Lenyomtam vele egy 7-est!
Szöveges ítélet
A címmel kapcsolatban rögtön megemlíteném, hogy nem egy 7es BMWről volt szó, hanem a piros 7es autóbusz-járatok egyikéről :)
Nagymamámé volt az autó, én azután kaptam meg, miután ő egy újabb, de szintén japán kisautóra cserélte. Szinte 0km-es jogsival ültem bele, mondhatni ezen tanultam meg vezetni (már ha a mostani szintemet nem túlzás tudásnak nevezni)
Kezdjük hát az egyik lényeges, talán a leglényegesebb komponenssel: a motorral. Pörgős kis 1000 ccm-es benzines moci jutott az autóba, érzésem szerint egy nagyon jól sikerült darab a kategóriájában. Az 55 ló ereje dinamikusan mozgatja a könnyű kis kasztnit, piros lámpa után rajtoláskor az első 10 m-en nemigen van ellenfele. Utána sajnos előjön, hogy ez mégsem egy sportkocsi, hiába szeretném hogy az legyen. Ha nem lámpától lámpáig tart a verseny, akkor sincs oka szégyenkeznie a kicsikének: autópályán a 120at simán tartja, M7esen 4 emberrel, csurig pakolva 140 is megvolt sima terepen. Az igaz, hogy ilyenkor az utazás gyengébb idegzetű versenyzőknek nem ajánlott, ugyanis iszonyatos a hangzavar (zenéből max valamiféle sistergés-recsegés jön át), a kormányzásnak nincs sok köze a vezető akaratához, valamint a letekert ablak felső széle kb. 5 centis sávban remegett. Az emelkedőket nem szereti, mint ahogy a nagy terhelést sem. A futómű nem az igazi érzésem szerint, kanyarban billeg, de igazából egy halálközeli élmény mondatja ezt velem, amikor közepes sebességgel érkeztem néhány gödörbe, és a hátulja iszonyatos módon elkezdett pattogni. Tehát az úthibákat nem szereti (ugyan mi vagy ki szereti azokat). Ezen kívül a kényelemmel nincs különösebb gond, az üléseknek tartása nincs, de ki lehet bírni bennük akár egy 100-150 km-es utat is egyhuzamban.
Ránézésre is könnyen megállapítható, hogy nem egy teherszállító öszvérnek készült, de ennek ellenére az osztottan dönthető hátsó üléseknek köszönhetően remekül használható különféle tárgyak fuvarozására (esetemben pl. fűnyíró). Ugyan az ülések lehajtásával nem kapunk sík rakteret, de a Nissannál valószínűleg úgy döntöttek, hogy ennek a felfedezésnek az élményét meghagyják a későbbi korok tervezőinek.
Apró, bosszantó hibák nálam is előfordultak, mint ahogy egy másik ítélet írója is említette: a benzintartály szintjelzője megbolondult, teletanknál mutat kb 1/3 jelzést, ezután kb 100 km megtétele alatt a 0ra süllyed és utána ott is marad, ezért én is a km számláló alapján tankolok. Az egy tank benzin amúgy nagyjából 400 km-re elég. Problémásabb, hogy a hátsó csomagtartó ajtaját támasztó okosságok se az igaziak már, így volt, hogy a fejemre esett (nem egy kellemes élmény). Ezen kívül kisebb foltokban rozsdásodik, ezek valszeg annak köszönhetőek, hogy garázst nemigen látott még szegény belülről, de egyenlőre csak szépséghibaként jelentkezik ez.
A váltóját is érdemes megemlíteni: 5 sebességes, rövid úton jár, és hihetelen könnyen kapcsolható. Nekem nagyon bejött, sztem az autó legjobban eltalált része.
Összességében a "kapcsolatunkat" meghatározta, hogy életem első autója a drága. Imádom, kezdetektől fogva, egyszerűen nem tehetek mást. Aztán fokozatosan rájöttem, hogy nem teljesen irracionális ez az érzés. Megbízható, jól összerakott kis járgány ez, és lehet vele meglepő dolgokat csinálni (2esben nyikkanó gumik, stb:)). Városi közlekedéshez sztem remek társ lenne, de én foleg BP-n kívül használom, ráadásul nem elég sportos az ízlésemnek, így most gyűjtögetek szorgalmasan, és remélem hogy sikerül lecserélnem valami bivalyabb négykerekűre. Ha így lesz, ígérem, írok arról is :)
Hibalista
- Kipufogó hátsó dob (az egészet cserélni kellett), fékek, kézifékbowdent meg kellett húzni
Ide hordtam szervizbe
Ismerős
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | régi Celica, vagy ami sikerül |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
