Katasztrófa... Anyagi csőd.
Szöveges ítélet
Tisztelt Nissan!
Egy 2014 augusztusi, 47.500 km-t futott Nissan Juke CVT váltós gépkocsi
boldognak egyáltalán nem mondható tulajdonosa vagyok.
Korábban írtam már Önöknek a gépkocsi összeszerelésével és minőségével kapcsolatban,
leveleim visszakereshetőek.
A mostani probléma azonban már igazán húsba vágó, ugyanis a múlt héten jártam a budaörsi
Gablini szervízben a gépkocsinál jelentkező váltóhibára gyanakodván.
Ez év januárjában is jelentkeztem a szervízben, mert "csilingelő" hangot hallok a motortérből.
Ez a jelenség egyébként továbbra is érzékelhető. Akkor azt állapították meg, hogy ez valószínűleg a vezérműlánc kezdődő hibája, de a csere még nem indokolt. Mindenesetre a diagnosztika és a próbaút 15.000,- Ft-ba került.
Múlt hét csütörtökön az Xtronic váltó hibáját állapították meg. A gépkocsi kapott egy software-frissítést, melynek köszönhetően a vezethetőség jobb lett, de a jelenség - miszerint lassítás után a gépkocsi nem tud gyorsítani, sőt rángat továbbra is jelentkezik. Nagyon óvatosan tudom kezelni a helyzetet, de a gépkocsi így majdhogynem életveszélyes. És ez nem vicc kérem szépen: bizonyos forgalmi helyzetben ÉLETVESZÉLYES lehet!!!
Ez a frissítés 38.000,- Ft-ba került, de ami az igazán elkeserítő, hogy a szervíz tájékoztatása szerint a CVT váltó cseréje a megoldás. Ennek ára 1.600.000.- Ft. Egymillió-hatszázezer FORINT. (időközben fény derült a pontos árra:
2.600.000 - azaz KETTŐMILLIÓ-HATSZÁZEZER)
Én nem gondolom, hogy ez normális egy 5 és fél éves, 47.500 km-t futott gépkocsinál. Ezt a majd' 50.000 km-t jórészt autópályán vagy autóúton tettem meg, városi közlekedésben alig használtuk, tehát nem kellett magát halálra váltogatnia. A gépkocsi a kötelező szervízeken részt vett, mindegyik szervíz és a garanciális javítások a budaörsi Gablini telephelyén történt.
Azért is fáj ez nekem, mert 2015 májusában panaszkodtam a váltóra (akkor még egy éves sem volt a gépkocsi), de elhajtottak azzal, hogy "ez ilyen".
Úgy terveztünk és azért vettünk új gépkocsit, hogy legalább 10 évig kiszolgáljon - kiindulva a mi használati szokásainkból. Hát, nem jött össze. Köszönjük NISSAN.
Lehetséges, hogy ez az eset megérne egy fogyasztóvédelmi kivizsgálást is. Megérne egy TotalCar cikket és a többit is...
Hibalista
- XTronic váltó a garancia lejárta után négy hónappal. Új váltó ára 2.600.000,- Ft, a munkadíj 220.000,- Ft. Totálkáros a gépkocsi.
Ide hordtam szervizbe
Nissan Gablini Budaörs
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Almera | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.9/10) |
