A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Leaf (2010)

Leaf Visia 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fekete fillérfu*ker

Szöveges ítélet

Az ítélet az angol valóságot mutatja be, magyar viszonyokra nem feltétlenül alkalmazható. A futás mérföldben van megadva: 28k-val jött az autó és a frissítés is mérföldekben lesz, ha nem jelölném. A kocsi megvan még, napi használatban szépen teszi a dolgát.

Miért éppen Leaf?

A kérdés egyszerű és bonyolult is. A rövid válasz: ismered a viccet a túlórázó nőgyógyász által kinyírt prostiról? (http://ow.ly/dfHK30dFrCO)

A hosszú válasz: egyszerűen elegem lett a kocsikból. Volt benzines Toyotám (Corolla 1.8 - 190LE), dízel Octáviám (110LE-TDI) mindkettő egy kalap acélkupac volt. Nem a kínálat legaljáról voltak, volt gazdájuk is, mégis ömlött beléjük a zseton. A fogyasztás volt a legkisebb tétel. Nos szerelőm tanácsára megvettem egy piszok olcsó, de nagyon szép E39 525d-t. Megvizsgálta: mondta, hogy lesz egy turbócsere meg egy alapszervíz és minden rendben lesz. Nem lett.
A szerelő jól választott, magának. Nem volt hét, hogy valamivel ne kellett volna mennem hozzá. Ja, kétszer le is rohadt. Tulajdonképpen nem haragszom a kocsira, mert többnyire gyári alkatrészek mentek tönkre, ami a 2001-es gyártást figyelembe véve, nem rossz teljesítmény. Ugyanakkor bosszantó, hogy sosem lesz készen és parázva ülsz be, hogy mikor hagy cserben.
Megmondtam asszonynak, hogy ennyi volt a kocsi téma, inkább nyaralásra költenék. Közöltem azt is, hogy a következő kocsi olyan lesz, hogy üzemanyagon és alap karbantartáson kívül nem vagyok hajlandó költeni. Ezzel egyetértett, majd megkérdezte, hogy mégis milyen kocsi lenne megfelelő illetve miért nem olyat vettünk elsőre? (köszi a megértést...)
Az SX4 hallatán még nem sejtette, hogy igazán csak képről fogja utálni. Meggyőztem, hogy legalább élőben nézzen meg egyet. Megtette. Az arcáról sikerült leolvasnom, hogy ebből Suzuki nem lesz. Azt mondta, hogy várjam meg itt, ő körbenéz és megmondja, hogy mi jöhet szóba. Elég nagy volt a telep, de kevesebb mint 5 perc alatt visszajött.
Nos a listán a következők szerepeltek: Nissan Murano, Bmw X3, Lexus RX. Érdekes módon ezek szép nagy autók voltak, számos Föld körüli úttal a hátuk mögött és gyanúsan olcsó áron. Vissza is kérdeztem, hogy szerinte véletlen-e, hogy fele annyi idős kisautó árban adják ezeket? A pillantása itt is többet mondott mindennél.
Elköszöntünk a nyálát csorgató értékesítőtől, aki tényleg mindent bedobott: friss műszaki, kis engedmény, 3 hónap garancia, és ha most lefoglalózzuk, akkor kitakarítva házhoz-szállítva kapjuk meg. Azt hiszem ez volt a pont, amikor asszony felébredt.
Otthon gyorsan utánanéztem, hogy mégis mire lehet számítani az ilyen csatalovaknál. Elsőre a Murano esett ki, mert a benne lévő CVT váltó hajlamos előjel nélkül megdögleni. Futástól-terheléstől függetlenül bármikor beszarhat. Nem javítható részletekben, teljes felújítás kell. Az országban pár műhely foglalkozik vele, a legközelebbi is egy napi járóföldre van. Gyors telefon: ha sima halálról van szó, akkor a kocsi vételára körül meg is van a felújítás.
