapasztalat.Mindenkinek csak ajánlani tudom.Ezzel a felszereltséggel személyautó drágább,és nem jobb.
-----------
A tapasztalat még mindig nagyon jó,semmi gondom vele.Az első fékbetétet kellet cserélni a 30000 szerviz alaklmával,a gyárit jobb elfeledni.A szervizben bő 50000 Ft ért adták volna,autósbolt feleáron hozta ugyanazt a gyári garnitúrát.Fogyasztás maradt 9,5 liter nagy átlagban,ha nagyon ráérősen botorkálok hajlandó beérni 7 körül,ha sietek 11.Család is imádja,bőven el lehet férni.Terepen nagyon jól boldogul,a terepváltó forgókapcsolója ugyan nem igazi terepjáróba való és komolyan figyelni kell a visszajelzőt mikor kapcsolódik rendesen,de jól teszi a dolgát,működik.A szerviz korrekt,bár nem mondhatni olcsónak.30000 szerviz majd 90000 Ft és csak az olaj meg a két szúrő volt benne.De legalább megkérdik mielőtt szó nélkül cserélnének mindent.Az alsó védőlemezt viszont nem ajánlom leszerelni és egyengetési céllal kalapálni,még egyszer nem lehet visszatenni csak heveny káromkodás árán.Igy inkább marad kicsit horpadozottan.Egyszerűen továbbra is csak ajánlani tudom mindenkinek.
Folytatván eddigi tapasztalatokkal.A fogyasztás stabilan 9 liter,ezen kivűl semmi változás.Szó és nyikkanás nélkül gyűri a kilómétereket,mindegy milyen útviszonyok vagy annak teljes hiánya,autópálya.Sietősen nagyon lehet vele haladni,ráérősen szintén.A kötelező szervizeken kivül semmi gondom vele,bár azért ezek nem túl barátságos tételek.60 000 szerviz bő egy százas,pedig semmi extrém dolog csak olaj és szűrők.Mivel egyre hosszabb időt töltök vele és persze egyre durvább terepekre merészkedek ezt a képességét csak dicsérni tudom.Hihetetlen helyekre képes felmászni.Volt L 200 járgányom is,de amit az már komoly erőlködéssel oldott meg ez lazán alapjáraton.Egyszerűen szuper a járgány.
2007.10.19.
A kilóméterek szaporodnak,a tapasztalatok szintén.Igaz semmi változás az előzőekhez képest,néhány apróság.A légszűrőt nem árt porosabb utak után kitakaritani,elég csak egyszerüen a kerékhez ütögetve eltávolítani a por nagyrészét.Valahogy nem igazán találták el honnan is vegyen levegőt,ezért nagyon gyorsan berakodik.Elég észrevehető a változás,szerencsére nagyon könnyen és gyorsan megoldható.Valamely tulaj a Hári János féle nagyot mondással illette a fogyasztási adatokat,de az ő autója automata váltós és lehet a lába sem a legkisebb.Szivesen beültetem magam mellé egy bizonyitási útra.A lengéscsillapítók kezdenek elfogyni,cseréjük nem túl olcsó játék,45 000/db az elsők.Valaki irta a váltásoknál jelentkező koppanást,ez a merev és klasszikus hátsó hidak sajátossága,a nagy teherbirás miatt a fogak kialakitása más mint a személyautókon.Ha menetközben elveszed és ujra nyomod a gázt bármely fokozatban hallani fogod.Ami viszont boszantó,a kilóméterek és egyéb okok miatt a cserén gondolkodtam természetesen továbbra is a Navara mellett döntöttem.De a kereskedők az egy éves autóra olyan nevetséges árakat mondanak,hogy valószinűleg még marad.Képesek kimondani 4,2-4,5 +ÁFA körüli árakat,holott 6,6 +ÁFA volt új korában.Nevetséges.
Mindenkinek sok sikert és jó használatot
2008.03.09.
A tapasztalat ne sokat változott,semmi probléma még mindig vele.Valami fura okból közel a százezer kilóméterhez kissé megtáltosodott,elég észrevehető a változás amit nem tudok mivel magyarázni,de még mindig jobb mintha lustánn lenne.A szerviz a garancia lejártával otthon, a 100 000 Ft körüli költség 25 000 re olvadt olajjal együtt.A fékbetétek szokásosan 30 000 km alatt elfogynak,igaz nem járok lassan.Minden második betétcsere tárcsával párosul.A betét 25 000/garnitúra a tárcsa 58 000/pár,kb egy órás munka mivel könnyű cserélni.Gondolkodtam egy újra való cserén de lehetetlen jó áron eladni,a kereskedők továbbra is gyalázatos árat mondanak érte,igy marad amig birja.Sokan emlegetik a Renaultól származó motor miatti aggodalmukat,nekem volt és van Renaultom is, Clo 1,5 dci bőven 200 000 km felett ment és gondom semmi vele.Laguna 1,9 dci közel ugyanennyivel,azzal sem volt gond.Kicsit talán jobban érdemes figyelni rájuk,hidegen nem szabad pörgetni és erőltetni,erre nagyon allergiás.Nagy hajtás után pedig érdemes egy percre alapjáraton járatni miellőtt leállitják.Talán eme apróságok titkai a hosszú életnek.
Még mindig csak javasolni tudom mindenkinek,aki szereti a nagy és kényelmes autókat.
Folytatás 2009.03.16.
A kilóméterek szaporodásával szerencsére nem jár eggyütt a gondok szaporodása,továbbra is kitünően és gond nélkül teszi a dolgát.Bár kissé kezd kopogósan menni,valamelyik porlasztó kezd halódni,a gyári ára horror,160 000 körüli,de jó kezű mesterek bőven félár alatt javitják őket és jól is.A régebbi tapasztalatok maradtak,a fék ugyanúgy bent fog,pedig már kisérleteztünk vele eleget,a beállításon is és a fékerőszabályzón is,eredmény nélkül.Valóban nem túl erős de határozottan lassitja az autót.A sokak által problémásnak itélt fogyasztás nálam állandósult lábtól függően 7 és 11 liter közti.A szervizeket nem látogatom,magam javítok amit tudok,a szervizek árai nem fehér
embernek valók.
Továbbra is csak javasolni tudom,nagy,kényelmes,gyors és megbizható autó,mindegy hogy autópályán kell hosszú útra menni vagy komoly terepen,mindenhol megállja a helyét.
Hibalista
- Valami gyári hiba okán hátsó féltengelyek,szerviz korrekt módon és nagyon rugalmasan megoldotta.
Ide hordtam szervizbe
Nissan Gödöllő
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Otthon magam,
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 145000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Navara |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
