Imádnivaló Tank
Szöveges ítélet
2007 március elején vettük át (tehát most egy éves), azóta napi használatban van.
Első automata autó a családban, ez kezdetben kicsit furcsa volt, de megszokható. Nagyon finoman vált, lejtmenetben kis fékkel észreveszi magát és eggyel visszakapcsol a motorfék miatt, emelkedőn, vagy gyorsításhoz vígan visszapakol akár 2-t is.
A motor egyébként kellően erős, gond nélkül mozgatja kicsinek nem nehezhető testet, de értelemszerűen gyorsulni nem ezzel kell. (Összehasonlításképp egy 1,9 SDI VW Caddy "dinamizmusát" klasszisokkal múlja fölül) "Öreguras", kigurulós stílusban (tehát nem lámpától lámpáig sprint) városban a fogyasztást 11-11,5 liter/100km körülig le lehet vinni átlagban (a computer ismeretlen okból felfelé csal 1-1,5 litert). Országúton 90-nel, tempomattal 10 liter/100km alá simán le lehet vinni. Apropó tempomat, a beállított értéket nagyon szigorúan veszi, ezért emelkedőn rögtön visszapakol egyet nehogy véletlen leessen egy kicsit is a sebesség :).
A futómű a teherautóságnak megfelelően hátul brutálisan kemény, elöl nagyon zsír. A fekvőrendőrt tényleg csak a hátsó döccenésből lehet észrevenni. A kanyarokat megfelelően veszi, mondjuk a nagy tengelytáv miatt az íveket ésszel kell megválasztani. A 4 kerék hajtás prímán működik, ezt a télen volt alkalom kipróbálni. Olyan emelkedőn, amin eddig hóban mindegyik autónk csak komoly kínlódással jött föl, ez a 4x4Hi állást bekapcsolva röhögve kocogott fel, mintha nem is lett volna ott semmi akadály. (és van még egy 4x4Lo állás is, meg a diffizár is) Viszont a könnyű segge miatt ugyanezen az emelkedőn visszatolatni csúszós burkolaton a hátsókerékhajtással nemigen lehet, a kerekek forognak vígan, így ekkor is a 4x4Hi állást kell bevetni.
A fék ellátja ugyan a feladatát, de valahogy mélyen is fog és intenzívebb fékezésnél taposni kell rendesen, hogy a sofőr és az autó akarat egybevágjon.
Belsőre teljesen oké, a légkondi nagyon hatékony, az ülésfűtés szintén. Az anyagválasztás megfelelő, elöl a hely fejedelmi, minden kézreáll, jól beállítható a vezetési pozíció. Hátul már a magasabbak gondban lehetnek, az én 186 centim még épp elfér magam mögött. Széltében és magasságban a hely bőséges, de az ülés közel került a padlóhoz, így a térd nagyon be van hajlítva, valamit az ajtónyílás is szűkösnek mondható. Tárolórekeszekből annyi van mint a tenger, mindent el lehet pakolni szépen, bár a napszemüvegtartó és a kesztyűtartó nem bélelt, így oda műanyag cuccot berakva príma zörgésforrás készíthető. A gyári 5CD váltós készülék korrektül szól, a rádió része is elég tiszta vételre képes.
Feltétlenül meg kell említeni, hogy a fekete szín kényes a porra, nagyon meglátszik rajta, így csak az válasszon ilyet akinek tetszik a mocskos autó vagy szereti gyakran mosni.
Összességében igaz rá, hogy 4 megtermett felnőttet kényelmesen elvisz A-ból B-be és nem jön zavarba akkor sem, ha meg van rakva áruval. Méretének megfelelően fogyaszt, és szerintem szép! :)
Hibalista
- egy szélvédőcsere volt egy kő miatt, egyébként hibátlan, mondjuk gazdái vagyunk, rendszeresen ellenőrizve vannak rajta a folyadékszintek/keréknyomás és a turbó melegítés/hűtés is szem előtt van tartva
Ide hordtam szervizbe
Nissan Summit Budaörs
Hozott olajat is szó nélkül betöltik, így lényegesen lehet spórolni (egyrészt drága náluk az olaj, másrészt sok kell a dögbe :) )
(bár 30e km az előírt csereciklus, az értékesítő ajánlására 15-nél le lett cserélve az olaj, 30e Ft-ot spóroltunk - az olajat a totalcar webáruházból rendeltük)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 21657 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Caddy 1,9SDI | Következő autója? | egy jó darabig marad :) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
