A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Leaf 2 (0102)

Leaf Tekna 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Szerethető jövőkép!

Szöveges ítélet

Céges flottavásárlással kapcsolatban teszteltem másfél évig, az összes ma kínálatban beszerezhető EV autót. Ár/érték arányban egyértelműen a Nissan Leaf jött ki győztesen, bár a KIA Soul is nagyon közel állt hozzá.
Maga az autó nem szép, nem izgalmas a külseje. Ami miatt szerethető az a sok apróság összessége. A műszerfalat szokni kell, mert digitális, de érthető logikus, hamar megszokható. Kütyümániások előnyben érezhetik magukat. A CARWINGS navigáció minden igényt kielégít és nélkülözhetetlen az okos elektromos autózáshoz. Mert ebből az autóból sokkal többet ki lehet hozni, ha figyelünk (megfigyelünk) és okosan használjuk a technikai lehetőségeket. Csendes, nagyon csendes. Szerethető a csend.
ECO módban a teljesítmény visszafogottabb, a NORMAL módhoz képest, ami városi közlekedéshez teljesen megfelel. Végsebesség így 100 km/h körül van. A motor 109 lóerős, 264 Nm a motor nyomatéka, ami egy 200+ lóerős szívó benzines vagy egy erősebb turbó dízelmotor nyomatékának felel meg. Egy elektromos autóban a nyomaték azonnal rendelkezésre áll, nem kell várni, hogy a motor elérje, a megfelelő fordulatszámot. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nagyon robbanékony a városi forgalomban. Tartja a lépést a 250+le modern dízelekkel. 0-100 km/h a gyári adattal szemben csak 8,7 sec, ami nő, ha merül az akku, legrosszabb esetben 11,9 sec. 0-60 km/h 3,6 másodperc, ami elég meglepő a többi autósnak, főleg egy nulla megbecsülést élvező, "ronda" Nissantól. Azt elárulom, hogy a teherautó E-NV200 is hasonló dinamikával mozog, ami még több fejtörést okoz a városi versenyzőknek. De, ennyit a rosszalkodásról, a Leafet nem erre találták ki. ECO módban nagyon erős az energia-visszatáplálás, a gyakorlatban nem lép a fékre az ember csak felengedi a gázt és már lassul is az autó. Ekkor erősen visszatölt a rendszer. Ebből következik, hogy völgymenetben az okos vezető vissza tudja tölteni azt az energiát, amit hegymenetben, elhasznál. A kormány finoman jár, sebesség arányában keményedik a kormányzás. A Tekna változatban bőrülés+kormány, tempómat, sötét hátsó ablakok, napelem, xenon lámpa, akkumlátor fűtési rendszer télre, valamint a normál változatokhoz képest, egy sokkal hatékonyabb hőszivattyús fűtési rendszer van telepítve. Az opciós fedélzeti töltő 6 kWh-s változata 32A hálózatból 4 óra alatt fel tudja tölteni alapról. A ChaDemo gyorstöltő, töltöttség függvényében 10-30 perc alatt tölti fel 80%-ra a további 20% még 20 perc minimum. Budapesten jelenleg 9 ingyenes gyorstöltő van, de ez havonta nőni fog várhatóan. Normál 32A-s Elmű töltő 48 van a városban, ahol ingyen lehet parkolni. A navigáció alapból tudja a töltési pontokat, tehát hozzá lehet igazítani az életünket. A bevásárlóközpontokban vannak ingyenes töltők, sőt még parkolást sem kell fizetni a töltés idejére. Tehát, ha valaki nem lusta, ingyen autózhat Budapest környékén. Ha, azonban otthon tölti az autót, ami 4-6 óra, sem nagy történet, mert 800 Ft-ért 160 km-t autózhat. Autópályázni lehet, de ésszel. 130 km/h-ra állított tempómattal le lehet menni Siófokra Budapestről, de elsőre rémisztően fogynak a megtehető kilométerek. Végsebesség 160 km/h, ami le van szabályozva, de lehet rendelni Nissmo elektronikát, sport futóművet, amivel vadállat lesz a Leaf, rövid ideig.
Most 2015-10-08-án azt mondom, aki magánemberként gondolkodik egy Leaf vásárlásán, várjon pár hónapot a faceliftes 33 kWh akkuval szerelt változatra, ami 1.500 EUR felárért szerezhető be. Ez gyári adat szerint 250 km-es hatótávval bír, ami csak városi közlekedésben érhető el, akkor is nagyon óvatos, nem életszerű vezetéssel. Gyakorlatban a nagy akksival 200 km kompromisszumtól mentes autózás lehetséges. A LEAF II. pedig 400 km feletti hatótávot ígér.

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2014
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 22000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző autója? Grand Espace 3,5 V6 Következő autója? Leaf
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (10.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Leaf 2010 (2012 - 2013)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)