Retro kicsi kocsi
Szöveges ítélet
Feleségem véleménye: Nagyon tetszik a kisautóban az ennivaló formája, a belső tere, a fordulékonysága! Enyém: Jók a modellfrissítéssel bevezetett ülések, és a futómű is tudja a dolgát, a sarkokra tolt kerekek miatt jól és semlegesen kanyarodik. A 88 lóerő dinamikusan mozgatja az autót. Hosszú távon is jól bírja az autópályázást, én hamarabb elfáradok a nőknek kitalált üléspozícióban (182 cm, 90 kg), a feleségem szerint neki viszont ideálisak az autó belső méretei. A cd jól szól és a rádióadásokat is jól fogja.
2007 márciusban voltunk vele síelni, jól megpakoltuk, igaz csak keresztbe, de a lécek is belefértek (2 személlyel).
2007 nyarán -miután lakásépítkezésben sokat cipelt (de azért kíméltük, semmi cementeszsák!)- visszaminősült második autóvá (első lett egy Astra H Caravan 1,7 CDTI), a feleségem használja azóta munkába járásra, szinte csak városon belül. A futásteljesítmény ennek megfelelően minimális azóta. Nem engedi eladni, annyira beleszeretett! Sajnos a márkaszervizzel azóta meggyűltek a bajaink:
2007.06: valaki egy pesti bevásárlóközpont parkolójában megnyomta a bal első sárvédőt. Csere lett belőle. Számla végösszeg: 141 575 Ft ! Cascora már egy vagyont költöttünk, és hál istennek fizettek, így 50 000 önrésszel "megúsztuk" a dolgot. Anyagilag! Idegileg nem. Az autót a mosonmagyaróvári szervízben adtuk le javításra, de mivel itt nincs kaszni részleg, elvitték a győri szervizbe. Pár nap múlva visszahozták. Az új elem színe szép lett, de a rögzítése, a hézagok, a lámpa körüli ív formája valami katasztrófa: messziről látszott, hogy cserélt elem! Vissza a helyi szervizbe: semmi eredmény. Ezután személyesen vittem Győrbe, ahol először próbáltak lerázni, hogy ez egy gyári alkatrész, sajna. Aztán az egyik műhelyvezető személyesen próbálta meg -órákon át- a lemezt gyúrni, de sehogy sem állt jól. Végül beismerte, hogy gyári hibás az elem (én már az elején ezt mondtam), és természetesen ingyen kicserélik, és elnézést kért a kellemetlenségekért. Még a szabadsága előtt személyesen intézte az újabb cserét és fényezést, amely ezúttal jól sikerült! Dícséret az úriembernek, sokat javított a Nissan imidzsén a szememben. Sajnos a magafajta túl ritka.
2008 03 20: 2 éves kötelező szervíz. Nissan imidzs újra mínuszokban! Úriember segítőkész, ezzel nincs baj, de az elvégzett munka nem márkaszervízhez méltó szerintem: olajszűrő és az alatti rész tocsog a fáradt olajban. Az olajszint a nívópálca értelmezhető részén jóval feljebb van! (sok olaj nem jó azt mondják) Ennek hatására gyanús lett, hogy a -megint csak általam, és nem a szervíz által- hengerfej tömítésnél felfedezett olajszivárgás összefügghet a túl sok olajjal. A számlán 3,4 liter az 1 éves számlán 3,5 liter szerepel, a használatiban viszont csak 3,0 liter olajszűrőstől! Túltöltötték mindkétszer (bocs, nem vagyok autószerelő)? Most vihetem maszek ismerőshöz véleményezésre! A szervizre összesen számlázva 50 215 Ft! Ebben van 4 gyújtógyertya, aminek a cseréjét a karbantartási füzet 3 év vagy 90 ezer km-re írja. Miért cserélték? (Cserélték?) A füzet előírja továbbá a levegőszűrő cseréjét a szerviz intervallumnál akár sűrűbbre. Meg sem nézték szerintem, mert egy mocskos légszűrőt szedtem ki ma belőle és cseréltem ki magam. Pollenszűrőt is cseréltek? -a számla alapján. A szervizfüzet előírja továbbá a hűtőfolyadék ellenőrzését, ami viszont a min. szint alatt van! Ellenőrizték valyon? Mire jó a karbantartási terv? Minőségbiztosításban dolgoztam, talán ezért vagyok ilyen kicsinyes? Vagy csak túlságosan érdekel mire dobom ki a pénzt? Nem, nem a pénz boszant, hanem hogy így bánnak az autókkal a szakszervizben. Visszamentem reklamálni, az úriember megint udvarias volt. Van amit elismert, van amit nem. Könyörgöm, miért kell egy márkaszervizben reklamálni, miért nem tudják elsőre jól végezni a munkájukat, ha már ilyen árakat szabnak!? Összehasonlításul: ugyanaznap az Astában maszek szerelő 16 000-ért szűrőt és olajat cserélt, amit legalább láttam is a saját szememmel! Rongyot is használt, egy csepp nem sok, annyi sem került a motorra! Örülök, hogy nem 7 év gari van a Nissanra, így jövőre már nem kell odavinnem szervízre! Eszembe jutott az is, hogy Ausztriába viszem legközelebb, ott talán már adnak a jó hírre.
Bocs ha hosszú voltam, de kiakadtam...az autót persze szeretjük és marad! Már az Astrával is voltak apróbb gondok, semmi sem tökéletes! A Micra jobban családtag, mint az Astra, ezért is ő lakik a garázsban feleségem szerint. (Ő fér be...)
Hibalista
- 3 hónaposan zárlatos akkumulátor,ami miatt kétszer nem indult,de aztán garanciában cserélték.Az automata világítás érzékelője is ugyanebben az időszakban elromlott, amit szintén cserével orvosoltak. Továbbá hátul elkezdett zörögni valami, de a szervízben nem jöttek rá, hogy mi?!Talán a csomagtérajtó?! Kicsit idegesítő!!! Végül házilag megtaláltam és megszűntettem a zörgés okát: a csomagtérajtó teleszkópjának gömbcsuklója "száradt ki", egy kis olajspray neki, és jobb mint újkorában! 2007 02 04: Már egy éves az autó, de a "gyerekbetegségei" óta teljesen problémamentes. 2008 03 21: picit több, mint 2 éves, és 26 800 km van már benne, de semmi hiba azóta. Nem hiba de furcsa: pók költözött a bal fényszóróba, hálót szőtt, majd megdöglött, teteme azóta ott figyel. Azt mondták nem lehet megbontani a lámpát....????
Ide hordtam szervizbe
Nissan Eger (Top-Car)
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Nissan Mosonmagyaróvár (Iniciál)
Nissan Győr (Iniciál)
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 26800 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Octavia 1,6 Elegance | Következő autója? | Terv volt Quashqai, lett Atra H Caravan, új terv X-Trail |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |