A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Micra (1982-1992)

Micra 1.0  

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Vonat, busz, bkv, potló

Szöveges ítélet

Sürgősen kellett egy olcsó autó a tömegközlekedés hiányosságai miatt. Így minimálautókat böngészve láttam meg a hirdetések között rendkívül olcsón. Első tesztút során jónak bizonyult, szigorúan ár/érték arány viszonylatban.
A kormány lötyögős, nincs semmi közvetlenség. A kuplung hiperkönnyű, és szokni kell mert magasan fog. A fék kriminálisan gyenge ezért sokáig tüzetesen betartottam a féktávokat, míg megszoktam. Kiderült nem a fék rossz egyszerűen ennyit terveztek belé.
A motorja 1.0 literes, ami a könnyű kasztnihoz mérve nem is olyan gyenge mint azt első hallásra gondolná az ember. Persze azért négy személlyel lehet izzadni. Városon kivűl autópályán emelkedőn ésszel kell lenni és mindig 3 lépéssel előre gondolkodni, mert nincs olyan, hogy a macisajt táblánál egy kövér gázzal még beugrok a forgalomba o´szt megyek tovább. Előzni városon kivűl nem lehetetlen, de sajnos nem sietésre való és az esetek 75% ban inkább a busz/kamion/bevásárló anyuka mögött vagyok kénytelen poroszkálni mert nem tudnám kielőzni addig amíg szemből nem érnek oda. Viszont városban tökéletesen lehet sprintelni lámpától lámpáig. A gyorsulása meglepő mint a régi Trabiké. Csúnyán állvahagy nagyobb kaliberű modern kocsikat köszönhetően a rövid áttételeknek. Ötgangos a váltója, de az 5. sem autópályázásra való. A fogyasztása sosem mászik 6 liter fölé, ennek dugóban furikázva nagyon tud örülni az ember. suburban környezetben 5 literekkel is el van. Ilyen idősen egy literes motorral csak annak érdemes megvenni akinek városba kell második autónak mert a kis kaliber hamarabb is kopik, ez az enyémen is meglátszik. Sajnos a vételnél nem volt benne túl sok olaj így nem is füstölhetett. Most már kap olajat is, amit szépen meg is zabál. A stop leak folyadékok egy próbát megérnek de nem segítenek igazán. Talán ha mégis tovább marad nálam a kocsi akkor upgradelem egy 1200-as motorral és megoldódnak a problémák.
A belső kényelem 0-hoz közelít, aki romantikusnak találja a gépszagú minimálautókat örömét leli benne. Az első ülések egyébként jó puhák,oldaltartás az nincs, a hátsókról nem tudok semmit:) Egyébként viccen kívül 2 napig pucoltam, mert még 1990-ből származó üledékréteg állt a szellőzőben. A csomagtartóban elfér pár cucc az egész autó pakolhatósága nem marad el sokkal egy swift-től. De ezt a kocsit úgy is csak legfeljebb 2 fő használja. Extrái a hátsó ablakfűtés és az utólagosan beszerelt központi zár. Elől van két gyári hangágyú a magnónak, utólagos hifi beszerelése még egy nagy kérdés mert az autó mindenhol olyan vékony, hogy nem tudom hova lehetne rakni a hangszórókat.
A futómű terepjárós, jól nyeli a kátyúkat, ezért kanyarban bosszulja meg magát, ugyanis akkorát billen, hogy az utazóközönség önfeledt ölelésbe kezd az ablakra tapadva, közben élvezheti a gumicsikorgást. Egyébként még a futóműhöz nyúlni nem kellett, úgyhogy vagy cseréltek rajta mindent, vagy tényleg strapabíró. A micra még kisebb terepen is elmegy . Volt szerencsém siratófalon bakháton fölmenni vele.
A karosszéria papírvékony, viszont nem sok minden zöröghet rajta, mivel műanyag alig van benne. Megvételkor nem tűnt fel hogy a műanyag küszöbvédő alatt teljesen szétmálott minden. A sors fintora, hogy közben belémjöttek az ajtó tropára tört, ellenféle egy festéknyom. a biztosító fizetett így meglett a teljes lakatolás és az új ajtó kemény 3800 ft- ért.
A kipufogó a középső dob csörészénél rohadt el és akar szétcsúszni. Egy sima kipufogó bilincsel szoktam összeilleszteni. Az önindító is elromlott, csak némi kocogtatásra működött aztán arra sem. ( Ezúton köszönöm mégegyszer annak a Jugos úrnak a segítségét aki segített beindítani a kocsit.) Rézkefe persely miegymás túl drága volt ezért a irány a bontó (no reklám szentendrei japán autókkal foglalkozó bontó) kaptam egy újjabb generációs öninditót 6 ropiért, azóta pöcc röff.
Többen írták és igaz hogy a karbiu miatt amíg nem melegszik be hajlamos a lefulladásra. Az üzemagyagszintmérő tényleg egy fél órát áll minden fokozatnál aztán a két pálcika között zuhan, ezért én kilóméteróra alapján tákékozódom a fogyasztásról.
Összefoglalva a kocsi kőbalta egyszerűségű a motort egy óra alatt izzé porrá lehet szétszedni és összerakni, kb egy 8-as és 10 kulcs segedelmével. Nagyon rohad ezért érdemes házi lakatost keresni hozzá. Mivel egy ilyen autó igen öreg mindíg van vele valami kisebb probléma, de az alkatrészek olcsók hozzá és seperc alatt cserélhetőek. A fenti hibák egyébkén havi 1000km es használat mellett keletkeztek, úgyhogy bátran ajánlom azoknak akik kevés pénzért olcsón fentarható kisautót szeretnének, inkább városba. Kötelező súlyadó bagatell, összeg. Viszont úton semmi tekintélye, ezért elévágnak leszorítanak etc. Drágán nem érdemes venni max ha tényleg csilivili a karosszéria és az egész állapota, amúgy alkudni alkudni. Az enyémen a karosszéria volt az jtócserével együtt 30 ropi. Most van rajta két év műszaki, zöldkártya.

