Szerethető jövőkép!
Szöveges ítélet
Céges flottavásárlással kapcsolatban teszteltem másfél évig, az összes ma kínálatban beszerezhető EV autót. Ár/érték arányban egyértelműen a Nissan Leaf jött ki győztesen, bár a KIA Soul is nagyon közel állt hozzá.
Maga az autó nem szép, nem izgalmas a külseje. Ami miatt szerethető az a sok apróság összessége. A műszerfalat szokni kell, mert digitális, de érthető logikus, hamar megszokható. Kütyümániások előnyben érezhetik magukat. A CARWINGS navigáció minden igényt kielégít és nélkülözhetetlen az okos elektromos autózáshoz. Mert ebből az autóból sokkal többet ki lehet hozni, ha figyelünk (megfigyelünk) és okosan használjuk a technikai lehetőségeket. Csendes, nagyon csendes. Szerethető a csend.
ECO módban a teljesítmény visszafogottabb, a NORMAL módhoz képest, ami városi közlekedéshez teljesen megfelel. Végsebesség így 100 km/h körül van. A motor 109 lóerős, 264 Nm a motor nyomatéka, ami egy 200+ lóerős szívó benzines vagy egy erősebb turbó dízelmotor nyomatékának felel meg. Egy elektromos autóban a nyomaték azonnal rendelkezésre áll, nem kell várni, hogy a motor elérje, a megfelelő fordulatszámot. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nagyon robbanékony a városi forgalomban. Tartja a lépést a 250+le modern dízelekkel. 0-100 km/h a gyári adattal szemben csak 8,7 sec, ami nő, ha merül az akku, legrosszabb esetben 11,9 sec. 0-60 km/h 3,6 másodperc, ami elég meglepő a többi autósnak, főleg egy nulla megbecsülést élvező, "ronda" Nissantól. Azt elárulom, hogy a teherautó E-NV200 is hasonló dinamikával mozog, ami még több fejtörést okoz a városi versenyzőknek. De, ennyit a rosszalkodásról, a Leafet nem erre találták ki. ECO módban nagyon erős az energia-visszatáplálás, a gyakorlatban nem lép a fékre az ember csak felengedi a gázt és már lassul is az autó. Ekkor erősen visszatölt a rendszer. Ebből következik, hogy völgymenetben az okos vezető vissza tudja tölteni azt az energiát, amit hegymenetben, elhasznál. A kormány finoman jár, sebesség arányában keményedik a kormányzás. A Tekna változatban bőrülés+kormány, tempómat, sötét hátsó ablakok, napelem, xenon lámpa, akkumlátor fűtési rendszer télre, valamint a normál változatokhoz képest, egy sokkal hatékonyabb hőszivattyús fűtési rendszer van telepítve. Az opciós fedélzeti töltő 6 kWh-s változata 32A hálózatból 4 óra alatt fel tudja tölteni alapról. A ChaDemo gyorstöltő, töltöttség függvényében 10-30 perc alatt tölti fel 80%-ra a további 20% még 20 perc minimum. Budapesten jelenleg 9 ingyenes gyorstöltő van, de ez havonta nőni fog várhatóan. Normál 32A-s Elmű töltő 48 van a városban, ahol ingyen lehet parkolni. A navigáció alapból tudja a töltési pontokat, tehát hozzá lehet igazítani az életünket. A bevásárlóközpontokban vannak ingyenes töltők, sőt még parkolást sem kell fizetni a töltés idejére. Tehát, ha valaki nem lusta, ingyen autózhat Budapest környékén. Ha, azonban otthon tölti az autót, ami 4-6 óra, sem nagy történet, mert 800 Ft-ért 160 km-t autózhat. Autópályázni lehet, de ésszel. 130 km/h-ra állított tempómattal le lehet menni Siófokra Budapestről, de elsőre rémisztően fogynak a megtehető kilométerek. Végsebesség 160 km/h, ami le van szabályozva, de lehet rendelni Nissmo elektronikát, sport futóművet, amivel vadállat lesz a Leaf, rövid ideig.
Most 2015-10-08-án azt mondom, aki magánemberként gondolkodik egy Leaf vásárlásán, várjon pár hónapot a faceliftes 33 kWh akkuval szerelt változatra, ami 1.500 EUR felárért szerezhető be. Ez gyári adat szerint 250 km-es hatótávval bír, ami csak városi közlekedésben érhető el, akkor is nagyon óvatos, nem életszerű vezetéssel. Gyakorlatban a nagy akksival 200 km kompromisszumtól mentes autózás lehetséges. A LEAF II. pedig 400 km feletti hatótávot ígér.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző autója? | Grand Espace 3,5 V6 | Következő autója? | Leaf |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |
