A kis bakancs
Szöveges ítélet
Relatív racionális vásárlás volt. Első autónak, kispénzből a lehető legjobbat, de a legszerethetőbbet. Mivel városban lakom és inkább hobbi szintű a felhasználás mint valós közlekedőedény szindróma, így döntöttem a Micra mellett.
Esztétikai okokból(értsd úgy, hogy takonymód nézett ki) a komplett műszerfal majd ülések és az ajtókárpitok is le lettek cserélve. Mindezt mondanom sem kell alig 20000ből sikerült. Hiszen használt alkatrész annyi van, hogy dunát lehetne rekeszteni, persze általában a fapad a jellemző, de vannak ígyis szép számmal egyéb finomságok. (Elablak, KLÍMA szervó, 4 hangszóró, ködlámpa fordulatszámmérő, napiszámláló) ezek mind utólag kiépíthetőek, köszönhetően az angol micra fórumnak sokat agyalni sem kell mert angol barátaink kiokoskodtak már nagyjából minden utólagos faragást.
A bal oldala eléggé, hogy is mondjam szarul festett (esetünkben a szarul festettet értsd: szupermárketes aludobozos tüsszentő). Így az első év őszén neki is álltam a festésnek, a jobb küszöb javításának.
Hiba mint olyan nem igazán fordult elő. Egyedül a rádió játszott velem kontakthibás rettegésjátékot reggelente. Azóta erre is lett megoldás a jobb ajtóban lévő hangszóró számomra ismeretlen módon, útfolytonossági hibákba hajtva(ha már ez a hibatalos álláspont) letestelt. Barátnőmnek köszönhetően meg is találtam mikor lehúzta az ablakot egy nap és ugyanúgy elhallgatott a rádió ahogy azt előtte fél évvel tette. Majd hazaérve az ablakot tekergetve sikerült megfejteni, hogy valószínűleg ez a baj. Lekopogom de azóta sem hallgat el csak úgy a rádió.
Januárban kapott egy új hátsó szélvédőt, hogy az ablakfűtés újra működhessen, illetve egy utólagos tetőablakot is.
Tavaszra beújítottunk egy szett kuplungból, mert az már sajnos a végét járta mikor megvettem. A gömbcsuklók is cserélve lettek és a váltó sem haragudott meg a friss olajért.
A nyáron nem igazán kellett hozzányúlni, szépen teljesítette a kirándulásokat. Szeptember elején kapott új kézifékkötelet miután megszorulással jelezte, mostmár ideje kicsit foglalkozni vele.
Ősszel elkezdtem egyetemre járni és most, hogy közeledünk a második év végézhez jön a műszaki.
A 2 év tapasztalatai alapján 3 fő plusz csomagokkal egy balaton 5.2 fogyasztással sikerült. Általában városban 6 körül alakul. Télen felmegy 6.5 max 7 liter köré.
Olajat nem eszik, ha a normál karbantartást megkapja jó választás lehet. Csomagtartó kicsi, az 5 fő mint olyan inkább vicces mint valós /egyszer egy unalmas délutant eltöltöttünk a Mertróban két 19 literes vizesballont és 5 embert hozott haza, mindenki túlélte/
Hibalista
- Romlani nem romlott, egyedül a kiegyenlítőtartály volt szétmállva. Ez jellemző tipushiba. 5 perc cserélni. A többi vagy a korábbi javítások hiánya vagy egyszerű kopó alkatrész csere volt.
Ide hordtam szervizbe
Jómagam és Édesapám.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 109430 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | MX5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
