Városi béka
Szöveges ítélet
A leend? új autó kiválasztásánál a legfontosabb szerepet az esztétikum és a fogyasztás mellett az ár/érték arány játszotta (mily meglep?). Ennek megfelel?en a következ? modellek jöhettek számitásba:
- corsa: nem rossz, de nem versenyezhet a Nissan által adott 5 év garanciával
- 206-os: 7 vagy 8 éves konstrukció, gyengébb és többet fogyasztó 8 szelepes motorral
- clio: ugyanaz, mint a 206, emellett az ABS nem szériafelszereltség
Egy szó mint száz, sikerült megvenni els? micránkat, amelyr?l 11.000 km után a következ? dolgok ugranak be:
Nagyszer? a bels? tér kialakitása, szép és igényes a világos m?szerfal, nyoma sincs a corsából ismert kopogós, fekete m?anyagnak.
Egyliteres motorja 65 lóer?t teljesit, amely b?ven elegend? a kisautónak. Az M3-ason úgy 175-tel mehettem, amikor mellettem ül? kedvesem intenziv tiltakozása arra késztetett, hogy ne próbálgassam tovább a béka határait. Hozzá kell tennem, a gázpedál még nem volt a padlón, szerintem még lehetett volna nyomni... Ugyanakkor nagy hiba lenne, ha megfeledkeznék arról az igen fontos tényr?l, hogy ennél a sebességnél már komoly halálfélelem borzolja az autóban ül?k idegeit. A futóm?vet körülbelül 130-ig nevezném biztonságosnak, utána már minden apró úthibát és egyéb akadályt követ?en végigsimit a halál szele homlokunkon. A budapesti utak viszonylatában bátran kijelenthetem, hogy a komfortérzet megfelel?, még a Thököly úton sem adta el? a "gazda seggét szétrázza a kocsi" cim? m?sorszámot.
A kis micra gyorsulására sem lehet panaszkodni, simán állva hagyja apám 1.2-es Honda jazz-ét és a kétliteres dizel c5-öt, amely nem nagy gy?zelem, tekintve hogy a 115 lovas dizel nagyon is kevés a hatalmas Citroen dinamikus mozgatásához - mégis kaján vigyorra húzódik a szám, valahányszor elt?nnek mögöttem a nagy böszme autók, amelyeket a szükségesnél gyengébb er?forrással vert meg a gyártó és tulajdonos spórolós habitusa. Persze az efféle betyárkodás meglátszik a fogyasztáson is: néhány gyorsuláspróba és Miskolcig stabil száznegyven után gyors fejszámolást követ?en elsápadtam: az egyliteres motor 8-at evett, ami nem csekélység - az is tény azonban, hogy visszafogottabb vezetési stilus mellett átlagosan 6,5 liter lett ez az érték, amire már sokkal inkább illik a "pénztárcakimél?" jelz?.
Az utastérhez visszakanyarodva ki kell emelni, hogy a tér el?l szinte fejedelmi, legalábbis az én átlagos termetemhez mérve - egy ismer?söm már kevésbé volt elégedett, amikor egy alkalommal megpróbálta százkilencvenpár centijét a kormány mögé préselni. A hátul ül?k számára mindez még keservesebb, ez azonban nem rontja szememben az autó megitélését, hiszen eddig még egyszer sem ültem hátul (hehe). Mindent összegezve a micra remek kis autó: nekem a külseje is tetszik, kedves, barátságos és nem kell vagyonokat költeni rá. Következ? dobásként már a primerát nézegetem...
Hibalista
- Mivel új autóról van szó, hála istennek nem számolhatok be semmilyen hibáról - a szervizzel kapcsolatban azonban meg kell emlitenem néhány dolgot, amely bizony negativ irányban befolyásolta a pénztárcám súlyát. Az autóhoz egy különleges ajánlat révén jutottunk hozzá, amely egy ismer?s keresked? batári segitségét jelenti. Kaptunk manuális légkondit, rádiót azonban nem. Mit tesz ilyenkor a szegénylegény? Irány a legközelebbi szupermarket, ahol sikerült is kiválasztani a legolcsóbb mp3-as cd-s rádiót, amelyet a márkaszervizben potom 30 ezerért installáltak - igaz, ebben benne volt 2 hangszóró ára is. A szervizben tett látogatást megfejeltem egy olajcserével is, amely további 20 ezerrel növelte a számlát. A munkadijjal együtt immár a számomra rémálomba ill? 62 ezer forint lett a számla végösszege. Bizom benne, hogy a jöv?ben is ugyanolyan megbizható lesz a kisautó, mint eddig - tekintve, hogy a márkaszerviz nem éppen a legolcsóbb, maszekokra pedig nem szivesen biznám a javitást.
Ide hordtam szervizbe
Nissan márkaszerviz, Mogyoródi út - a házszámot most nincs kedvem megkeresni, de a www.nissanrapid.hu oldalon bárki megtalálhatja...
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Nissan primera / Citroen C5 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
