Városi papírautó
Szöveges ítélet
Az autót a feleségemnek vettem, el?tte Daewoo Matizzal furikázott. Az 1.4-es automata Micra városban nagyon kis fürge kezes jószág, és az automata klíma ellenére mérsékelt, 6.5 literes átlagfogyasztást produkált. El sem romlott, csak az airbag visszajelz?lámpája világított, ha éppen ahhoz volt kedve.
Országúton már kevésbé izmos, elég hamar kifullad, 130-as utazótempónál már nem túl csöndes, és tartalékai csekélykék. De hát nem sportkocsinak lett véve. Kényelmes, helykínálata elégséges, n?knek egyenesen ideális, hangulatos, jól felszerelt, jól kezelhet?. A rugózása egész jó, bár az én autóm a maga 1150kg üres súlyával már nem is olyan kicsi..
Ami miatt mégis csalódott vagyok, az a végkifejlet volt. Egy parkolóból kihajtva a kocsi elejét kb: 15km/h-vel elcsapta egy Corolla. Szimpla koccanás volt, semmi különös. A Corolla saját lábán távozott. A Micra tréleren, a roncstemet?be. Gazdasági totálkár. Elfittyedt az egész motor, kiszakadt a felfüggesztés, kibillent a kerék, min?síthetetlen! Alaposan megnéztem, semmiféle érdemleges keresztmerevítés nincs, a hossztartók nevetségesek, akku-elektronika elöl, rögtön a m?anyag mögött, a h?t?k el?tt a világon semmi egy kis m?anyagon kívül.. Hiába a biztonságos utascella, a 6 légzsák, ha ezzel a kocsival fellökök egy tele kukát, totálkáros lesz. Az utasoknak nem lesz baja, de a kocsi semmit, a világon semmit nem bír ki, szerintem országúti tempónál egy macska elütése után vontatón végzi!
Állítom, szándékosan úgy van konstruálva, hogy a legkisebb koccanás is nagyon súlyos anyagi vonzatokkal bírjon. Volt már sokféle kocsim, és demagógia nélkül: egy öreg kocka Lada minden komolyabb sérülés nélkül vészelte volna át azt a csinnt, amit?l ez a kis (ám annál drágább, 4 milliós) csecsebecse a roncstelepen végezte. De Renault Scénic-el is csattantam már akkorát, amit?l a Micra hatfelé gurult volna. A Scénic is trélerre került, de rendbehozták, elviselhet? költségekkel.
Ilyet többé nem veszek. És másnak sem ajánlom, a mai közlekedési viszonyok között elég komoly esély van el?bb-utóbb koccanni egyet, és ennek az autónak az állóképessége nulla.
Hibalista
- Airbag visszajelzés ég, ha éppen kedve van. Ha nincs, nem ég. Javíthatatlan volt..
Ide hordtam szervizbe
Nem adok meg címet, mert az autó csak egyetlen kötelez? átvizsgáláson volt, és ott semmi különösebb emóció nem ért. Sem pozitív, sem negatív, elvégezték a szervizt. Igaz, elég drágán..
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Matiz | Következő autója? | Daewoo Nubira CDX 1.8 Aut |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