A BMW X3 egy nagyon jó kocsi. Az első, esetleg a második tulajnak. Utána előröl kezdődhet az E39 canossa, annyival megfejelve, hogy drágábbak az alkatrészek és nehezebben szerelhető.
A Lexust is mindenki dícséri, amíg kiskamasz a gép. Utána bármi jöhet. Szóval ha nem olthatatlan a szerelem, akkor egy kaszinós rulettezés simán jobban megéri.
Így aztán próbáltam más megközelítést alkalmazni. Angoloknál a CO kibocsátás után kell útadót fizetni. Ez az E39 esetében évi 220 vagy 230 helyi pénz volt. A keresést úgy állítottam be, hogy az adó legyen 0. Hiszen csak ezen megvan egy olajcsere, nem igaz?
Elkezdtek záporozni a Picantók, Altók, Cliók és rengeteg Smart. Számításba vettük a Volvo C30-at és S40-et. Peugeot-tól a 207 és korai 208-ak jöhettek szóba. És még pár Fiesta ill. Focus is jó volt. A közös nevező az 1.6HDi motor ezekben. És a gugli már dobja is Novoth mester cikkét: http://ow.ly/p0ax30dFtQJ
Mondtam asszonynak, hogy a megoldás egy Tesla lenne csak az ára még használtan is vetekszik egy fél házéval (itt vidéken, Londonban tized). Mivel nem tudta, hogy mi az Tesla ezért megmutattam. Sima szappantartó, miért olyan jó ez, főleg ennyiért? - kérdezte. Mert elektromos, válaszoltam. Olyan mint egy Leaf, csak annál tágasabb, gyorsabb, nagyobb a hatótávja stb. A Leaf-nél nem láttam a grimaszt a szájánál, ezért kerestem még képeket. Megkapta az aranyos jelzőt, így a keresés ebbe az irányba indult tovább.
A Leaf-el az volt a baj, hogy pont dupla annyiba került, mint amit úgy egyébként autóra szántunk. És ekkor jött jól, hogy a BMW minden rezdülését vezettem a spritmonitoron. (http://ow.ly/K3Ob30dFuif)
Ugyanis találtam egy szimpatikus 2014-es Leafet, Nissan márkakereskedőtől, bevizsgált használtautó programban (cared4). Ez utóbbi a vezetett szervízfüzettől eltekintve azt is biztosította, hogy a Nissan bankja 0%-os hitelt ad 35% önrész megfizetése esetén az akkor 2 és fél éves használtautóra.
Küldtem nekik emailt, hogy adjanak egy pontos finanszírozási ajánlatot. Nemcsak azt kaptam meg, hanem egy névre szóló bemutató videót is a kocsiról. És tetszett, amit láttunk.
A kockás (négyzethálós) papír ceruza, pedig a következő adatokat szolgáltatta: az üzemanyagon, útadón és biztosításon spórolt összeg kiadja a havi törlesztőt. Gyors ellenőrzés, hogyan alakulnak a használt Leaf árak. Az jött ki, hogy az általuk kínált autó jó áron van (azaz a nullás hitel nincs becsomagolva az árba), valamint a próbáltam kiszámolni, hogy mekkora lehet az értékvesztés. Az jött ki, hogy a hitel teljes ideje alatt (3 év) az autó mindenkori értéke fedezi a hitelt. Tehát ha egy vagy két év használat után ki kell ugrani belőle, minimum kapunk annyi pénzt, amivel a bankot lerendezhetjük.
Hát ez volt a hosszú válasz arra, hogy miért Leaf.

