A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Maxima (1988-1994)

Maxima 3.0 V6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Belső értékek

Szöveges ítélet

- Ez meg mi? - kérdeztem, miközben apám az autókereskedés udvarán álló sötétszürke autóra bökött.
- Egy Nissan Maxima. Háromezres, V6-os.
Hmm. a típusról persze már hallottam, de ezt a generációt abszolút nem ismertem. A ´88-´94 között gyártott szériából hazánk útjain nem sok fut, talán néhány tíz összesen. Ez jelenthetné azt, hogy akkor végülis a rövid alkudozás után egy igazi unikumra tettünk szert, de az a helyzet, hogy annyira szürke, unalmas és átlagos a modell, hogy egyáltalán nem tolakodó bennem a "hűdeegyénikocsimvan" érzés. Az autó elölnézetből 100m-nél nagyobb távolságról teljességgel beazonosíthatatlan, gyakorlatilag a tulaj számára is...

Az autó külső és belső dizájnja megelőzte korát: szép ívek, lágy vonalak jellemzőek kívül-belül. A klasszikus háromtagolású limuzinforma harmonikus, kellemes látványt nyújt. A közel ötméteres és több mint 1,4 tonna súlyú limuzin 15-ös gyári alukerekeken fut.
A szoktalanul hosszú, szinte pingpongasztal méretű motorház tekintélyt parancsoló, csakúgy mint a vaskos kipufogóvég. Sajnos a kasztni vasainak oxidációja már évekkel ezelőtt megkezdődött, az esztétikai kellemetlenségen kívül bajt azonban még nem okozott.
A beltér - ahogy elvárható - kellemesen tágas, akár öten is kényelmesen utazhatnak. A beltér anyagai kellemesek, sok plüssből és jó minőségű műanyagokból építkezik. A kopogtatással nem megyünk semmire, poltergeist legyen a talpán, aki a kellemes puha műanyagokat megszólaltatja. Az ülések ülőlapja megfelelő hosszúságú, oldaltartásuk csekély, magasságuk nem állítható. Csupán a vezetői fotel ülőlapjának dőlésszöge módosítható.
A műszerfal egyszerűen szép. A cockpit vezetőorientált, minden kézreáll, minden könnyen elérhető. A műszerek japánosan rendezettek, de sajnos egyáltalán nem japános precizitással működnek. Se a benzin-, de a vízhőmérő nem mutat pontos értékeket. ejnye ejnye. Javíttatni egyszer próbáltuk (márkaszervizben), sikertelenül.
A volán bőrbevonatú, jó fogású, ideális méretű, magasságban állítható. A kormányról a hifit nem, a tempomatot viszont vezérelhetjük.

Beülve feltűnik az alacsony üléspozíció és a kissé kiült vezetői ülés. a pedálok és a kormány távolsága könnyen beállítható, jómagam 184 centijével kényelmesen el tudok terpeszkedni a balegyen. a feltűnően kisméretű slusszkulcsot a helyére passzintva és a kulcsot elfordítva nagyon könnyen beindul a V6-os háromezres Nissan motor. Hidegben kb. 1500-on, nyáron kicsivel 1000 feletti fordulatszámon kezdi a műszakot. Az automata váltó nem áll a helyzet magaslatán. Óra szerint közel 220e km van a kocsiban, bizony egy automata váltó ekkora futásteljesítmény után még a felkelő nap országában is a lenyugvó nap erejét tudja már csak...
Egy ideje D-ből nem hajlandó elindulni. Megoldás: át 2-be, elindulás után visszapöcc D-be. A váltások sem olyan simák, mint voltak néhány éve, de hát egy 17éves autónak ez talán megbocsátható. A váltó négyfokozatos, overdrive funkcióval. a negyedik rendkívül hosszú, 150-es tempónál mindössze 3000-et fordul a főtengely, 200-nál 4000-et. többet nem is igen megy, a motor 170 lóerejéből - hála a z automataváltónak és a hosszú 4-nek - ennyire futja. Egyszer egy németországi autópálya szakaszon 225-öt mutatott az óra, de gyanítom, hogy egy hosszú, alattomos lejtő állt a háttérben... Padlógázt nyomva sebességtől függően mérlegel,visszavált vagy sem. Ha igen, akkor egyet vagy kettőt. Példa: 80-nál negyedik sebességben enyhe gázadásnál még nem vált vissza, erőteljesebb pedáltaposásra visszagangol harmadikba, kickdown-nál pedig rögtön másodikba. Padlógázas állórajtról indulva kettest 60-nál, hármast 120-nál, négyest 180-nál kapcsol a váltó. Ebből is kitűnik, hogy az utolsó fokozat inkább csak sebességtartásra alkalmas.
A fék alulméretezett: tempós, fékezgetős autópálya-szakasz után grízesedik, mondhatni balesetveszélyessé válik. Szomorú. Persze normál használathoz elég, igaz, a szokásosnál nagyobb pedálerőt igényel ekkor is.
A futómű puha, ringóhintós. Autópályás suhanásra tökéletes, hegyes kanyargós szakaszokra borzasztó. Ezen kívül hangos is: dobog, zörög, kikéri magának a rossz magyar utakat. Megértem.

Az öt elektromos nyílászáróból már csak három működik, a villanyos tetőablak télen-nyáron hangtalan, huzat nélküli szellőzést biztosít a bent ülők számára. A kötelező zöld kvarcóra kiszámíthatatlan, néha működik néha nem, de inkább nem. Nem hiányzik. Annál inkább a könyöktámasz, amit kispórolt a gyártó a felső közepes limuzinból.

Műszaki jellegű probléma használata során nem volt. Egyedül az akksi adta be a kulcsot a 6 év használat alatt. Út szélén soha nem hagyott.
A klíma, a tempomat még működik, a motoros antenna, az ABS már nem. A baloldali elektromos ablakok fent maradnak, a váltó haldoklik(nagy szerepe van benne a láma szerviznek!!). Mindenesetre költeni már nemigen érdemes rá. Eladni meg nem lehet.
Szóval marad, amíg gurul, utána meg könnyes búcsút veszünk tőle.
Max imádkozunk. :DD

Hibalista

- elektromos ablakemelő, elektromos antenna, benzinóra, vízhőfokmérő, központi zár, csomagtér belső nyitója

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1989
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 180000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Maxima 1988

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)