A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Murano (2008)

Murano 3.5 V6 Z51 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Japán UFO

Szöveges ítélet

Az első futómű kotyogásán kívül semmi panasz nem volt rá, mikor 197.000-rel elhoztam. Számoltam vele, hogy az első évben beletolok egymilliót, mert így alszok nyugodtan, de végül 800 alatt megállt és kb. minden kopó dolgot kicseréltettem.
(igazából minden autóra el kellene költeni ennyi pénzt az évek alatt, amit nem szoktak (csak ha már elromlott), így egy használtautóra el kell költeni utólag)
Amúgy egy állat: a lengéscsillapítók még gyáriak, 87%-osak. Minden olyan vaskos acéltömbökből áll a futóműben, hogy azt képtelenség tönkrevágni. A szilenteket tudja enni ebben is az úthálózat, cserébe elpusztíthatatlan szerkezet. Az egész.
Belül síri csend van, halkan lehet beszélgetni magasabb tempónál is.
Az ülései kényelmesek, erős bőrből vannak. Alig voltak kopottak vagy gyűrőttek, de elvittem egy bőr restaurátorhoz is, hogy újjávarázsolja. Ő is azt mondta, hogy ezt még rendes anyagból csinálták, szépen lehet dolgozni vele.
Az úttartása jó, a teljesítményének bőven megfelelő. Nem jön zavarba (azaz nem szarsz be), ha féleszű módjára kergeted és rángatod: arra megy, amerre szeretnéd és csöpp jelét sem mutatja, hogy le fog esni az útról.
A motorjában (VQ35D) van bőven erő és tartalék is. A kritikus 100-zal tötymörgős tempóról meggyőzően tud elszakadni és pillanatok alatt 160-nal suhan, megelőzve öt kamiont és hat másikat. A hangja hátborzongatóan jó, picit vissza is durrog néha a hörgő kipufogóba. Ha kell, elforog 7000 fölé is, igazi versenyautós élmény. (a 350Z-ben is ez a motor van, csak ott nagyobb csúcsteljesítményre hangolva)

A váltó CVT. Sokan félnek tőle, talán a szétcsesződő Multitronicos Audik miatt, vagy a soha olajcserén át nem esett Qashqai-okban lévők miatt.
De ez más. Azt leszámítva, hogy az előre-hátramenet meg a P/N és D közötti kapcsolás másodperces lassúságú, egy álom! Ezzel a motorral olyan jó párost alkotnak, hogy szinte mindig 1000-1500 körüli marad a fordulatszám. Ha kell, 2000-ig ellöki, majd mire odanézek a mutatóra, már újból 1500-on van. Észrevétlenül gyorsít, nulla rángatás. 110-nél is visszaejti 1100-1500 körülire a fordulatot, ill. motorfékes üzemben is jól tud vitorlázni a nagy végső áttétel miatt, nulla fogyasztással. Ezek, és a csendes utastér miatt nagyon elszigetel, nincsen sebességérzet egyáltalán. Ha letaposom, felbőg 4-5000-re, és furcsán észrevétlenül gyorsít. Érzed a hátadon, hogy tol, de az állandó fordulatszám miatt keresed a gyorsulást. Csak az órára pillantva látod, hogy lemaradtál róla, mert már 180-nal megy. Ha kickdown-t benyomom 6000-nél kezd, aztán repül is 7000 fölé vígan.

Ami miatt viszont rendkívül jó vétel a mai világban, az a teljesen japán gyártás és meglepően egyáltalán nem rohadó mivolta mellett a rengeteg extra, ami alapból járt az EU-s modellekhez:
- kulcsnélküli nyitás és indítás
- motoros csomagtérajtó
- dupla napfénytető (mondhatni panoráma)
- memóriás bőr ülés és kormány komfort állással
- hátsó és oldalsó kamera (2008-at írunk!)
- elöl-hátul ülésfűtés
- 10 hangszórós BOSE hifi
- motorosan működtetett hátsó üléstámlák
- gyári tetősín

2021-ben 3M körül nincsen még egy ilyen autó, ami ennyit ad és alap karbantartás mellett csak tankolni kell bele.
Igen, azt viszont kell: 10L alá nem megy, de 16 fölé sem. Szívó V6, mosolyogtató hanggal és erővel a háromturbós kéthengeres villanyautós világban.

Hibalista

- Semmi nem romlott el rajta. - - Amiket cseréltem: - motorolaj 6000-ként (4,5L kell bele 5w30 API SN, nem annyira drága) - fékfolyadékok (filléres) - osztóműben hajtóműolajok (elöl, hátul) - 5000 - első lengőkarok, stabpálcák, futóműállítás - ~300k - féltengely szimering - (pár ezer, inkább munkadíjas) - kormányösszekötő gumiharang elrepedt - váltóolaj, szűrővel, tömítő készlettel - 160e - féktárcsák, betétek (elöl csak a gyári vagy EBC premium jó, hátul Brembo) - 240k

Ide hordtam szervizbe

Red Sun - Nissanos körökben mondták, hogy jók. Nem azok.

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

LANZS BudapestHihetetlen, hogy létezik ma olyan független, nem típus/márkaspecifikus szerviz, ahol értenek az autóhoz, foglalkoznak is vele és végtelenül korrektek.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 197000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Octavia Következő autója? Quattroporte
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Murano 2008 (2008)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)