A második bakancs
Szöveges ítélet
Nem hinném, hogy aki 2018-ban bakancsmikrát tervez venni, az elolvassa a Népítéletet, és úgy mérlegel. Legyen akkor nekrológ. Utolsó ítélet.
Ez a Micra volt nálam a harmadik a sorban, és a második K11-es. A legutolsó ráncfelvarrás utáni példány, a Renault-Béka K12 előtti utolsó nekifutás. Szilvaszín (nem én határoztam meg, hanem valaki kifinomultabb). Ilyenkor, a sorozat végén, úgy fest hogy már minden belefér, és bele is szuszakoltak ebbe a mikrába mindent, ami felesleges és bajt okozhat. Szervókormány – minek az egy ekkora kocsiba? Baja ugyan nem volt, de akkor is. Rámpára kellett állnom az olajcseréhez, mert a szervós nyenyenyunya, tartály meg ilyesmik, útban voltak. A korábbi darabnál még benyúltam a motor mögé (mert oda tették, a fene egye meg), ennél nem lehetett. Villanyablak – amihez pontosan ugyanannyi kéz kell, mint a tekerőshöz: egy. Viszont, ha ráfagy a víz az ablakra, és az ember elég nagy marha, és le akarja húzni, akkor kitépi az ablakot a sínből, és lehet javittatni. A tekerősnél megérezni az ellenállást, és meg lehet gondolni a dolgot. A gombnál nem. Központi zár – na, ezt nem is gondoltam volna, mármint hogy tettek bele. Csak amikor az ablak miatt szét kellett szednem az ajtót, találtam meg az aktuátort. Vagy hogy is hívják – azt se tudom, hogy mágnes-e vagy motorral megy. De mindegy, az én autómban csak arra volt jó, hogy egy nyaralásból hazatérve begyógyuljon a vezetőoldali ajtó, és három napig a váltókaron át kepickedve tudjak ki és beszállni.
Ezt leszámítva pontosan olyan golyóbiztos kocsi volt a bakancs, aminek korábban megismertem. Az, hogy halasztgattam a termosztát cseréjét (fél óra munka), és ezért lambdaszondát kellett cseréltetnem, majd megbékélnem azzal, hogy mégis a katalizátort vágtam haza, és a sárga lámpa most már mindig világít, nem a Nissan hibája. De úgy, sárga lámpásan is, csak ment.
A doboza rohadt el, azért tettem le a végén. A küszöb, konkrétan, a hátsó ajtónál. Az egyik oldalt még meghegeszttettem, és egy évig volt utána autóm, mert más nem kellett a vizsgához. De már akkor azt mondta akihez hordtam, hogy nagyon nem volt mihez varrni a lemezt, és hogy még egyszer már nem akar ilyet csinálni. Én sem akartam, mert itt drágán dolgoznak.
Összegezve: ha valaki olcsón talál egy ilyet, menni akar és nem pózolni, nem akad fenn apró kényelmetlenségeken, és véghasználatra vesz autót, az ne gondolkodjon sokáig. (Ha meg másoknak kíván tetszeni, akkor a pávatollat javaslom.)
Hibalista
- Lambdaszonda/katalizátor, ablak, ajtózár, doboz. Egyik sem a típus hibája, hanem az enyém. Meg a sóé.
Ide hordtam szervizbe
Nem számít. Más országban lakom.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Micra K11 - ugyanaz | Következő autója? | Yaris (2004) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
