A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » leaf (2017)

leaf 40 kWh 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bevezetés a stresszmentes vezetésbe

Szöveges ítélet

Napelem rendszer telepítése után 2019. januárjában sikerült megvenni az autót. Egy kis Corsát váltottunk le a Leaf-re. Hosszú utakra (és amikor teljes a család) továbbra is egy hétszemélyes egyterűt használunk.
Az autó Acenta+téli csomag (hőszívattyús fűtés) felszereltségű, de így is sok fontos extra benne van: tolatókamera hátul, elől radar, adaptív tempomat, ülés- és kormányfűtés, ködlámpa, automata világítás, esőérzékelő ...
Az utastere öt személynek (2 felnőtt, 3 gyerek) megfelelő méretű, öt felnőttnek azért nagy távra nem igazán kényelmes (bár ez a "Golf"-osztályba tartozó többi autóra is igaz).
A beltér alapvetően igényes, a gyakran tapizott helyeken kellemes puha anyagok és szövet van. De ha máshova téved a kezünk.... oda azért jutott a kopogós műanyagokból.
Alapvetően helyi és regionális utakra használjuk, de néha messzebbre is elmegyünk vele (napi max. 500 km). A Leaf akkumulátora passzív hűtéses, de a híressé vált Rapidgate jelenség nálunk még nem jelentkezett, igaz mérsékelt autópályatempóval (100-110 km/h) tettük meg a nagyobb távolságokat (1-2 villámtöltéssel).
Menettulajdonságok: Városban és főúton brutális a gyorsulása, autópálya tempó mellett már nem olyan nagy a nyomatéka, így ott már nem lóg ki felfelé a többi autó közül. Városban erősen javasolt az ECO üzemmód használata, ha nincs bekapcsolva, akkor túlzottan vehemens, túl érzékeny a "gáz"-pedál.
Kanyarstabilitás kiváló a belső égésű motoros autókhoz képest (élmény vele kanyargós úton menni) az alacsony súlypont miatt. A jávorszarvastesztet (Forrás: Youtube) a hasonló árú EV-knél nagyobb sebességgel teljesítette, így az EV-k között sem vall szégyent.
Nagyon csendes, még nagy sebesség mellett is!
Fogyasztása 16-os felnivel nálunk nyáron 11 kWh/100 km, télen nagy hidegben (az autó fűtött garázsból indul) 15-16 kWh/100 km. Ez utóbbi városra és főútra igaz, ilyenkor nem mentem vele autópályán. A magas fogyasztásról beszámoló autósok egy jó része 17-es felnivel jár.
Fűtés: Azonnal meleget fúj, nagyon jó a hatékonysága (hőszivattyús), de az ablak párátlanítására akkor is a fűtést kell használni, ha amúgy nem lenne szükség rá (ha több ember ül a kocsiban, nagyon gyorsan bepárásodik a szélvédő).
Világítás: a tompított fényszóró mellett elég jól lehet látni (azért ennél már láttam jobbat is). A reflektor automatikus fel-le kapcsolása hibátlan, még senki nem villantott rám, amiért későn váltott le tompított fényre.
Valós (nettó) akku kapacitás csak 36 kWh (a típusjelben látható 40 a bruttó kapacitás)! Akku degradáció a Leafeknél jellemzően gyorsabb, mint a temperált akkumulátoros elektromos autóknál, de ebben a 2018-19-es autók esetén már látható javulás (ha nem sütjük meg az akkut sok villámtöltéssel). https://www.geotab.com/blog/ev-battery-health/.
Két év után hatótávcsökkenés nálunk egyelőre nincs. - Update: 60000 km után (3,5 év) egy minimális hatótávcsökkenés már észlelhető (kb. 5-10 km).
Abban is különbözik az akku a többi EV-től, hogy amikor 0%-ot mutat a műszerfal, még mindig 20 km-t lehet vele menni a BMS beállításai miatt.

A Nissan Connect (telefonos töltésvezérlés, programozott előfűtés, előhűtés) programot csak nagy nehezen lehetett működésre bírni a Nissan telefonos ügyfélszolgálat segítségével.
Az autó 3 éves korában pedig váratlanul összemelegedett a telefonommal is - azóta az Android Autó is kiválóan működik

Alapvetően amire mi vettük, kiválóan megfelel, a napi 2x városi dugóban araszolás (főleg emelkedőn felfelé) már abszolút stresszmentes ezzel az autóval. Feleségem is imádja.
Napi 500 km feletti távokra ma már vannak a Leafnél jobban használható autók is, igaz drágábban.

Hibalista

- A jól ismert terhelésváltáskor jelentkező féltengely kattogáson kívül egyéb nem volt (kötelező szervíz alkalmával megoldva)

Ide hordtam szervizbe

Nissan Steba

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2018
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás l
Előző autója? Corsa Következő autója? Ariya
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan leaf 2017 (2020)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)