Gyorsan még hozzáteszem, hogy azért is Leaf, mert az autózási szokásainknak megfelel. Az autót csak városi-elővárosi viszonylatban használjuk, ha messzebbre kéne menni, akkor busz-vonat-repülő-autóbérlés és ezek kombinációi. Lehetne a kocsival túrázgatni is, meg videózni, hogy vajon elérünk-e a következő töltőpontig, de köszi inkább kihagyjuk. Erre vannak tematikus YT csatornák, akit érdekel.

Akkor magáról a kocsiról pár szót. Méretileg meglepően tágas. A csomagtartó is szép nagy. Belül a műanyagok átlagosak, szerintem nem marad alul egy Focus, Astra színvonalhoz képest.

Kívülről, khhmmm ahogy a nejem mondta: aranyos. Maradjunk ennyiben. Illetve sötétben a hatalmas hátsó LED-es lámpák azok tényleg jól néznek ki.

A miénk egy Visia felszereltségű azaz full fapad verzió. Se tolatókamera, se navigáció, se telefonos applikáció, de jutott klíma, négy elektromos ablak, meg kulcsnélküli indítás, nyitás-zárás. Ami nincs az nem tud elromlani, de áramot se fogyaszt!

Használatról egy kicsit bővebben. 100%-os töltöttséggel 100 mérföld körül ígéri a hatótávot, míg 80%-nál 80 körül. Ez igaz is, tavasszal és ősszel, enyhe időben, finoman vezetve, rádióhasználat nélkül, ECO módban. Tehát ha fűteni-hűteni kell, megy az ablaktörlő, világítasz, zenét hallgatsz akkor lazán felezd el. Ha kiveszed ECO módból, akkor még egy 5-10 mérföldet buksz. Márpedig buksz, mer az vezessen ECO módban, akinek két anyja van illetve hegyvidéken lakik. ECO módban nagyobb mértékű a visszatáplálás, de a gyorsítás olyan lomha, hogy nem akarod erőltetni. Herr Plattner természetesen kivétel.

Magyarul, ha a munkahelyed távolabb van, mint a hatótáv 30-40%-a, akkor csak abban az esetben vegyél ilyet, ha a melóhelyen tudod tölteni. Az akku egyébként kényes cucc. Nem jó neki a hideg, nem jó neki a meleg. Nem szereti ha nagyon lemeríted, nem szereti ha magas a töltöttség. Ha oldalborda magára ismer esetleg, az pusztán a véletlenek játéka. Ha nem akarsz tökölni ilyesmivel, ne vegyél ilyet.

Töltés.
Kétféle csatlakozó van a kocsi orrában. Nagy és kicsi.
A nagy a gyorstöltő, Chademo-nak hívják, Japán házi szabvány. Az ígéret szerint fél óra alatt feltölt 80%-ra. Ha jó az idő. Ha nem használsz elektromos fogyasztókat a töltés alatt. Ha a töltő le is bírja adni, mind az 50 ampert. Akkor talán megvan 30 perc alatt. Egyébként inkább 45-55 perc. Először azt hittem, hogy az akkupack szar, gyorsan beszéltem más tulajokkal is illetve voltam a Nissan saját gyorstöltőjén. Azzal tényleg hozta a félórát ill. a többi tulaj is mondta, hogy a nyilvános töltők csak papíron hozzák a teljesítményt.
A kicsi csatlakozó az a Type1 nevet kapta a keresztségben, amit vagy egy EVSE (230V otthoni) töltőhöz kapcsolsz, vagy az európai háziszabványnak nevezhető Type2 gyorstöltőhoz. Ja már a nagynál ellőttem a gyorstöltő kifejezést. Ok tegyük rendbe. Az EVSE vagy a tulajok által csak téglának hívott töltő 2300W, a type2 7000W-ot tud, míg a Chademo meg 62500W-ot. Papíron. És persze ez változik, ahogy a töltöttség nő, meg a hőmérséklet, meg a....
Mint mondtam, ez fapad modell, hiába kötöm rá a 7kW-os töltőre, ha a kocsi csak 3.3kW-os inverterrel bír. Az új Leafeket már lehet kérni 6.6kW-os inverterrel is, ha valakinek számít a töltési idő. Nekünk azért nem számít, mert délután töltögetem és ez is csak minden 3-4 napban fordul elő. Ha sietni kéne valamiért, akkor meg nem messze van a helyi gyorstöltő. Mármint a nagycsatlakozós, a majdnem félórás Chademo. Már ha működik és nem foglalt. De akkor minek is sietni, nem igaz? Na ugye. Tehát ha sietős vagy és nem tudod előre tervezni a dolgaidat, ne vegyél ilyet.

Költségek.
Tankolás - egyelőre ingyenes.
Szervíz - páratlan évben 129 páros évben 149 pénz. A drágábbik tartalmaz egy pollenszűrőt. Mindkettőben van egy év assistance, ez arra is vonatkozik, ha kifogy a nafta. És természetesen márkaszervíz.
Mosás - ne vegyél fekete autót, ha nem akarsz mosóba járni túl gyakran. Nem a kocsi hibája persze, illetve ha szeretsz magad mosni akkor szinte előny.
Utadó - nulla.
Biztosítás - egy kicsivel olcsóbb lett, de csak emiatt nem érdemes ilyet venni.

