A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Leaf (2010)

Leaf ACENTA 

Az ítélet értékelése
4,9(10 db)

Autózz olcsóbban mint egy buszjegy!

Szöveges ítélet

Újonnan vettem, persze nem Magyarországon (máshol állami támogatást adnak rá, nem is keveset és én kihasználtam mivel részben ott élek), de részben itt használom. Kezdem a lényeggel mert mindenkit úgy is az érdekel: ENNÉL MÉG A BUSZJEGY IS DRÁGÁBB! Jelen pillanatban 7KW/h /100km az átlagfogyasztásom (a max. 11 a minimum 4,1 de én hegyvidéken lakom, ezt lehetne még csökkenteni). Nálunk az ELMŰ a szolgáltató de a Telekomtól veszem az áramot így -8% kedvezményt adnak (ezt te is megkaphatod csak egy telefonba kerül). Rezsicsökkentés után így kb. 34ft egy kilówattóra. Namost 100km-en ebből fogyaszt az autó 7-et ami azt jelenti, hogy 238ft 100 kilométer!!! Ezt áramfogyasztás-mérővel is rendszeresen ellenőrzöm, az adat valós.

(az Update 3-ben olvasható infó miatt ez már aktualizálva 41ft/100km-re csökkent)

Ez az jelenti, hogy az eddig megtett 1500km-em alatt több mint 40 000ft-ot spóroltam ahhoz képest, mintha egy 7L-es fogyasztású dízel autóval járnék a városban.
Hatótáv: A 200km-et amit gyárilag megadnak, még nyáron klímával sem kihívás összehozni. Rekordom 280, de az USA fórumokon a profik 400 fölött nyomják.

Töltés: Otthon 220V-os konnektorból esténként a garázsban pont ugyanúgy ahogy a mobilodat, illetve ha jól tudom Budapesten már 18 ingyenes (!!!) töltési pont van. Gyors-töltőt csak 1x használtam, külföldön (az sem rakéta tudomány). Töltési idő 4-10 óra (ez a valós) 100%-ra. Én soha nem töltöm 100%-ra mindig a 80-as akkukímélő programozott töltést használom. /Este bedugom, reggelre feltölt/ Főleg azért mert naponta nem megyek 100-130km-nél többet. Arra meg az is bőven elég.

Méretek utascella: Alapvetően nekem mindig nagyobb felsőkategóriás autóim voltak (most is egy F10-es BMW is áll a garázsban mellette). Lehet, hogy azért is, mert egy geek vagyok :-P de mióta megvan a LEAF nem akarok mással járni :-). A család röhögve elfér (2 felnőtt 1 gyerek) A csomagtartó méretre akkora mint apósom C-Maxában a lábtér dettó. Semmilyen bevásárlás vagy gyerekkocsi nem akadály. Nemrég egy sütőt szállítottam az autóban, főzőlappal együtt...Az ülések kényelmesek, az enyémben nincs bőr, de nem is ajánlom, mert a plüss kárpit ami helyette van, még hidegebb reggeleken is kellemes (nem kell fűteni). A gyári hővédő üvegezés (nem tudom pontosan, hogy M.O-n rendelhető-e) és a hátsó színezett üveg nagyon ajánlott! Tökéletes. Nekem fekete a belső. Ami jó benne, hogy a gyerek nem amortizálja le 1 nap alatt, és eléggé igénytelen. Ami rossz, hogy azért a por azért kicsit jobban látszik a műszerfalon, de nyáron még lehúzott ablakokkal sem vészes. Viszont jobban melegszik a műszerfal.
A navigáció összetett komoly mondatokat mond MAGYARUL. Sajnos ahogy láttam a Magyarországon kapható verzióban nem ez a fajta navi van, hanem valami kisképernős. Azt nem tudom, hogy az milyen. A bluetooth-os telefon, a tolatókamera tökéletes, USB zenelejátszás, vagy a Bluetooth zenelejátszás is tökéletesen működik. De ez szintén csak a nagyképernyős navira vonatkozik, ami Magyarországon ha jól tudom mégcsak nem is rendelhető.
Az autó elejét nem lehet látni egyáltalán(de a Zsigulinak sem láttam 20 évvel ezelőtt, mégis levizsgáztam :-) ). Viszont nagyon jó támpont a 2 lámpa bütyke :-)

A rugózás, a menetkomfort nekem tökéletesen megfelel. A gyorsulás (pláne nem ECO módban) eléggé meglepő. Nagyon durva, hogy nincs nyomatékgörbe. Csúnyán meg lehet vele büntetni 1-2 tuningvitézt. Váltó: Ja az nincs :-P Mehetsz előre meg hátra, meg van üres.

Karbantartás: Kell bele ablakmosó....meg más nem.

Update 1: 4000KM

Hiba: Semmi. Minden működik.

Karbantartás: Még az ablakmosó sem fogyott ki eddig.. Más meg nem is kellhet.

Azóta volt 2 "rezsicsökkentés", így a 100km-re vetített fogyasztásom lement 188ft-ra átlagban.

