Vonat, busz, bkv, potló
Szöveges ítélet
Sürgősen kellett egy olcsó autó a tömegközlekedés hiányosságai miatt. Így minimálautókat böngészve láttam meg a hirdetések között rendkívül olcsón. Első tesztút során jónak bizonyult, szigorúan ár/érték arány viszonylatban.
A kormány lötyögős, nincs semmi közvetlenség. A kuplung hiperkönnyű, és szokni kell mert magasan fog. A fék kriminálisan gyenge ezért sokáig tüzetesen betartottam a féktávokat, míg megszoktam. Kiderült nem a fék rossz egyszerűen ennyit terveztek belé.
A motorja 1.0 literes, ami a könnyű kasztnihoz mérve nem is olyan gyenge mint azt első hallásra gondolná az ember. Persze azért négy személlyel lehet izzadni. Városon kivűl autópályán emelkedőn ésszel kell lenni és mindig 3 lépéssel előre gondolkodni, mert nincs olyan, hogy a macisajt táblánál egy kövér gázzal még beugrok a forgalomba o´szt megyek tovább. Előzni városon kivűl nem lehetetlen, de sajnos nem sietésre való és az esetek 75% ban inkább a busz/kamion/bevásárló anyuka mögött vagyok kénytelen poroszkálni mert nem tudnám kielőzni addig amíg szemből nem érnek oda. Viszont városban tökéletesen lehet sprintelni lámpától lámpáig. A gyorsulása meglepő mint a régi Trabiké. Csúnyán állvahagy nagyobb kaliberű modern kocsikat köszönhetően a rövid áttételeknek. Ötgangos a váltója, de az 5. sem autópályázásra való. A fogyasztása sosem mászik 6 liter fölé, ennek dugóban furikázva nagyon tud örülni az ember. suburban környezetben 5 literekkel is el van. Ilyen idősen egy literes motorral csak annak érdemes megvenni akinek városba kell második autónak mert a kis kaliber hamarabb is kopik, ez az enyémen is meglátszik. Sajnos a vételnél nem volt benne túl sok olaj így nem is füstölhetett. Most már kap olajat is, amit szépen meg is zabál. A stop leak folyadékok egy próbát megérnek de nem segítenek igazán. Talán ha mégis tovább marad nálam a kocsi akkor upgradelem egy 1200-as motorral és megoldódnak a problémák.
A belső kényelem 0-hoz közelít, aki romantikusnak találja a gépszagú minimálautókat örömét leli benne. Az első ülések egyébként jó puhák,oldaltartás az nincs, a hátsókról nem tudok semmit:) Egyébként viccen kívül 2 napig pucoltam, mert még 1990-ből származó üledékréteg állt a szellőzőben. A csomagtartóban elfér pár cucc az egész autó pakolhatósága nem marad el sokkal egy swift-től. De ezt a kocsit úgy is csak legfeljebb 2 fő használja. Extrái a hátsó ablakfűtés és az utólagosan beszerelt központi zár. Elől van két gyári hangágyú a magnónak, utólagos hifi beszerelése még egy nagy kérdés mert az autó mindenhol olyan vékony, hogy nem tudom hova lehetne rakni a hangszórókat.
A futómű terepjárós, jól nyeli a kátyúkat, ezért kanyarban bosszulja meg magát, ugyanis akkorát billen, hogy az utazóközönség önfeledt ölelésbe kezd az ablakra tapadva, közben élvezheti a gumicsikorgást. Egyébként még a futóműhöz nyúlni nem kellett, úgyhogy vagy cseréltek rajta mindent, vagy tényleg strapabíró. A micra még kisebb terepen is elmegy . Volt szerencsém siratófalon bakháton fölmenni vele.
A karosszéria papírvékony, viszont nem sok minden zöröghet rajta, mivel műanyag alig van benne. Megvételkor nem tűnt fel hogy a műanyag küszöbvédő alatt teljesen szétmálott minden. A sors fintora, hogy közben belémjöttek az ajtó tropára tört, ellenféle egy festéknyom. a biztosító fizetett így meglett a teljes lakatolás és az új ajtó kemény 3800 ft- ért.
A kipufogó a középső dob csörészénél rohadt el és akar szétcsúszni. Egy sima kipufogó bilincsel szoktam összeilleszteni. Az önindító is elromlott, csak némi kocogtatásra működött aztán arra sem. ( Ezúton köszönöm mégegyszer annak a Jugos úrnak a segítségét aki segített beindítani a kocsit.) Rézkefe persely miegymás túl drága volt ezért a irány a bontó (no reklám szentendrei japán autókkal foglalkozó bontó) kaptam egy újjabb generációs öninditót 6 ropiért, azóta pöcc röff.
Többen írták és igaz hogy a karbiu miatt amíg nem melegszik be hajlamos a lefulladásra. Az üzemagyagszintmérő tényleg egy fél órát áll minden fokozatnál aztán a két pálcika között zuhan, ezért én kilóméteróra alapján tákékozódom a fogyasztásról.
Összefoglalva a kocsi kőbalta egyszerűségű a motort egy óra alatt izzé porrá lehet szétszedni és összerakni, kb egy 8-as és 10 kulcs segedelmével. Nagyon rohad ezért érdemes házi lakatost keresni hozzá. Mivel egy ilyen autó igen öreg mindíg van vele valami kisebb probléma, de az alkatrészek olcsók hozzá és seperc alatt cserélhetőek. A fenti hibák egyébkén havi 1000km es használat mellett keletkeztek, úgyhogy bátran ajánlom azoknak akik kevés pénzért olcsón fentarható kisautót szeretnének, inkább városba. Kötelező súlyadó bagatell, összeg. Viszont úton semmi tekintélye, ezért elévágnak leszorítanak etc. Drágán nem érdemes venni max ha tényleg csilivili a karosszéria és az egész állapota, amúgy alkudni alkudni. Az enyémen a karosszéria volt az jtócserével együtt 30 ropi. Most van rajta két év műszaki, zöldkártya.
Hibalista
- Önindító, kipufogó középső dob, hátsó fék
Ide hordtam szervizbe
Házi szaki, én, szomszéd, haver, fater, meg aki ép arra járt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 210000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 460 | Következő autója? | Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |
