A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Micra (1992-2003)

Micra 1.0 16V Sport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Micra után Micra

Szöveges ítélet

A második Micrát nyúzom, mindkettőt külföldön vettem.
Az első egy 96-os évjáratú 53 lovas, motoros panorámatetős piros volt törötten, ebbe 60e km-t tettem. Nyáron 5-6 liter fogyasztással, télen +1 liter. A panorámatető miatt lassan melegedett be az utastér hidegben, de nyáron tuti élmény, teljesen hátrahúzva hátul fel lehetett állni, és kikandikálni az autóból, bár a tűző napon nem előnyös kihúzni. A kormányt hihetetlen könnyű tekerni, egyujjas. Zajszigetelés nem sok, 13-as kerekek pedig rosszul viselték a kátyúkat. Futóműben a silentblokkot és fékbetétet rendszeren cserélni kellett, valószínű a sérülés miatt. Első fényszórók csatlakozója többször is leégett. Ez inkább idő, mint pénzigényes. Megbízható kis jószág, kényelmetlen ülésekkel, a kornak megfelelő designal, alacsony fogyasztással. A váltó pontos, Japános, de hátramenetbe időnként nem lehetett betenni, csak miután egy-két sebességbe betettem előtte. (ez a mostani Micrámmal is előfordul) Egyszer feltörték egy körömollóval és elvitték a magnót, ezután ledugóztam az ajtókat, és csak a kp. zárral lehetett nyitni.
Mindig vágyakozva néztem a következő generációs (2000-2003) Micrákat, főleg a műszerfal tetszett és az elejük. Szerintem nagyon el van találva, kifejezetten szép, ha ködlámpás és alumínium díszes a légbeömlő.
Másodiknak egy ilyet vettem Németországban, hazai piaci ár alatt 20%-al (regadóval és minden költséggel együtt),+4 téli gumi felnivel. Az összes ajtót ledugóztam rögtön (ollóval többet nem), és váltózárat szereltettem bele. Ez is 1 literes, de 60 lovas, érezhetően jobban húz, főleg 3000 környékén. Városban fürge, a legkisebb helyre is beállok vele. 130-as utazót kellemesen bírja, mentem vele 150-et is. Sport változat, szép tárcsákkal (11e Ft/db!), bőrkormánnyal, piros-fekete belsővel, gyönyörű fehér-piros műszerfalvilágítással, ABS, 4 légzsák, elektomablak, csak a klíma hiányzik. Fogyasztásban u.a., mint az előző, és ennek is szétég a fényszóró csatlakozója, ezek szerint ez Micrabetegség. Az ülések kemények, oldaltartás nem sok, sajnos deréktámasz nincs. A hangszigetelés jobb lett, és az autó biztonságérzete is megerősödött, hiszen 235 kg-al nőtt a tömege (685-910). A gyári 6 hangszóró nagyon jól szól, ezt egy mp3-as lejátszóval egészítettem ki. A csomagtér max 2 embernek elég, de akár 2 hétre is lehet bele pakolni. A kerekek már 14-esek, kevésbé üti a kátyú, mint a 13-ast. Tavaly elromlott a légtömegmérő elektronikája (Mr. Bosch rulez), ami először a lambdaszondát tette tönkre (45e), majd utólag kiderült, hogy az sem magától adta meg magát. Bosch légtömegmérő 240e! No pardon, no szavatosság, no bontott alkatrész pult alól sem, külföldről sem.
Egyébként igényes, megbízható, szép kis kocsi, csak ajánlani tudom mindenkinek. Ebbe még Japán váltó van (az újban már Renault), pikk-pakk a váltás, szinte becuppan a helyére.

A 7 éves tapasztalat alapján is azt mondhatom, hogy ezek Micrák nagyon megbízható autók, és jellemzően kisebb hibák fordulnak elő velük, amelyeket akár saját magad is megoldhatsz otthon, és nem kell rögtön a márkaszervízbe rohanni.
Ilyenek pl.: ha zörgést hallasz a csomagtér felöl, akkor ragassz a kalaptartó alátétre egy kb 3cm vastag szivacsot. Ha zörög (rezonál) a kipufogó borítás, akkor húzd meg a csavart, vagy szedd ki a kavicsot, amely alákerült. Ha átereszt a szélvédő, vegyél szilikont és szánj rá 15 percet, hogy igényesen lekend a rést.


Sajnos hamarosan el kell adnom, mert szerencsére jön a baba és jön a nagyobb autó - Mazda3. Sajnálni fogjuk. A következő tulaj szerencsés ember az tuti.

Hibalista

- Bal és jobb oldali fényszóró csatlakozó gyárilag elég kb. 6 éves korban. Javítás anyaggal együtt max 2e forint.
- Lampdaszonda a rossz légtömegmérő miatt ~45e forint
- Légtömegmérő+hozzávaló elektronika: 240e forint!!!

Ide hordtam szervizbe

Gyerekkori barát, otthoni sufniszervíz kopóalkatrészekhez.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Nissan ESG/Nissan Summit számítógépes ellenőrzéshez, zöldkártyához. A márkaszervíz gyakran feleslegesen várakoztatja az embert, de gondolom ez direkt van így.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2000
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 56000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Micra Következő autója? Mazda3
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Micra 1992

További ítéletek (56 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)