Az örök pénznyelő
Szöveges ítélet
Sokadik autóként jött a családba. Kerestünk egy kis méretű, viszonylag olcsó, városi autót. A japánok nálunk mindig is jól szolgáltak, így bizalmat szavaztam neki. Nos, rosszul tettem; kis túlzással mondhatom, hogy életem egyik legnagyobb hibája volt.
Talán háromnegyed éve lehet nálunk, de az árát már megduplázta, értendő ez a kiadásokra. Sajnos nem általános kopó alkatrészekről van szó. Megkímélt, szervizelt autóként került hozzánk, de ami egy autón elromolhat, az ezen mind elromlik. Rendszeres lerobbanások követik egymást, megszabadulni pedig még fillérekért is lehetetlen tőle. Mindenkit óva intek a megvételétől, egy célra jó: minden pénzt felemészteni.
Néhány pozitívumot tudnék felhozni mellette, mint például az úttartás. Kicsi, magas autóhoz mérten meglepően jól üli a kanyarokat, amolyan japánosan precíz a kormányzása, valamint a pedálozása is kellemes és hamar szokható. Szűkössége ellenére viszonylag kényelmes is, de az ülést valamiért képtelenség megfelelő pozícióba állítani. Vagy túl messze kell ülni a kormánytól, vagy a kormány alatti rész fogja ütlegelni a térdünket.
Itt-ott kisebb zajokat hallat a beltér, de elviselhető. A szél 90 km/óra felett zavaró kezd lenni. A motor fürge, szépen is megy, amíg hajlandó az autó normálisan működni.
Mégegy dolog van, ami nem ellene szól: több ezer km megtétele és cca 9 hónap eltelte alatt egy deci motorolajat nem kellett utántölteni. Legalább ezt nem eszi, ha már a benzint zabálja. Minden fellépő hibát igyekeztünk mindig, mihamarább orvosolni, de az autó átlagfogyasztása nyugdíjas tempóval sem került soha 6.8 liter alá. Városban veri a 10 litert.
Hibalista
- A középső kipufogórész szétrohadása, a futóműelemek sorra kezdenek kopogni (külső gömbfej, lengőkar szilentek, stb.), a csomagtartó külső nyitófedele világítással együtt letört, üzemanyagszint hibás jelzése, csomagtér teleszkóp, lambda szonda csatlakozója vagy kábelezése rosszalkodott, máig beazonosítatlan rázás nagyobb sebességnél (nem a felni vagy gumi hibája), olajteknőnél szivárog az olaj, 153 000 km-nél jól hallhatóan elkezdett csörögni a vézérműlánc, hőmérséklet jeladó, airbag hiba... - - Mindez jóval kevesebb, mint egy év leforgása alatt, hétről-hétre ölte az agysejtjeimet. Idővel biztosan eszembe jutna még valami, de nincs ember ezen a Földön, aki a teljes hibalistát képes volna fejben tartani.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.1/10) |