Én elégedett vagyok maximálisan a gépezettel. Fontos hangsúlyoznom, hogy ez egy céleszköz. Városi - elővárosi autó, olyanoknak, akik otthon vagy munkahelyen, sportpályánál, autópálya pihenőnél, bevásárlóközpontnál tudnak tölteni. Minél több helyen tudsz tölteni és minél kevesebbet mész, annál inkább a te autód. Sosem lesz többet lelkiismeret furdalásod, ha csak a két sarokra lévő kisboltba ugrasz le vele tejért kenyérért mert mondjuk szakad az eső. Nincs hidegindítás, melegítés, kímélő első szakasza az útnak, visszahűtés meg társaik.


Blog
Hellyel-közzel itt fogok majd frissítgetni, feltéve ha lesz miről. Remélem nem lesz sok minden.


2016.10.29. - Vétel napja / óraállás kicsit 28k mérföld alatt

2016.11.10. - Type 1 / type 2 kábel, 5M, spirál, narancs 129 font.

2016.12.31. - BUÉK! Az első ezer mérföld becsúszott, tök ingyen.

2017.01.20. - A mosónál előre köszönnek.

2017.02.12. - Amikor felkötöd a töltőre a kocsit és szólsz a nejednek, hogy nem kell sietnie a vásárlással.

2017.03.15. - Forradalmi hevülettel emailt írok a fönöknek, hogy legyenek már kedvesek egy töltőpontot kirakni a parkolóba.

2017.03.17. - Főnök válaszol: egyelőre nem.

2017.04.01. - A rossz hír napja! A nyilvános töltőhálózat bejelenti, hogy május elsejétől vége az ingyen töltögetésnek. Igaz nem az áramért kell (még most) fizetni, hanem csak "kapcsolási díjat" szednek egy font értékben. Nézzük a matekot. Ha otthon töltögetek, akkor egy teljes töltés max másfél font. Tehát a sportcsarnokos és bevásárlóközpontos Type2 töltők azonnal kiesnek. (Minimum három órát kéne rajta lógni, hogy a nullán legyek.) Szóval marad a Chademo azaz a rapid töltő. Ott meg úgy jön ki a matek, hogy 20% alatti töltöttségről kéne indítani, hogy megérje. Akkor inkább otthon.

2017.04.30. - Törzsvásárlói kártyát adtak a mosóban. Minden hatodik ingyenes. A legjobb helyre került!

2017.05.01. - Tényleg véget ért az ingyenes nyilvános töltögetés. A km számláló valahol 32000 körül van. Tehát 4000 mérföldet tettünk meg, tökingyen. Kicsit rontja a képet, hogy mi a francot csináljak a 129 fontos kábellel?

2017.06.01. - Eltelt az első hónap, hogy fizetni kellett az áramért. Illetve mégsem. Pontosabban nekem fizettek, hogy használtam a kocsit. A titok nyitja, hogy a házunkon napelemek vannak. Az állami támogatás itt úgy néz ki, hogy minden megtermelt kW/h-t kifizetnek neked, akár elhasználtad az áramot akár visszatöltötted a hálózatba.
Tehát a májusi adatok: én fizetek a szolgáltatónak 35 fontot. Nekem fizet a szolgáltató egyszer 58.28-at a termelésért és elhasználtam 26.22 értékben, azaz 84.5 kerül a bevételhez. A különbség 49.5 GBP. Jól fog jönni a téli hónapokra.

2017.06.15. - Egy független szervíben műszakiztattam a kocsit, betöltötte a hármat. Ez volt első műszakija, itt egy év az érvényesség. Lejárat: 2018.06.29. Zsír! Csak június volt megadva, hogy vigyem MOT-ra, ezért a hónap vége a lejárat. Szóltak, hogy mind a 4 gumi 4mm alatti mintamélységű, figyeljek rá oda, mert 3mm körül ajánlott csere, igaz a törvényi limit 1.6mm. Megvolt a viccelődés az emisszió mérés problematikáján, nagyon eredeti. Üzleti érzékük egyébként nulla, mert nem adtak ajánlatot a négy gumi cseréjére.

