Nem igazán autó, de tök jó használati tárgy
Szöveges ítélet
Keveset fut, de azt sokszor női kezekben, ez erősen megviseli a karosszériát. Ez még a japánok 0,8-as lemez korszakából való, minden koccanás meglátszik, a karosszériások álma.
Meglepően kényelmes és tágas, az ülései nekem nagyon jók, kellemesen felfekszik a hátam a háttámla teljes hosszában. Jó, hogy vaskos a kormány, pontosak a kezelőszervek. Baromi jól kilátni belőle minden irányban, még nem a mai lőrésszerű ablakok vannak rajta. Igaz, a gyűrődőzónák méretei nem győztek meg, szóval azért a gránitszállító kamionokkal csak óvatosan...
A sok buzi kátyút jól bírja a virsligumikkal, nem ráz, csak zörög, igaz az illesztéseknél nem, csak hátul a csomagtartó tájékát nem lehet nyugvópontra hozni. A futómű billegős, szemmel láthatóan nem egy driftbajnok. Az 1,3-as motorral városban tökéletes, de 100-120-nél is még egész virgonc, utána viszont semmi. Mivel nem hagyományos automata ezért nem is eszik sokat, 7,5 liter stabilan.
Állítólag 79 ezer km-rel vettük (100 tájéka lehet reális), és így utólag visszanézve full kamu szervízkönyvel, de legalább egy biztos volt: az NCVT váltóban már cseréltek szénkefét, ami drága típushiba. Ha a váltóval ennél komolyabb probléma előjön, az egyébként igazi szopóág, halvány fingja sincs róla a márkaszervízeknek, nem is szeretnek hozzányúlni, a komplett új csere 1 milla körül. Felejtős.
Összességében korrekt doboznak tűnik, de aki egy kicsit is szereti az élményautózást, mint olyat, az felejtse el. Városban baromi kényelmes és ilyenkor nehéz kiszállni belőle, de a cvt váltó miatt, ami kb. stabil fordulatszámon tartja a motort nincs benne semmi a hagyományos autók vezetési élményéből, valahogy olyan mint egy robogó és egy trollibusz keresztezése...elég bizarr, sportfokozatban különösen.
Hibalista
- előző tulajnál kb. 75,000-nél szénkefe csere a váltóban - 100,000- Ft
- beesett az anyósoldali ablak - síncsere, ragasztás - 20 000Ft
- Folyton kiég a váltó kulisszavilágítása. 3000Ft-ot akartak kérni a "speciális" izzóért, végül a sarki autósboltban vettem egy marékkal 100Ft-ért.
Ide hordtam szervizbe
Nissan ESG
Korrekt független márkaszervíz, gyorsan, pontosan dolgoznak, egyedül az automataváltó kulisszavilágító izzójával próbáltak lehúzni.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Duna Autó óbuda
Vastag ceruza, korrekt kiszolgálás.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 78000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fiesta | Következő autója? | - |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
