Vidám gombóc
Szöveges ítélet
2003. 11. havi a kisautó. Feleségemmel mi vagyunk az els? tulajdonosai. Emlékszem, amikor a Micra piacra került furcsának találtam a formáját és egyéb kiskategóriás autókhoz képest drágálltam is. Miután utánanéztem jöttem rá, hogy utóbbi a gazdagon felszerelt alapmodelleknek köszönhét?. A mi autónk sem volt éppenséggel olcsó (2,99 mFt volt az árcédulán), viszont nagyon sok extrával látták el (ABS, EBD, vészfékasszisztens, dupla légzsák, manuális AC, elektromos ablakok, gyári CD-s rádió, szervókormány, állítható kormánymagasság, 60:40 arányban osztottan dönthet? hátsó ?léstámlák stb.)
A választás a Micrára azért esett, mert akkor új modell volt, és a Nissan 5 éves garanciája egyedülálló. Amikor el?ször megláttam a kisautót korábbi rossz érzéseim a külsejével kapcsolatban rögtön elszálltak. F?leg azután, hogy alaposan szemügyre vettem, hogy milyen gondosan megtervezett kis "jószágról" van szó. Vagány a formája, magasan ?l? "szemeivel" békára emlékeztet, oldalról nézve pedig egy kedves kis gombóc. Az els? és hátsó túlnyúlásai kicsik (gyakorlatilag az autó négy sarkába tették a kerekeket), ezért könnyen lehet vele parkolni.
A belseje nagyon ízléses, a kezel?szervek elhelyezése és m?ködése ergonómikus, az ember igazán otthon érzi benne magát. Igaz a kisautó kategória miatt dominálnak a kemény m?anyagok, de azok kidolgozása és az elegáns színek növelik a min?ségérzetet. Tele van pohártartóval és még két nagy ásványvizes flakonnak is van hátul hely. A mi autónk kárpitja és m?szerfala beige szín?, ami meglehet koszolódásra hajlamos, de nagyon elegáns. Amit feltétlenül értékeltem benne, hogy a m?szerek elhelyezése az autóépítés klassszikus irányelvei szerint
történt: a kilóméteróra és a fordulatszámmér? a vezet? oldalán van, nem középen mint egyes kategóriatársaknál, bár ez ízlés dolga. A fokozatmentes ablaktörl? szuper ötlet, a HiFi szerintem elég jól szól (jól döng a basszus és tiszták a magas hangok )+játsza a CD-RW-t, könnyen kezelhet? és hasznos a board computer is, a középkonzol jobb oldalán található kampóról nem is beszélve. Az els? ?lések gyenge oldartartására sokan panaszkodnak, ami igaz is, de függetlenül attól, hogy nem túl jó formázásúak egyáltalán nem kényelmetlenek. El?l fejedelmi a lábtér és a fejtér is. A kilátás remek, holttér alig van, a széttartó formák és világos színek növelik a térérzetet. A hátsó ?léseken szintén elegend? a hely, bár a fejtér nem túl nagy, 180 cm fölött az ember beveri a fejét a tet?kárpitba a tet? lejtése miatt (a design átka!). A középs? biztonsági öv is három pontos, amiért feltétlenül jár egy ötös, de használhatósága korlátozott, minekután igazából két ember fér el hátul kényelmesen. A hátsó fejtámlákat hiányolom, azt akkoriban csak a legjobban felszerelt példányokhoz adták. A csomagtartó nem túl nagy, de szerencsére a hátsó ?léstámlák 60:40 arányban dönthet?k, valamint az ?l?lap el?rébb tolásával jelent?s plusz literekhez juthatunk. Bár a hátsó ?lés dönthet?ségének is meg vannak a korlátai, legutóbb egy 165-ös sílécet szállítottam a Micrában és csak úgy fért el, hogy a léc cs?rei majdnem a váltókarnál voltak (a megoldás tet?tartó).
Kifejezetten jó autózni a vele, ez f?leg eleinte volt jó érzés, amikor új volt, hiszen a piacradobás évében került hozzánk, ezért rengetegen megbámulták, mikor kiszálltunk többen megállítottak minket és megkérdezték, hogy milyen autó is ez a Micra. Szerintem szuper!
Amikor beindítom a motort felt?n?en nagy a csend, olyannyira, hogy érdemes ránézni a fordulatszámmér?re, hogy jár e a motor. Ez csak alapjáraton van így, ahogy elkezdünk gyorsítani el kezdi hallatni a hangját, ami autópályatempónál zavaró lehet. A gyorsulása elég jó, városi sebességtartományban nincs ellenfele , az egyel nagyobb kategóriájú "százlovasokat" simán otthagyja a maga 80 lóerejével. A "végét" nem próbáltam még ki gyárilag 167 km/h, de hallottam már 180-ról is 1,2-es motorral. 140 körül kicsit ráz, ennél nagyobb tempónál már nem érzi az ember annyira biztonságban magát, az amúgy elég masszív kisautóban. A váltó szerintem pontos és kis úton jár, nem egy rosszul sikerült darab, bár azt mondják, kár volt átvenni a Renault-tól. Aki így vélekedik az biztos nem vezette még az el?z? Cliot. (Az újban már Micra váltó van!) A kormányszervó rásegítése kicsit eltúlzott, de élvezhet?, f?leg parkoláskor. A fék kicsit érzékeny, emiatt használata egy kis megszokást igényel, de ett?l függetlenül jól adagolható és a fékhatás elképeszt?. A futóm? jó hangolású, bár a hátul ?l?k egy-egy bukkanó kapcsán elharaphatják a nyelvüket. A kanyarstabiliása is szuper, nagyon jól fekszik az úton.
Sokan mondják, hogy a formája és megoldásai miatt (pl.: vezet?oldali piperetükör) a Micra inkább n?i autó, bár a vezethet?sége és menettulajdonságai férfiak szívét is rabul ejtik, így az enyémet is! A Nissan Micrát én mindenkinek csak ajánlani tudom. Ne higgyen senki azoknak, akik néhány apró, de szerintük bosszantó hiba miatt "lehúzzák" és a leend? vev?ket a vásárlástól elriasztják.
A Micra valahol egy életstílust képvisel. A fiatal, optimista, energikus emberek autója, ami szép, biztonságos és nagyon szerethet?.
Hibalista
- Az olvasólámpa kapcsolója volt kontakthibás egy éves korában, de garanciálisan megjavították.
Ide hordtam szervizbe
OMP Autóhát Kft. Debrecen Balmazújvárosi út 10.
A 15000 km-es szervíz után az olaj szivárgott bel?le, mint utóbb kiderült az olajcsere során nem csavarták viszza megfelel?en a zárócsavart. Tragédia nem történt, s?r? bocsánatkérések után a problémát orvosolták, majd az autót ingyen lemosták. :)
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Clio | Következő autója? | Nissan |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
