Tágas, megbízható, kényelmes, JAPÁN
Szöveges ítélet
Az autót kereskedésből vettem, pár napja volt bent, igazoltan egy tulaja volt előtte, egy kecskeméti úr, akitől minden törődést megkapott.
Vétel után kicseréltem az olajakat, szűrőket, fékbetéteket, stb, és lényegesen javult a fogyasztása.
Senki nem akarja elhinni, de a rövid váltó áttétek miatt városban is megelégszik 8,5 literrel. Nálam Pesten ha nagyon belváros, (Körút,V.ker, stb) akkor 9-9,3L. A rövid váltó hátránya, hogy autópályán 130-nál, illetve városon kívül sem eszik sokkal kevesebbet, ott is számolhatunk 8 Literes fogyasztással, amit azért annyira nem vészes, ha belegondolunk, hogy egy sok 1,6-os is eszik ennyit.
A motor teljesítménye 140Le, ami nem teszi egy sportkocsivá, de abszolút elég ahhoz, hogy dinamikusan, kényelmesen autózhassunk. (A boyracer calibrák teljesítményét így is meghaladja...) A magas nyomaték miatt bármelyik fokozatból szépen húz, nem erőlködik.
A beltér tipikus japán. Elektromos ablakok, tükrök, fényszóróállítás, deréktámaszos állítható magasságú ülés, bőr könyöklő, szép fa betét, 6 hangszóró, légzsákok, digit.klíma, stb stb, és minden extra japánhoz hűen hibátlanul működik is.
Az enyém sajnos nem bőr belsős, illetve nincs multi kormány benne, valószínűleg ezek akkoriban (1998) drága extrák lehettek, kevés modellben van. A beltér egyébként hatalmas, bár méretre azonosak, nagyobbnak érződik, mint a korabeli 5-ös bmw, A6-os audi, és kínálja is azt a kényelmet.
A kaszniján korából adódóan vannak apróbb hibák, de egységes a fényezés, illetve nem ette meg a rozsda. A bal hátsó íven van egy pár cm hólyagosodás, illetve a küszöb alja, nem látható helyen kezdett rozsdásodni.
Ha marad, ezeket idén megcsináltatom.
Tartóssága kiváló, bármikor el merek vele indulni egy hosszabb útra, amit a környezetemben levő sok audi, merci, bmw tulaj nem feltétlen mosollyal tesz meg. Mivel ma már leginkább céges autót használok, így meghirdettem, lecserélném valami hobbi cabriora. Ha nem megy el, megcsináltatom az apró rozsda foltokat, és marad szerelemnek. :-)
Összességében egy kényelmes, hatalmas belterű,kedvező fogyasztású, rendkívül megbízható, sok extrás autó, ma már nevetséges áron. Egyetlen negatívumként az írható fel neki, hogy kissé talán ingerszegény, teszi a dolgát, maximális kényelmet ad, de kizárólag a mérete teszi "széppé", különben a formavilág nem túl kreatív. (Bár ez ízlés kérdése).
Hibalista
- Semmi nem romlott el, amik cserélve lettek, mind kopó, vagy futómű alkatrészek. Olajak, szűrők, féltengely (18.000.- /db. Most szólalt meg a szervó szivattyú, utána néztem, 13.000Ft. A futómű a magyar utakat egész jól bírja, nem hullik szét,mint sok más autóé.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 295000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Vectra | Következő autója? | Cabrio |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
