Nyugodt Bálna
Szöveges ítélet
Hatalmas, biztonságos, elvileg 10 sec 100 km/h-ig, de nálam nem forgott 4200-nál többet sosem, 160 ezer km-t mentem.
Rakparton totyogva vagy autópályán 140-el (többel nem is mentem - minek az ilyennek autó!) 10 l/100 km, hétvégén Bcsabára le lehet lopánkodni (=90 km/h) 7 literből.
A motor akár a villanymoci - némán surrog, a kuplung viszont férfias (a´la Jaguar mode) . Tágas, nagyon megbízható, nem igazán sportos autó, nagyon megérte - az vegye, aki nem feltünésre vágyik, hanem nyugalomra.
Hogy el ne aludjak azért egy kis adrenalin-pumpa volt benne a vége felé: a kilóméteróra néha megbolondult, majd magától helyrejött (nem tudtam kifigyelni hogy mi okozza - a szervíz azt kérte, hogy ugy állja be hozzájuk hogy éppen 180-at mutat, ezt nem lehet teljesíteni) - de ennek ellenére meg sem csuklott , nemhogy megállt volna. Sötétzöld-metál volt, s hatalmas, innét kapta a nevét.
Aki ismeri, nem kell bemutatni: füthető motoros bőrülés stb. A 195/110-emre beállított ülés mögött még jól elfértem én magam - kosárcsapatot elvisz kényelmesen (bár a középső "kardán-alagút" miatt a középső utas lábhelye nem oly tágas... Kikimélt példányt ha kapsz: nyertél, olcsóbb az ára mint amennyit a használati értéke. Nyugaton (el)ismert, nálunk szerencsére nem: nem lopják, nem gerjednek rá az ...
Hibalista
- Az öt év garanciával nem vállalt nagy kockázatot a cég. Az egyik hengersor (V6-os) gyujtótrafója repedt el és néha zárlatos volt - de még ekkor is ment az autó. Egyszer a légbeömlő érzékelője ment tönkre - kötelező szervíznél vették észre, nekem nem "okozott" semmit. A motoros antenna (régi szép idők) tisztítását kértem - cserélték garanciában, mert nekik így egyszerübb. Ennyi. A fentartási költség azért olcsó, mert 85 %-ban a benzin (ami mindenkinek egyforma), a többi meg a ccm-hez kötött állami sarc - az öt év garancia miatt semmi nem kellett hozzá !
Ide hordtam szervizbe
Duna Auto, III. ker Zay. u (Papolczi - Csenky urak.. tényleg úriemberek!). Nem Suzuki árfekvés (ahogy az autó sem), jó közepes rezsióradíj és alkatrészárak (bár nem kellett semmi), viszont időre gyorsan, szépen, tisztán. Az árfekvés miatt nem 10 pont.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Nem kell ehhez a modelhez. Made in Japan. Pár adat: egy rutin-szervíz (olajcsere, szürők stb) 30e, a 90-es nagyszervíz (6 db platina gyertya stb..) 150e.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | Opel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |