A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Micra (1992-2003)

Micra Fitt 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ilyen egy Micra 24 évesen

Szöveges ítélet

Pozitívumok:
- Sok kis- és miniautóm volt vagy vezettem a családi flottából (Tico, Maruti, Twingo, Lanos, Fiesta), a Micrát a papíron gyengesége ellenére valahogy szeretem vezetni, pedig szó szerint full fapad. A motorja nagyon szépen húz, 60-ig teljesen jól tartja a budapesti forgalmat.
- A fogyasztása 5,5-6,5 között van Budapesten.
- Az ülések a 176 centimhez teljesen megfelelőek, a Focus C-Maxom ülései pedig jobban izzasztanak nyáron, mint ennek a huzata.
- Az olajat nem eszi.
- A belső szellőzése teljesen jó, még nyáron is ki lehetett benne bírni lehúzott ablakokkal, bár nagy melegben azért a klímás kocsit használtuk ehelyett.

Negatívumok:
Nekikoccantam hátulról egy Sharannak kb. 10 km/h-val, nagy örömömre a károsult még a betétlapomat sem érvényesítette, gondolom nem sérült meg egyáltalán. Nem úgy a Micra. Az ütközés előtti fékezéstől bebólintott kissé a kocsi, így a Micra a lökhárító fölött kapta el a Sharan lökhárítóját. Eredményeképp a fényszóró betört, a motorháztető eléggé behorpadt. Cseréltem a két elemet, viszont szürreális lett, hogy a motortérben a beakasztó kampó kb. 2 cm-re hátrébb került az ütközéstől, emiatt még alátétcsavarokkal játszva se akasztható be rendesen a sértetlen motorháztetőbe a kampó. Fel nem tud csapódni, de jó 1 cm-re kiáll a síkból felfelé a motorháztető. A lökhárító maradt fixen a helyén, mégis jó 2 cm-es hézag keletkezett a lámpa alja és a lökös teteje felett, és nem tudom, hogy mászott el úgy a lökös rögzítése, hogy szemből kb. vízszintesnek tűnik. Egyszóval a kasztni szerintem kb. a papír Swift színvonalán áll merevségben.
- Ez egy garázslelet lehet, a JSZP alapján még a km is valósnak tűnik, ami 24 év alatt elég kevéske. Rozsda nem sok van, de azért a küszöbnél hátul a festék kissé felhólyagosodott.
- A JE kurblis ablak egy nyári napon nem ment fel, erőltetésre kiugrott a sínből, és majdnem beleesett az üveg az ajtóba. Visszatettem, de azóta nem lehet lehúzni az ablakot.


Összességében egy aranyos kis minimálautó, de a törés utáni helyreállítás (kemény 30 ezerbe jött ki az új lámpa és a bontott motorháztető) után elég igénytelenül néz ki, az emberek, főleg ismerősök lesajnálóan néznek benne, így szegényt lassan kukázni kell majd míg van még rajta vizsga, mert ilyen lötyögő motorháztető rögzítéssel szerintem nem megy át egy vizsgán. 270 ezerért vettem, gumikkal egyebekkel 500-ban van, így az árát nem érte meg sajnos, annyival nem eszik kevesebbet, hogy visszahozza az árát ahhoz képest, mintha a Focusom használtam volna csak. A terveimben az volt, hogy megveszem, átíratom, kap 4 db új 4 évszakos gumit, és 2 évig a következő vizsgáig csak kibír 10 ezer km-t egyéb ráköltés nélkül, de ez nem jött be sajnos, egy koccanás lényegében GTK-ssá tette, és a rángatásos sztori se volt olcsó sajnos.

Hibalista

- - Mikor már aláírtuk a szerződést, az eladó elmondta, hogy ráhozta a frászt a kocsi nemrég, mert autópályán elkezdett dadogni, és nem ment többet 50-nél. Erre kicseréltette az injektorsort, a gyertyákat és a gyújtáselosztót. A kocsi sajnos nem lett ettől sokkal jobb, néha leesett az alapjárat, de épp nem fulladt le. Aztán jött a sokk, autópályán, 90-nel tögyögve, seggemben egy kamionnal, mindenféle rángatás nélkül egyszercsak leállt a motor, a kamion pedig vészesen közeledett. Szerencsére át tudtam rántani a kocsit a leállósávba, ott pedig gurulás közben újraindítottam, és a motor, - mintha mi se történt volna - ment tovább. Valami sárga hibajelzés is felvillant középen, de egy hosszabb kiírás volt, és nem volt időm elolvasni, a neten és a manualban sem találtam meg, hogy ez a jelző balra a check engine lámpától mit mutat. Dühömben felújíttattam az Autodigit-nél a fojtószelepet 50 ezerért, vettem egy új benzinpumpát és üzemanyagszűrőt biztos ami biztos. Pont ekkortájt jött a melegebb idő, és úgy is tűnt, a cserékkel megoldódott a probléma, innentől nem rángatott (néha 95 km/h-s sebességnél rántott egyet, aztán ment tovább), és alapjáraton sem akart lefulladni. Sajnos az ősz beköszöntével az alapjárat ingadozás visszajött, a menetközben rántás viszont nem. - - - A váltó a váltóolajcsere ellenére hidegben néha nem akar kijönni 1-es sebességből, csak újrakuplungolva.

Ide hordtam szervizbe

Magán szerelő, ő tette be a felújított fojtószelep egységet, meg cserélte a fékeket, folyadékokat.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Autodigit- Jól felújították a fojtószelep egységet, igaz a kocsi értékéhez képest nem volt kevés az az 50 ezer Ft, de sajnos muszáj volt.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1998
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 92000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Focus C-Max Következő autója? Valami újabb városi kisautó is kellene a családi autó mellé.
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Micra 1992

További ítéletek (56 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)