Helyben tökéletes
Szöveges ítélet
Érdekes hogy senki sem ír erről az autóról. kicsit elment vele az idő, ma már vannak nagyobb hatótávú villanyautók a bruttó 40 kwh valóban nem túl sok. Felróják neki hogy nem hűtött az akkumulátor, emiatt pl. nyáron többszöri gyorstöltésnél melegszik, ekkor az akkutöltés jelentősen lelassul, hogy ne legyen nagy a degradálódás. Ez igaz sajnos. Szóval nem sokszáz kilométeres utakra való, ez tény. Más márkánál írják hogy 100000 km-nél még 100% lehet az akku állapota /SOH/ és kritikaként mondják hogy ennél a Nissannál meg azért tud romlani az állapot. Tény hogy most nálunk 38000 km-mél 91,69% az akku állapota, de az is tény hogy az utolsó évben kb. 1%-ot degradálódott, nagyjából 10ezer km. futással.Létezik hozzá telefonos app /LeafSpy/amivel figyelni lehet, megfelelő OBD olvasóval. Ez arra is jó hogy kiélezett helyzetben az utolsó kilométereken pontosan követhetük hogy meddig juthatunk el, mert a teknős megjelenése után az autó műszere már nem sokat mond. /Nekem még nem jött teknős./
Abban a tudatban érdemes ilyen autót venni ha valakinek elsősorban városi használatra kell, és otthon tudja tölteni, egy-egy vidéki út belefér, mondjuk 200-220-km.-t autópályán nagyon nyugodt 90-100-as tempóban tud egy töltéssel, ez nem a száguldozók autója, de nagyon meg tud lódulni ha odalépünk neki. Amúgy nagyon rendben van, kényelmes, van be benne elég hely, csendes, az N-Connecta tud Propilot-ot, követős tempomatot, kormányzást, de nem ezek a lényeges dolgok szerintem. Nagyon jó az az e-pedál, Pesten nagyon szeretem hogy gyakorlatilag nem kell fékezni, csak erősebb megállásnál, ezt jól kitalálták. Ha elveszed a menetpedált, gyönyörűen lassul olyan mértékben hogy megáll a piros lámpánál, és ott is tartja az autót, pillanatok alatt ráérzel a működésére. Jó hogy ezt nem kell beüléskor aktiválni, megjegyzi az előző leállítás után. Eco módban használom, ott elég megfontolt, de lenyomva a pedált, úgy is megindul. Normálba rakva meg nagyon fickós. A vészfékasszisztense viszont idegesítő, néha indok nélkül befékez, jó nagyot.
Típushibák: egy idő után egy kattogó hang, a féltengely anya valahogy lelazul, azt szervizben megcsinálják, cserélik vagy rögzítik, nem tudom. Másik hogy a toronycsapágynál befolyik a víz esőben, házilag orvosolható, léteznek erre idomok amit rápattintva nem lesz vizes, kissé röhejes, de ez van, Facebookon csoportban meg lehet találni a megoldást.
Összegészében nagyon jó autó, szeretem hogy szépen kisimítja az úthibákat, Pesten érdekes az utak minősége. Jó vezetni. Vételkor érdemes arra figyelni hogy mire is kell pontosan, ha többet pályáznánk, messze mennénk, akkor vannak jobb alternatívák, helyi járatnak, néha eljutni kicsit odébb, (pl.Pest-Balaton) arra tökéletes.
Hibalista
- Féltengely kattogás
Ide hordtam szervizbe
Nissan Gablini
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 4000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző autója? | Quashqai | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
