Genyó, a vén kujon
Szöveges ítélet
Pontosan 12 évesen (´96-os évjárat) és 92000 km-errel vettem meg, mint első autómat. Azóta, 8 hónap alatt eddig beletettem 25 ezer kilométert, amit zokszó nélkül megbír. (Korábban valószínűleg 2-3 év alatt gyűlt össze ennyi futásteljesítmény.) A jelentkező kisebb hibákat és eddig ismeretlen működési zajokat sokkal inkább az autó öregedésének tudom be, mint az intenzív, cégautós futásokra jellemző használatnak.
Az autó egyik fő vonzereje egyébként a színe, ami nagyon hasonlít a British Racing Green-re (meg egyébként is Angliában gyártott kocsiról beszélünk). A majdnem full fapadhoz képest ez a gyöngyházas zöld fényezés nagy ajándék. Odabent térképzseb (anyósoldalon is) és szakaszos ablaktörlő ugyan van, de hátsó ablaktörlő nincs (!) és a kocsin gyárilag nincs gumi ütközésvédő (!).
A motor természetesen a kocsihoz fejlesztett 1.0 16V. Állórajtnál, kilövésben nincs vetélytársa, a gyorsulása alacsony sebességtartományban kiváló, feljebb azonban elszáll a lendület és jelentékeny időbe tart autópálya-sebességet elérni vele. A rekordom 160 km/h óra vele, 130 fölé pedig sosem szoktam vinni, de még a 140-et is gond nélkül viszi. A városi fogyasztása nem a legjobb, hosszú vidéki utakra viszont kitűnő választás. Az ülések kényelmesek, teljesen hátradöntve pedig alkalmi fekhelynek is beválnak, nem egyszer aludtam már a kocsiban így, ha vártam valakit és nem jött. :)
A K11-es Micrát tehát mindenkinek csak ajánlani tudom. Ugyanazt tudja, mint a régi Swift, csak SOKKAL kulturáltabb kivitelben. Nem véletlenül lett az 1993-as Év autója. :)
Hibalista
- 25000 km után egyelőre jelentősebb meghibásodások nélkül hajtom a kocsit, bár meg kell jegyezni, hogy az előző tulajdonosnak újra be kellett állíttatnia a kuplungot, ami most jó. Ha minden jól megy, nemsokára a fékbetétek cseréje is esedékes lesz, ezzel pedig nem árt sietni, mert nedves utakon és lejtőkön nem valami meggyőző a teljesítményük, télen pedig még a hangjuk is megjött fékezésekkor. Ezen kívül más probléma nincs, rendszeres olajcserével és karbantartással a végtelenségig elhasználható, kinyírhatatlan.
Ide hordtam szervizbe
szerelő haver két utcával lejjebb, rá lehet bízni
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Nissan-bontó, Pestszentlőrinc: korrekt kiszolgálás és árak
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 92123 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Nissan Micra K11 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
