A nagy kisbéka
Szöveges ítélet
Objektíven szubjektív véleményem:
A fogyasztása pazar: az eddigi maximum 7,5 liter volt, amit 2 termetes + 1 normál méretű utas, cseh hegyvölgybeton autópálya, decemberi időjárás, 140-150-es tempó mellett sikerült lenyomni a torkán, de vezetési stílustól függően 5,5-6,5 között tartható.
Helykínálata a kisautós méretekhez képest kiváló, ugyanakkor élek a gyanúval, hogy a Nissan üléstervező szakemberei a szovjet Lada gyárban járhattak továbbképzésen, mert az első ülések oldaltartása gyakorlatilag nulla, 100 km után pedig erősen kikívánkozik belőle az ember fia.
A motor teljesítménye megfelelő, sőt, akár még erősnek is titulálnám egy ilyen kisautóhoz, ugyanakkor talán egy picit hosszabb 5. fokozat elfért volna, hisz a 130-as tempóhoz tartozó 4000 fordulat nem túl kevés, viszont sok: a fogyasztás is "megugrik", a hangja is megjön és ez hosszútávon eléggé rontja a komfortérzetet. A motor 80 lóerejében marad annyi tartalék, hogy elviselje a hosszabb 5. sebességet.
Ami rettentően bosszant és egy Nissanhoz méltatlannak tartom:
1., 3 ajtós kaszniváltozat lévén a hátsó sorba az első ülések előrebillentésén keresztül vezet az út, melynek billentő kallantyúja féléves rendszerességgel eltörik, egyszerűen azért mert gyenge, rossz minőségű konstrukció/anyagból van.
2., a csomagtartó peremén lévő műa. lemeznek sem kellett fél évnél több ahhoz, hogy leszakadjon, ugyanis csak komoly logisztika után lehet úgy kivenni vmit a csomagtartóból, hogy az ne akarja ezt a lemezt mindenáron letépni a helyéről.
3., komolytalannak tartom, hogy egy izzócseréhez szervízbe kell vinni az autót, mert az izzóhoz csak a teljes lámpaszerelvény kiszerelése után lehet eltávolítani, amit - az 5 éves garanciaperiódusra tekintettel - nem szívesen kísérlek meg otthon.
(Megjegyzés: az 1-es és 2es hiba elhárításához kasznis szükségeltetik, akik a legtöbb szervízben csak hétköznap dolgoznak!!!)
Összességében: egy nagyon jól vezethető, dinamikus, jó úttartású autó, apró, bosszantó kis hibákkal.
Hibalista
- Fényszóró izzók - 2500 HUF / db cserével együtt (az olcsóbb fajta:()
- Ülésbillentő kallantyúk - X HUF - kasznis kell hozzá!:))
- Csomagtartó peremet borító műa. lemezt kasznihoz erősítő bolhák - 2000 HUF / csomag
Ide hordtam szervizbe
Nissan Magyar
Nissan Summit Budaörs
Nissan Dunaautó
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 41000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | F Astra | Következő autója? | Val´szeg Nissan Note |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
