Optimalis közlekedőedény
Szöveges ítélet
MX5 majd egy Volvo V50 T5 után kötöttem ki a Leafnél. Ehhez kellet egy éves áram elszámolás..
Egy éve szerelték fel a napelem rendszert. Par hete azzal szembesültem, hogy az áramszolgáltató nekem 70Ft-ért ad 1kW-ot, miközben tőlem 5Ft-ért veszi azt meg. Úgy döntöttem, hogy inkább autózzuk el a túltermelést.
Sajnos nincs 10en millám Teslára, így a Leafnél kötöttem ki. Alap elvárásom volt, hogy tudjon legalább 150km-t.
Volt alkalmam külföldön pár napig kipróbálni a típust. Meggyőzött. Kényelmes autó, kellemes vezetni, elfogadható a formája. No és a 40kW-os verzió is tudta stabilan a 220-240 km hatótávot.
Meglepett amikor elkezdtem utána olvasni a típusnak, ahhoz képest, hogy milyen sok van belőle az utakon, mégis ilyen kevés népítélet van róla.
Egy 2018-as 40kW Acenta mellett döntöttem.
Egész kényelmes, bár nekem nagyon hiányzik a kormany tengely irányban történő állítása. Hatul is élhető, a csomagtere pedig meglepően nagy. A 150Le és 330nm szépen tudja mozgatni ha kell, bár ezért természetesen hatótávval fizetünk. A kreszt betartva, de nem forgalmat feltartva 220km körüli távot tud.Nekem ez megfelel. Klasz az egypedalos mód. Gondolom egy fék betét szett akár 80-100e km-t is bírni fog.13-14kWh körül alakul a fogyasztása, ami szerintem igen jó. A műszerfal egész pofás, bár talán kicsit túl van bonyolítva.A központi kijelző kicsit idejét múlt, lassú, de legalább béna.
A vezetés támogató rendszer viszont jó! Végre nem kell kikapcsolni a sávtartó aszisztenst mint más autóknál, hanem ha kellene (de nem),akkor kellene bekapcsolni. A távolság tartó tempomat rendben van. A tolató kamera jó, a park szenzorok is pontosak. A kulcs nélküli rendszere egyszerű és nagyszerű.
Meglepően jó a futóműve, tempós kanyargásban is partner.
De ezzel együtt ez egy praktikus közlekedési eszköz. Nem fogja felvinni a pulzusod.
Először csak olvastam, de magam is meggyőződtem arról, hogy nem érdemes akkumulator kíméletből megállni a töltéssel 80%-nál. 100%-ig kell tölteni, mert a cellak balanszolása a töltés végén történik. Ez pedig nagyon fontos a Li-ion aksiknak! A túlmerítést is érdemes kerülni a gyengébb cellák kíméléséért. 10-15% alá ne menj. Ezeket betartva csak otthoni töltéssel érezhetően sikerült javítani az akku kondícióján.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 71000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | V50 T5 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