Hibalista

- Önindító, kipufogó középső dob, hátsó fék

Ide hordtam szervizbe

Házi szaki, én, szomszéd, haver, fater, meg aki ép arra járt.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1990
Kényelem (2) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 210000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 460 Következő autója? Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Micra 1982

További ítéletek (30 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A néhai szürke

Micra 1.0 L (K 10) - 1992
1999.11.30 100000   -

Anyukám bevásárlókocsija

Micra 1.0 - 1986
2010.07.23 49000   5,0

Auchan járat, öszvér, vidéki utitárs, bkv pótlójárat, csempeszállító

Micra 1.0 LX - 1990
2011.05.24 100000   -

Csacsi oreg medvem....

Micra 1.0 - 1991
1999.11.30 35000   5,0

Családi kiskedvencek! Sajnálnám eladni, nem is akarom!

Micra 1.2 super s - 1992
1999.11.30 157000   -

Egyszer?,mint a k?, de jó

Micra 1.0 - 1987
1999.11.30 80000   -

Els? autó, a kicsi kocsi... ami 100al tép :D

Micra 1.2 - 1987
1999.11.30 0   -

Fekete Villám

Micra 1.0 - 1988
1999.11.30 5000   -

Imádnivaló, pörg?s kis méregzsák

Micra 1,2S - 1991
1999.11.30 50000   -

Japán Mercedes Klasse A

Micra 1.2LX AUT - 1989
2009.03.03 7532   -

Kicsi (!!!) a bors...

Micra 1.2 GLX - 1990
1999.11.30 13000   -

Kicsi motor, de nem is megy

Micra 1000 - 1983
1999.11.30 200000   -

Kicsi, megbízható jószág

Micra 1,0 GL - 1986
1999.11.30 11000   -

Kis szeretnivaló

Micra 1,0 DX - 1984
1999.11.30 56000   -

Kényelem 0, de minden egyéb 10 pontos

Micra 1.0 - 1991
1999.11.30 28000   -

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)