Szamuráj hosszúlépés
Szöveges ítélet
Budapest „remek” útjai felébresztették bennem a vágyat egy erősebb futóművel rendelkező autó iránt. Több márka autóinak kipróbálása után a Muráno lett a győztes. Eredeti japán autó.
Japánban japán emberek rakták össze japán alkatrészekből. Eddig citroenjeim voltak, amikkel a közhiedelemmel ellentétben elégedett voltam. Egyik C5-ös még mindig megvan 200 000 km-nél tart és remekül teszi a dolgát. Remélem a japán technika hírnevéhez méltóan fog működni.
Ami tetszik: A motor és váltó erős páros, hihetelenül fürge mozgást biztosítanak a nagy testnek. Az előzés vele egy szemvillanás alatt lezajlik. Nagyon csendes csak gyorsításkor hangosodik fel a vérpezsdítő motorhang. Sok autós meglepődött már amikor a Qashqai-ra hasonlító hátsó lámpák miatt gyengébb autót feltételezve rám tapadt és egy padlógáz után jócskán lemaradt. Előle lehúzódnak hátulról viszont rám másznak így azután nehéz lassan közlekedni. Lézerblokkoló felszerelése kötelező!! Hamar meghozza az árát. Stabil az útfekvése, precíz a kormánya. Télen csúszós úton úgy indul meg 4x4-el mintha nyár lenne és persze úgy áll meg mint bármely más autó. Nagyon masszív autó érzését kelti ahogy az ember magasban ül és irányítja a gépet. Az ülései ritka kényelmesek még a hátsók is fotelszerű kényelmet nyújtanak. A csomagtartóban a felhajtható hálókkal elválasztott rekeszek szenzációsak. A dinnyétől az 1-2 szatyorig mindent el lehet helyezni, anélkül hogy bármi bolyongana a csomagtérben. A hifije kitűnő és a navigáció is felhasználóbarát. Kb. 3 havonta ha találkozom másik Muranóval olyan ritka. Ilyenkor mindketten meglepett arcot vágunk mintha UFO-t látnánk és tovább hajtunk.
Ami nem tetszik: Kevés pakolóhely a vezető körül. Literre ugyan van elég csak nem mindegy hogy egy mély a könyöklő alatt lévő üregben turmixolódik minden vagy több praktikus tartóban. Kicsi a kesztyűtartó is, ekkora testben kiszoríthattak volna nagyobbat. Az előző autóim ezen a téren elkényeztettek. A kipufogócső a karosszéria alatt jócskán lelóg ami agyon vágja az egyébként jó szabad magasságot így ez a megoldás terepen hátrányos. A rugózása rossz úton alacsony sebességnél kissé döcögős de valószínűleg ez csak az előző légrugós autóim miatt tűnik fel. Kb 60Km/órától viszont kisimul az út legyen az bármilyen.
Összegezve a benyomásaimat. Egyre jobban szeretem és alig várom hogy valahova menni kelljen vele. Eddig beváltotta az elvárásaimat. Fittyet hány a budapesti aknamezőnek, megy mint a rakéta, kényelmes, elegáns, és nem váltja ki az utca emberéből a gyűlölködő pillantást mivel a Nissan embléma még nem az a kategória. A lopásveszély sem fenyegeti úgy mint néhány kategóriatársát. Az ember úgy érzi ahogy beül hogy bármilyen időjárási körülmények vagy útviszonyok is legyenek ezzel nyugodtan elindulhat, célba fog érni. Ha valaki ebben a kategóriában keres autót okvetlenül próbálja ki. Meg fog lepődni.
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Gablini M3
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | C6 | Következő autója? | FX Diesel |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
