A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Leaf (2010)

Leaf Visia Plus 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Elemes, önjáró, forgalomlassító eszköz

Szöveges ítélet

2014 Nissan Leaf Visia plus 24KWh

Nincs nálam túl régen, de első benyomásnak elég. Hol kezdjek neki? Az autó a ködös Albionban lakik. Az adatokat ahol lehet metrikus mértékegysegben közlöm, az árakat meg mindenki szabja magának magyar egységre. :)

Az autó 65e km futott 2 gazdás. Az akksi valamilyen rejtély folytán a Leaf Spy szerint SOH 98,5% áll. Többszöri otthon töltés után is.

Kérlek ne tarts érte nagyképűnek, de az utóbbi 15 évben valahogy úgy jött ki, h 4.8m kissebb és 150Le gyengébb autó nem jutott. (na jó a veteránok nem játszanak) Ehhez képest bevállalni a Leafet?!? Nos már az azt megelőző Saab 9-5 1.9tid is egy kényszer vezérelt cselekedet volt, de hát az (akkori) napi 120km ingázás az csak majdnem 3000km havonta.

Most már csak napi 55km ingázásra kell az autó. A Saab következő vizsgáztatása várhatóan gazdasági totálkárral érne fel tehát, kellett egy új autó. Adott volt az ötlet, h megint valami 10év körüli olcsó diesel-be üljek bele, amit aztán 1-2 év múlva (a gazdaságtalan javíthatósága miatt) lehet selejtezni. (itt a szigeten sajnos nem kell sok ehhez, most épp két hátsó gumi meg egy kuplung kinyomó csapágy a Saab igénye, mégis az eszetlen munkadij és ha már ott vagyunk akkor kéne egy kuplung szett is /ez +30% dobná meg az árát/ h annyiba kerülne a mutatvány mint az autó)

Osztottam szoroztam és arra jutottam h a Saab eszik 6.5L/100km plusz az adó és a szerviz. A Leaf fogyasztása a fórumok szerint 12-15KWh/100Km. Ha veszek egy Leafet az adó mentes. Ebből és a megtakarított üzemanyaggal, pont kijön a törlesztő 4 évre. Szerviz nem nagyon kell neki. Logikus és hamar megtérülő döntés. Elméletileg... Gyakorlatilag meg: amit a paci himbál... (de erről majd később, akit csak ez érdekel lapozzon a végére)

Szóval vissza lépni a kompakt kategóriába valószínűleg amúgy is sokkolt volna, de próbálok eltekinteni tőle. Szóval h pattog, kacsázik, mert nincs rendes tengelytávja (relatíve persze) nem teszem a negatívumok közé, az utóbbi időben volt nálam bér Focus és Auris is, azokban sem éreztem különbül magam. A felszereltség (klíma, elektromos ablakok, stb...) és a felhasznált anyagok hozzák a kategóriában elvárt szintet, nem tűnnek gagyinak. Kivéve az orrán a Nissan embléma kívülről. Mert ugye annyira zöldek vagyunk h az már kék, viszont ez a kék festék 4 évesen már pereg le a krómozott műanyagról.
Viszont az oldalszél érzékenység (elég egy kamion menetszele és máris úgy kódorog az úton mint a gólyafos a levegőben) már nem biztos hogy kategória sajátosság. :(
Állítólag (a fórumok szerint) ez a dolog kiküszöbölhetö 17" kerékkel. Élménybeszámoló később tuti lesz, mert ez igy nem annyira hűdenemzőszerv...


Pozitív/negatív:

+ pattan mint állat, nem kell fordulatszámra, turbóra, gőznyomásra, ostorral, stb várni, nyomod a pedált és megy ennyi.
- kár hogy ezt nem igazán lehet használni mert azonnali hatótáv megvonással büntet

+ a sötétben is lát
- a legnagyobb sötétben is felismeri a legkisebb emelkedőt is (a meló felé vezető pálya az utolsó 2km-en 20m emelkedik) és eminens tanuló módjára azonnal tudtomra is adja a hatótáv visszaszámláló vad tekerésével.

Hatótávról majd később bővebben

+ a műszerfal pofás és áttekinthető, minden egyértelmű
- a sebességmérő túlzott optimizmusa (+10% 16" gyári gumikkal) viszont elég idegesítő. A kalkulátor szerint a gyari 17"-al már csak annyit csal mint bármely más átlagos autó. Azt mondjuk még magamnak is alig merem bevallani h félek hitelesíteni a Km számlálót...

