Retro mobil gyöngyszem
Szöveges ítélet
Els?sorban a CVT fokozatmentes automatáról írnék. Röviden: szenzációs. A 2002 tavaszi, típusváltás el?tti els? árleszállításkor vettem az autót. Vagy 1.0 Comfort volt, vagy 1.4 CVT. Én hosszas keresked?i unszolásra, meg a 83 l?er?s 1.4 motor miatt döntöttem e típus mellett. És nem bántam meg!!! A váltó egyszer?en szenzációs! Mérsékelt gyorsításkor villanyautósan húz: a fordulatszám változása nélkül gyorsul az autó. Komoly gázadást is gyorsan reagál le, s?t, van egy sport-kapcsoló is a váltónál, attól teljesen megvadul a kocsi! Az automata váltó és a 83 Le jótékonyan hat a fogyasztásra is: nem tévedés, automata váltóval 5,5 - 5,8 között fogyaszt a Micra. Télen, városban mértem egyszer 7,5 litert, ez volt a legtöbb. Az áttételezés alaphelyzetben szinte dízeles: 90-nél 2000-es fordulaton pörög a motor, 130-nál 3100-at mutat a fordulatszám-mér?. Egy Astra G 1.4 16v 130-nál már 4500-zal üvölt. Valószín?leg soha többé nem veszek manuális váltós kocsit, bár tudom, hogy ehhez a kúpos fogaskerekes (nem szalagáttételes!) CVT váltóhoz képest bármilyen más automata is csak visszalépés. Egy szóval, le a kalappal a Nissan mérnökei el?tt! Úgy tudom, a korabeli 2.0 Primerába is tettek ilyen váltót, azzal a plusz tulajdonsággal, hogy azon voltak fixen programozott áttételek, és Tiptronic jelleggel, kézzel is lehetett kapcsolgatni.
Magáról a kocsiról: a kiforrott, évtizedes gyártás miatt az összeszerelés általánosan jó. Az utolsó évad krómkilincseivel és lökhárítóbetéteivel felszerelve az autó határozottan Mini-s retro feelinget sugároz, többek közt ezért is vettem meg. Alátámasztom a másik Micrás véleményt: igen jó csajozós autó :-)) Az utastér 130-ig csendes, csendesebb, mint az általam kipróbált új típusú Micrákban. A Luxury kivitel gyönyör? plüss kárpitozást von maga után, amely szemet gyönyörködtet?. Az igazi ász szerintem a két els? ülés: nagyautósan kényelmesek és hosszú ül?lapjuk jól alátámasztja a combot. Összehasonlításként az Astra G-t tudom említeni: jóval kényelmesebb a Micrában elöl ülni. A hátsó tér viszont természetesen kicsi, inkább két személynek ajánlott és csak korlátozásokkal.
:-)
A gyári hathangszórós rádióel?készítés kit?n?, a hozzá adott Kenwood cd-rádióval gyönyör?en és dinamikusan szól.
Összességében aki retro hangulatú, kényelmes, jól vezethet? és megbízható autót akar, annak csak ajánlani tudom ezt a kis gyöngyszemet.
Hibalista
- Az ég világon semmi nem romlott el 3 év alatt! Belülr?l a tet?kárpitot véd? m?anyag fólia ragasztó foltot hagyott átadás el?tt a kicsomagoláskor, természetesen garanciában cserélték a kárpitozást.
Ide hordtam szervizbe
Elit Group Kecskemét, Bihar utca
Picit drágák, de láttam már drágább márkaszervízt is. Udvarias, rugalmas csapat.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Corsa | Következő autója? | Jeep Grand Cherokee / Renault Safrane |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