Új dolog, hogy rászoktam az utcai ingyenes töltőpontok használatára. Így 0 ft-ból autózok :-). /A rekordom 215km 0 ft-ért/ Napközben amíg az irodában vagyok, az autó full feltölt. Otthon már nem is igazán töltöm.

Téli tapasztalatok: A fűtés brutális az autóban (ez már ugye a faceliftes hőszivattyús rendszer). 1-es fokozat fölé már nem is kapcsolom, mert nagyon meleg lesz, még a leghidegebben is, és 1-2 perc alatt bemelegíti az utasteret, még akkor is, ha az utcán áll az autó -5 fokban. A fűtés csak az elején használ sok energiát, kb 1 percig, utána visszaesik tartós 100-300W-ra. Fűtéssel a biztos hatótáv 190km. Ennyit mindig és könnyen összehozok. Téligumit tettem (Good Year)az autóra, az elsőkerék hajtás miatt jól mozog havon.
Negatívumot nem igazán tudok elmondani még mindig, minden pillanat fun az autóval, és a legnagyobb kedvencem a sok ingyenes budapesti töltési pont. Pl a Mammutban ugye kettő is van. Amíg bevásárolsz, vagy megnézel egy mozit, az autó feltölti az egész napos autózásod ingyen + bónusz: ingyen is parkolsz mindenhol a városban, ahol töltési pont van:-).

Update 2 6000km /1év/ :

Jelentem 3 hónapja nem töltöttem otthon az autót. Ez idő alatt 3151km-et mentem 0ft-ért(!!!)

Rendeltem egy kábelt a netről (EV connectors.com), regisztráltam az Elműnél (ingyenes) és mobiltelefonos appal, mindenhol ingyen töltöm az egész városban (ennek nagy előnye, hogy korlátlan ingyen parkolás jár hozzá Budapesten) + Mammutban: 4 autó hely + 2 óra ingyen parkolás, Westendben: 6 autó hely + 4 óra (!!!) ingyen parkolás.

Új távolsági rekord: 221km egy feltöltéssel, 18km tartalékkal. Lehetett volna sokkal több is, de sajnos az út nagy-részében az M0-on mentem 80 fölött.

1 éves használat alatt mentem 6051km-et. A fogyasztásom 118ft/100km-re csökkent (hála az ingyen töltőknek) ez azt jelenti, hogy ha egy hasonló méretű automata dízel autóhoz hasonlítom (7l/100km 420ft-os gázolajárral számolva) a megtakarításom 6000km-alatt: 169 320Ft-ot spóroltam. El sem merem gondolni, hogy mekkora megtakarítás lehetne annak aki minden nap mondjuk 50km-ről ingázik.

Fontos infó aki ilyet venne: A neten feltűnt sok USA modell! Tessék vigyázni vele, mert Európában nem adnak garanciát az akksira és az autóra sem, így órási a rizikó!!! Ráadásúl ezek az autók kivétel nélkül facelift előtti nem hőszivattyús modellek, amelyeket előszeretettel hirdetnek 200km-es hatótávval azonban a valóság 160km- ez a gyári adat is a facelift előttire.
Bár tönkrement akksiról még nem hallottam, és a kinti fórumokon sem írnak róla, de kint volt egy sorozat ami töltési problémás volt, mert egy bizonyos áramszolgáltatóval kint nem töltött. A problémát akkor, ott megoldották szoftveresen, de ennek ellenére is nagyon-nagy kockázat szerintem USA modellt venni. Ráadásul az akksi kondíciójáról csak szakszervizben tudnak pontos infót adni (bár nem tudom, hogy erre a budaörsi csapat mennyire felkészült)...

Update 3 (15 000km)

Kicsit megszaporodtak a kilométerek mostanában, bár nem írtam rég, ugyanis már nem MO-.n fut az autó. És itt napi szinten használjuk 70-150km-es távokra, ami napi munkába járást tartalmaz + hétvégéket. Kb 1000km/hónapot megyünk vele. Az autó este garázsban áll és napközben az utcán, ingyenes töltőkön töltjük. Emiatt a fogyasztást mostmár nem is igazán merem leírni, mert így a 0ft/100km-hez kezd konvergálni a táblázatom, hiszen vagy a munkahely előtti töltőn van az autó, vagy a hétvégén a bevásárló központban töltődik, mindenhol ingyen. Emiatt aztán otthon az idén (2015) az elmúlt 4 hónapban nem töltöttük (mondhatnám úgy is, hogy az idén 4315km-et mentem tök ingyen).
Letöltöttem egy fizetős csak Androidra elérhető alkalmazást, amely egy bluetooth modulon keresztül kommunikál az autóval az OBD csatlakozón, és gyakorlatilag minden kiolvasható az autó akksijának adatairól. Eszerint az akksim állapota 91%+5% amit a Nissan rezervál (5%os állapotnál már 0km van, de ezt 0%-nak mutatja. Ez azért van, hogy soha ne merítsd le fullra az akksit, mert ez árt neki). Ez azt jelenti, hogy 2 év és 15 000km után 4% körül amortizálódott az akksi. Szeritnem ez elég jó, és kis odafigyeléssel mindenki össze tudja hozni. A megoldás: kerüld a gyorstöltőt...ennyi...
Máskülönben eseménytelenül telnek a napok a LEAF-el. Teszi a dolgát, viszi a családot naponta, pénzt meg nem kell érte fizetni, pedig néha olyan dugóban áll szegény, hogy egy óra alatt tesz meg 12km-t... Nem is merem elképzelni, hogy mennyit fogyasztana a mostani használat mellett egy dízel autó, de szerintem 10 liter alatt semmilyen minimotoros startstopos csodadízel sem állna meg....
Kemény hideg napokon (-5) fok azért csökken a hatótáv a fűtés miatt. Ilyenkor 150km főlé nem szabad kalkulálni...