2017.06.16. - Az első szervíz mióta nálunk van a kocsi. Online foglaltam időpontot a helyi márkaszervízbe. Nyitásra értem oda, mindenki kávéval kóvályog a kezében. Elmegyek készítek egyet magamnak is. Mire megiszom és visszaérek a munkafelvevőhöz, már hárman vannak előttem. Gyorsan sorra kerülök és megkérdezi, hogy mikor jönnék érte? Ránézek, mondom ez egy Leaf, megvárom itt. Ja persze, nem gond. Akkor még nem tudtam, hogy 2 órával később kapom vissza a kocsit, igaz szépen kitakarítva és lemosva.
Rádugnak egy laptopot, kinyomtatnak egy állapot felmérőt, lemossák és kitakarítják. Illetve most már levideózzák és emailben küldenek egy linket, ahol meg tudod nézni, a videót. Mondják, hogy minden oké, de mind a 4 gumi 4mm alatti mintamélységű...
Mondjuk ők adnak is azonnal egy ajánlatot. Nem szégyenlősek.

2016.06.18. - Elolvastam ezt a cikket a gumikkal kapcsolatban. (http://ow.ly/iQwZ30dFzXE) Ez alapján úgy döntök, hogy lejárom a gumikat 2mm-ig.

2017.07.01. - Júniusi áramfogyasztási adatok fontban kifejezve: £38.94 ki £46.2+£20.11 be diffi: £27.37. Süthetett volna egy kicsivel többet is a nap.

2017.08.01. - Júliusi adatok: £39.05 ki, £51.26+£22.69 be, diffi: £34.9. Egész jó!

2017.09.01. - Augusztusi adatok: £35.8 ki, £42.78+£19.07 be, diffi: £26.05
Kissé esős volt augusztus, de nem rossz.

2017.09.03. - Megvolt az első hosszabb túra a kocsival. Egy láma/alpaka farmra mentünk (http://ow.ly/qhFF30f0qPJ) méghozzá a Snake Passon keresztül (http://ow.ly/BqVp30f0qWz). A távolság háztól házig 40 mérföld volt, tehát 80 mérföld oda-vissza. Száz százalékra töltöttem a kocsit és normális tempóban vezetve kicsit 50% alatt értünk a parkolóhoz. A tarsolyban voltak b és c tervek töltőpontokig, de bíztam a visszatáplálás erejében. Nem is kellett csalatkoznom, volt olyan lejtő, hogy 20%-kal indultunk meg a tetejéről és 26%-kal értünk az aljáig. A garázsfelhajtóra 80.2 mérföld megtétele után, 10%-os töltöttség mellett érkeztünk.

2017.09.16. - Hála a Nagy Testvérnek (Google), felment négy új gumi. Egy ideje már nézegettem a gumikat és hogy-hogy-nem, az egyik webes hirdetésben egy elég jó kupont reklámoztak. Rákattintva kiderült, hogy amennyiben most megveszem a szettet, akkor az 5% kedvezmény mellé adnak egy ingyen műszakira jogosító vouchert. Tehát £234-et fizettem a négy gumiért (GoodYear Efficientgrip Performance), mindennel együtt, de ha levonom a MOT voucher értékét is akkor csak £210.

2017.10.01. - Szeptemberi adatok: £47.04 ki, £44.48 be diffi: -£2.56 Szeptemberben egyébként 677 mérföldet mentünk összesen, egy buszjegy áráért.

2017.11.01. - Októberi adatok: £54.86 ki, £27.71 be diffi: -£27.15. A havi futás 580 mérföld volt.

Hibalista

- Semmi. Mondjuk be is ba..ltázna egy ennyi idős autón.

Ide hordtam szervizbe

Westway Nissan, Mcr.Nem kapkodnak a melóval, de jó a kávé.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2014
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 28000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás l
Előző autója? E39 525d Következő autója? Leaf
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Leaf 2010 (2012 - 2013)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)