Klassz kis buborék
Szöveges ítélet
Alapvetően klassz női autó. Vidám, praktikus, megbízható és (városban) megy is.
Már a próbakörnél megfogott, hogy mennyire jó az üléspozíció. Remekül kilátni belőle minden irányba(megkockáztatom, hogy a tucatnyi autó közül, amit eddíg használtam, a legjobban)! Elöl, kifejezetten tágas(ne feledjük városi autó!),hátul megfelelő a hely, még felnőtteknek is! A csomagtartóban, meg pont elfér a babakocsi. A világos, vajszínű kárpit és műszerfal elegáns, vidám, bár nem pont gyerekbarát. Sajnos az autó viszonylagos olcsósága a kárpit anyagában is megmutatkozik, valószínűleg a százezredik kilométert nem éli meg szakadás nélkül, mert 50ezer után a kopás jelei már mutatkoznak az üléstámla szélén. Az ajtón található fogantyú környéke is erősen megkopott már. Amúgy minden kapcsoló, pöcök kallantyú "kézreáll". Dícséret a valóban óriási kesztyűtartó, a rengeteg rekesz és a magától fel/le kapcsolódó fényszóró miatt! Szintén telitalálat az autó szellőzése. A párásodás itt ismeretlen fogalom! A kis motor (gyors bemelegedés)miatt ,télen, gyorsan felfűthető az utastér. Pontlevonás jár a makrancos távirányító miatt(egy gombnyomás vezető ajtó nyitás, második nyomás, összes többi ajtó. A többi ajtót sokszor, csak ötödik -hatodik gombnyomásra sikerült kinyitni), valamint nincs lámpa a csomagtartóban(ez tényleg sokszor hiányzott), az ülés pedíg egy óra dugóban való ücsörgés után kifejezetten kényelmetlen.
Szintén dícséretes a fordulékonyság(álom a parkolás) és a kanyarstabilitás. Az ezer köbcenti, 16 szeleppel, pont elég a városban a lendületes közlekedéshez. Országúton viszont elégtelen. Nyolcvan-kilencven környékén gyakran keresgéltem a hatodik sebességet. 110 körül már zavaróan hangos a motor. Érezni is, hogy: köszöni az autó, ez a sebesség már elég neki. Nem is kísérleteztünk többel, ez az autó(ezzel a motorral) nem országútra való!
Sajnos az ajtókon nincs gumicsík ami megvédené a fényezést, parkolóban , parkólóházban, piacon stb, a többi autós ajtónyitogatásától és a színre fújt lökhárítókra is vigyázni kell a fent említett helyszíneken, mivel ezekről is hiányzik a védelem.
Alapvetően megbízható az autó. A toronycsapágyakat párban kellet cserélni 50 000 km-nél, amit négy és fél éves korában ért el az autó( de jó az öt éves garancia! Kb 100 000 Ft. lett volna nélküle) . Gyakorlatilag 20 000 km után már hallani lehetett a hangjukat, de még 30-at kibírtak. Akkorra már iszonyatos volt a hangjuk. Kétszer fordult elő, hogy az autó nem akart elindulni csak jó, 20 másodperces , gázadással egybekötött "köszörülés " után. A hiba okára nem jöttek rá a szervízben. Valamint, a hátsó rugók alól állandóan elmásztak a gumi alátétek. Ezt rutinszerűen rakták már vissza a szervízben.
A hibák ellenére, városi használatra, nyugodt szívvel ajánlom!
Olcsó, kezes, szeretnivaló autó! !
Ja, jut eszembe: 6,3-at fogyasztott városban!
Hibalista
- Garanciába cseréltek két toronycsapágyat, ill. visszarakták az elmászott hátsó rugóalátéteket.
Ide hordtam szervizbe
Nissan Soltvadkert, Nissan ESG, Zay utca
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Focus 1.4 | Következő autója? | BMW 318tds |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