Update 4 (22 000 km)

A legfontosabb közlendőm a fogyasztási összesítőm: 20 000km 7844ft-ból. Ez hogy jött ki? Nos úgy, hogy már nagyon rég óta nincs töltve otthon az autó. Csak ritkán hétvégékre. Azt vettük észre, hogy hiába egy sokkal nagyobb városban élünk mint Budapest, valahogy mégis mindenre elég a Leaf. A másik autóval van, hogy hónapokig ki sem állunk a garázsból...
Olvastam más ítéleteket is.....Hááááááát?!?! ECO módban 100km/h a végsebesség??? WTF?? Nem tisztem megvitatni. Az enyém 130-el is megy eco-ban gyorsabban meg nem szoktam menni, bár amúgy is ritkán megyek autópályára.

Műszakilag továbbra is tökéletesen működik minden, a max megtehető távolság az egy töltés után jelen pillanatban 175km (a műszerfalon prognosztizált). Ebből múlt héten nem is én, hanem a párom autózott ki 198-at, úgy, hogy még 18 volt a megtehető...
Szóval jelen pillanatban még nem tapasztalok akksi gyengülést

Épp most mutatták be a 30KW-os akksival szerelt LEAF-eket itt kint. Nos...meggondolandó annak aki most akar venni.

Még egy nagyon fontos dolgot a végére:Egyvalamit mindig elfelejtenek azok akik az elektromos autó költségeivel jönnek: A családban van egy 1.2-es VW...benzines. A kötelező szerviz 88 000ft volt. A LEAF-é 13 ezer....
Természetesen további update-k jönnek később...

Update 5 (3 év 30 000km)

Nos 3 év, 30 000km...elég sok. pláne elektromosan: A tapasztalatok számokban: TELJES ÁRAMKÖLTSÉG 30e km alatt: 28 185 HUF(ez az amit saját költségen fogyasztott az autó, a fennmaradó ingyenes volt), Szervizköltség (kötelező):39 000HUF, egyéb alkatrész költség: 0 HUF. Legtöbb megtett kilométer egy töltéssel: 298! Legtöbb megtett kilométer egyhuzamban töltésekkel:543 Hibák száma:0
A fentiek magáért beszélnek. Ez egy baromi jó autó, iszonyat olcsó, megbízható, és ha fogalmazhatok így, rettentően igénytelen. Csak megy és megy semmivel nem kell foglalkozni. Mostmár a párom használja minden nap (otthon-iskola-munkahely-iskola-otthon) mindezt atomdugóban. Egyszer összetört szegény LEAF és a csere autó egy Clio dci90 volt. 8,9L-es fogyasztást produkált a bevett útvonalon 1 hét alatt... Ha ezt veszem alapul akkor a LEAF közel 1 milliót spórolt 3 év alatt.
Ja és akik arról beszélnek, hogy mi lesz az akksival: Nos jelentem a 3 év alatt egyetlen osztást sem csökkent a teljesítménye a gyári program szerint 93,9%-os az akku kondíció (+ugye az 5% amit a Nissan lefoglal). Nálunk biztosan ki fogja tölteni a 8 évét amíg a garancia tart az akksira meg az elektromos rendszerre. Utána meg meglátjuk, de jelen pillanatban szinte biztos vagyok benne, hogy addig nálunk lesz amíg szét nem esik, mert ilyen jó autót nehéz találni még egyet!

Hibalista

- 3 év 0 meghibásodás. Nincs is ami elromoljon...tényleg...azóta sem.. :-) Amúgy is 5 év garancia van rá (illetve most-már 7 mert vettem még 2-t)!

Ide hordtam szervizbe

A Nissan Budaörshöz vittem, a szervizcsomagot előre megvettem, ez 70 ezer forint 5 évre azaz 14 000 FT egy kötelező szerviz (30 ezer vagy 1 év). Ebben minden benne van, kivéve a fékek cseréjét, de ahogy az USA fórumon láttam az 100 000-km után kezd aktuálissá válni (az első 100 000 mérföldet futott Leaf-ben még a gyári hátsó tárcsa és betét van!!!)Szerviz tapasztalatokról ennyit tudok beszámolni... 30 ezer kilóméter után is gyáriak a gumik és a fékek az autón.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2013
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 32000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás l
Előző autója? BMW 530D Következő autója? Biztosan elektromos
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (10.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Leaf 2010 (2012 - 2013)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)