Anyukám bevásárlókocsija
Szöveges ítélet
3 éve vettük kereskedésben. Az első kocsi amit megnéztünk, a Pandának befellegzett, drága lett volna a javíttatása, így másik kisautó után néztünk, főleg anyukámnak bevásárló kocsi címén...
Leinformáltuk az előző tulajt, kiderült, hogy nagyon szerette, becsben tartotta és foglalkozott is vele. Vezetett szervizkönyve volt az autónak!!! minden cserét, javítást leírt pontosan, képekkel mellékelve. Németből hozta haza a 90-es évek elején, azt mondta a pályán a 160-at is vitte fénykorában :)
Nálunk nem volt sok baja, egyszer kellett hazavontatni, Győrből jöttem, a pályán alig akart menni, itt Pesten állt meg, vmi baja volt az alapjárati motornak. Olcsón megcsinálták, azóta jó. Bárhová elmennék vele annyira bízom benne! Külföldön még nem voltunk de nagyobb utakat simán bírta. Egyetlen javíthatatlan?? hibája az automata szívató, télen mínuszokban sokat kell járatni indulás előtt, hol magas az alapjárat, néhol majdnem leáll. A karbival is lehet vmi (bár állítólag kitisztították, ill. egy másikkal kicserélték) de a téli rángatás nem akar megszűnni. Hajszárító 5-10 percig a karbira és jó is :) Nyáron semmi gond. Tavasszal megnézzük tanult kollégámmal...
Szóval nagyon megbízható kis gép, nem hajtjuk túlságosan, az erejével sincs probléma, simán tartjuk a tempót városban.
Nem tervezzük eladni, nem is kapnánk sokat érte, húzza ameddig húzza, megtartjuk míg megéri...
Hajrá Nissan!!!
Update 090825: Most nyáron megjártunk sikeresen egy horvátországi 1600 km-es utat problémamentesen. Igaz csak ketten voltunk barátnőmmel, de 100-110-zel simán bírta, nem kevés csomaggal. Itt sérült meg a kipufogó, de csak is az én hibámból...
Emelkedőt nem nagyon szerette, de mit várunk egy 1.0 motortól.
Az út előtt a hátsó szélvédőt is újraragasztották, a külső gumi kezdett elválni.
Ill egy héttel a hazaút után beállt a kézifék, javítás és fékbetét csere.
Nem volt nagy tétel egyik sem.
Azonban levontam azt a következtetést, hogy külföldi nyaralásra nem optimális egy ilyen kis autó, oké kímélve a világból is kimegy, de nem erre való. Hiányzott a klíma, hosszabb emelkedőn meghal, pályán sem tudom tartani a 130-at, kényelmetlen ülések 3-400 km után...
Viszont egész út alatt 5.27 litert kért cserébe, kis várossal, fele autópályával, sok szerpentinnel, emelkedőkkel, pár órás főúti dugóval (Rijeka-nál).
Továbbra is szeretjük, megy amíg megy, vagy ameddig megéri üzemeltetni...
Update2 100719: Közeledünk a bűvös 200ezer km-hez :) negatívum nincs, ha minden jól megy én még eltolnám 300-ig is! Kb egy év telt el mióta update-eltem, azóta egy megszakítócsere történt, és cseréltünk gumikat a vizsgára. Semmi több! Rohadás és kezdemény szinte nincs a karosszérián, 2 helyen indult meg; a hátsó lökös jobb és bal szélén alul. Kisujjnyi, de időben kezelésbe vesszük! Garázsban áll, szóval reméljünk nem fog porrá válni pár év alatt. Talán még egy pozitívum; némileg csökkent a fogyasztás, bár ebben közrejátszik az, hogy én is sokat járok vele. Kímélem. Ezt szererti. Minimális olajfogyasztás, elhanyagolható.
200ezernél fotó! :)))
Hibalista
- kipufogó - automata szívató - fékbetét csere ill. kötelező cserék... - - Update 090825: - kipufogó másodszor - hátsó ablak - kézifék - - Update2 100719: - megszakító - gumicsere
Ide hordtam szervizbe
Illyés Műhely Bt. Korrektek, olcsók, gyorsak, és közel vannak :)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 49000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | RX-7 | Következő autója? | Édesanyámé, neki semmit, nekem Sonata |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