+ "automataváltó", egyértelműen pozitív CVT jellegű élményt ad az arra jellemző konstans, sebesség független idegesítő motorhang nélkül
- halvány negatívum az irányválasztó fordított műkődése (hátra húzod h előre menjen), de ezt gondolom majd még lehet szokni

+ 185cm/110kg hoz is kényelmesen beállítható ülés pozíció
- az ülőlap nekem kicsit rövid, az ülés tömését már most gyűlölöm, nem tett jót a Renault a Nissannak, Anya Senicjében is ugyanez a tartás nélküli fürdőszivacs puhaságú borzalom van

+ jó poén h csendes
- viszont nagyon hiányzik belőle emiatt a tempomat, (tudom Acentát kellett volna venni) a pályán simán elbóklászik az ember 100kmh-ról +/- 20kmh és nem nagyon veszi észre a hangról úgyhogy folyamatosan skubizni kell az órát

+ kulcs nélküli használat, imádom h azt se tudom hány napja ki se vettem a pénztárcámból

+ Bluetooth, (a Visia-hoz nem jár ebben van, navival és tolató kamerával együtt) próbáltam mostanában párat pedig (Mercedes, Renault, WV, Ford, Toyota) és egyértelműen állítom h ez az első amivel nincsenek kifogásaim: kezelés, hangminőség, mikrofon, újra csatlakozás mind 10/10

+ az alap zene is elég az én botfülemnek

+/- tolatókamera, királyi, viszont kötelezővé kéne tenni mert enélkül, úgy tolatsz mint Steve Wonder...

+ a programozható fűtés priceless télen, de alapból is azzonali a meleg nem kell a motorra várni h kegyeskedjen hulladék hőt termelni
- hatótávból viszont elnyal 10%-ot így télen (kabin fix 18°C és 18-20°C hőmérséklet különbséggel tesztelve eddig)

- ha nem töltőre akasztható a kábel, az egy elég zsduvás mutatvány, tud lenni. Egy egész éjszakás eső után, öltönyben kifejezetten orális örömszerzésre irányuló cselekmény...

- A villám töltővel (CHAdeMO) ugye állítólag 30perc a 20-80% töltési idő. A való életben nekem ez inkább 40-50percnek tűnik

- és akkor most előkerül a hatótáv, a katalógus adat egy vicc. Autóként használva, fűtve, ( fagypont körül a külső hőmérséklet) a forgalom tempójában haladva, elővárosi pályázással (valós 130kmh tempóban) a napi ingázás 70km hatótávot enged. 80% kímélő töltés ről indulva. Teszt üzemben,odafigyelve szigorúan 80kmh, (a kamionok lelkes biztatása mellett "miért nem csinálsz magadnak kistestvér?!?") eco módban a váltó, igaz fűtve és még mindig 0°C elment 110km és még maradt hátra 20km de ez azért nem volt túl életszerű...

És a fenntartási költségek. Én már az ingyenes nyilvános töltő korszak lejáta után kezdtem neki, szóval az ingyenes autózás ígérete nem homályosította el a látásom. A Saab evett 6.5L jelenlegi árakon £1.25*6.5=£8.12/100km
A fórumot alapul véve közép érték 13KWh/100km fogyasztás 13penny/KWh £1.69/100km
Az pont 80% üzemanyag megtakarítás PAPÍRON.
Mert ugye megemlítik itt-ott (már ha megemlítik), h létezik olyan h töltési veszteség. Még ritkábban számszerűsítik is h ez 20-25%
Viszont attól szemérmesen hallgatnak h ezt elfelejtik bele számolni a fogyasztásba... Puff neki, még mindig jó az...
Csak épp ott van az is h ésszel használva, fűtve 90kmh h a kamionok ne túrjanak le 90kmh 17.5KWh/100km plusz a töltési veszteség jó lesz az 20KWh/100km (25-27 ha 130kmh mész) £2.60 tehát az új szám. És akkor tegyük hozzá h a Saab is beéri 5L/100Km alatt ha 90el megyek vele de kerekítek 5re...
Saab £6.25/100km
Leaf £2.60/100km
És máris csak 60% a megtakarítás (vagy ha úgy tetszik egyelőre duplája a Leaf fogyasztása a papíron kiszamolthoz képest)

Persze még mindig kevesebb,
Ott az adó mentesség is, meg a várhatóan alacsonyabb szerviz költség is. De már nem annyira szépséges a képlet h 100%ban feledtetni legyen képes a kompromisszumot amit kötni kellett.
Mindent egybevéve még mindig pozitív a mérleg. De az tuti h a közeli jövőben szét kell néznem a bontóban valami ülés után. (baszki ilyet a Trabant óta nem csináltam annak pedig már 20+ éve :( )

Hibalista

- Ilyen még nincs egyelőre, viszont az évenkénti szerviz kimerül a pollen szűrő cseréjébe minden második évben pedig fék folyadék is. Mindezt olyan áron adja a márkaszerviz mintha egy normál autót csinálna, jó vicc...

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2014
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 65000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 3 l
Előző autója? 9-5 Vector sport 1.9tid 150Le Következő autója? 3
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Leaf 2010 (2012 - 2013)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)