A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Evalia (2011)

Evalia e-nv200 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fillérek s*xuális molesztálásának legjobb eszköze

Szöveges ítélet

Kezdődött az egész azzal, hogy szegény és hűséges S-Maxunk a napi 40 kilométeres, nagyrészt városi szaladgálásra 8 év után azt mondta, hogy "édes anyukád vajon hogy érzi magát...?". Manifesztálódott ez egy közel 500e Ft-os szervizszámlában, EGR szelep, kuplung szerkezet, turbó és hasonlók kapcsán (a szerelő egyébként nagyon lelkiismeretesen igyekezett inkább javítani mint cserélni amit csak lehetett - de csodák, amint tudjuk, nincsenek).

Ha már egyszer megjavíttattuk, használni is fogjuk - de akkor optimalizálni kell valamit. A Passat B6 már 200e felett van (tudom, az igazi VW ilyenkor még éppen csak bejáratós, stb.) és az S-Max még csak 130e, ráadásul a négy gyereket az SMax elviszi szülőkkel együtt a Passat pedig nem - tehát a Passatnak kell mennie.

Megfogalmazódott ugyanis az elhatározás, hogy kipróbáljuk a villanyt - elvégre napi 100 km-nél többet a városban nem szoktunk menni, és ott van a kupac kedvezmény is (parkolódíj-mentesség, cégeutóadó-mentesség, ingyen villámtöltés). Mivel nem Budapesten kell közelharcot vívnunk a töltőért, hanem megyeszékhelyen vagyunk ahol a Nissan és az EOn jóvoltából mindig van üres gyorstöltő, ezért nekivágtunk az E-NV200 Evalia projektnek.

Megérte. Nagyon is.

Kezdjük azonban a hátrányokkal. Ronda. Nem kicsit, nagyon. Mint a hatnapos lóharapás. Aki ezt az orrot tervezte rá, azt nem anya szülte. Léteznek a világban szép kisbuszok. Léteznek stílusosan ronda autók (Kacsa, Multipla pl.). És van ez a borzalom. Reméltem, hogy a generációváltással ezen csinálnak valamit - de nem. A kaszni maradt a régi - legalább nem fáj a szívem, hogy nem vártam meg az újabbat.

A második hátrány: zörög a jobboldali tolóajtó rossz utakon. Pontosabban inkább csak finoman nyöszörög, de mivel az autó teljesen csendes, ezért minden zaj felnagyítódik. És innen jönnek aztán az előnyök.

Csendes. CSENDES. Én utálom a zajokat (mondom ezt úgy, hogy 20 éve dízelekkel mászkálok.). A különbség elképesztő. Némi távoli trolibusz-hang és kész. Na és a mesterséges csipogás tolatáskor, előre induláskor pedig egy rövid "fütty" a csodálkozó gyalogosok elriasztására. Ennyi. (És a nyöszörgés a jobb tolóajtó felől a rossz utakon.)

Megy mint a meszes. 60-ig. De addig nagyon. Utána teljesen lelohad a lelkesedés. Ha muszáj akkor 125-ig elküzdi magát, de az nem az ő terepe. A városban viszont elképesztően agilis, és az alacsony súlypont miatt (alattunk van az akku, szétterítve az alvázon) nagyon ügyesen kanyarodik. Alkalmas lenne szemtelen közép-dízelesek nevelésére is (ilyet persze soha nem tennék... - de nagy szemeket tud mereszteni egy-egy középvezető a Mondeóból vagy Superbből, ha a lámpától lámpáig nem tud bevágni ahogy szerette volna).

Nincs szervizköltség. Bocsánat, van - évente egyszer pollenszűrő, kétévente egyszer fékolaj csere. Ennyi. Az akkut pedig aktívan hűti (ebben más mint a Leaf, ahol csak passzív a hűtés), és a külföldi tapasztalatok szerint 250-300e km-ig nem kell tragikus akkukapacitás-csökkenéssel számolni (már csak ezért sem).

Hatótáv 100-160 km, függően fűtéstől, hűtéstől, sebességtől. Autópályán inkább 100, feleségem városi szaladgálásai során 160.

Üzemeltetési költség:
- nyilvános töltőről 50 Ft / 100 km (mert 50 Ft a félórás parkolójegy amíg 80%-ra tölt a gyorstöltő)
- otthoni töltőről 600 Ft / 100 km "sima" áramról, 300 Ft / 100 km éjszakai áramról (és általában éjszaka megy a töltés)

Gyerekek (négyen) imádják, mert jól elférnek benne. Szokásos terhelés: 2 szülő, 4 gyerek, 4 iskolatáska, 4 tornazsák, 2 gitár, 4 úszáscucc, 1 bevásárlás.

A beltere egyértelműen kisteherautóból van személyautóvá alakítva. Az anyagok minősége, a megoldások finomsága egy erős kategóriával az S-Max Titanium alatt van - de nem panasz, hanem tulajdonság. A gyerekek mellett abszolút praktikus, hogy majdhogynem slaggal is mosható (apropó, ki hogyan próbálja a gyerekeit rávenni, hogy ne morzsálják tele az autót? nekem még az életveszélyes fenyegetés sem volt hatásos :) )

A hajtáslánc szögegyszerű, a futómű szögegyszerű (terhelés nélkül hátul kicsit dobál). Gumi olcsó, féktárcsa és fékbetét eddig abszolút nem fogyott (generátorral fékez ugye), más kopó alkatrész szinte nincs (jó, majd valamikor lengéscsillapító, szilentek, rugó - de tapasztalatok szerint azok is csak 200e km körül jelentkeznek).

Egyszóval: üzemeltetési költség szinte csak a biztosítás. A kalkulációink szerint évi közel 1M Ft-ot fogunk vele a dízelhez képest, 20e km-es futásteljesítménnyel számolva, beleértve az amortizációt is (10 éves élettartammal számolva). Kell ennél jobb?

------------------- UPDATE ------------------- (nem Norbi)

3,5 év és 56.000 megtett kilométer után maximálisan igazolódott, amit kezdetben csak reméltem: maximális megbízhatóság, nulla szervizköltség, napi használatra tökéletes.

Mi történt az elmúlt 3 évben? Ha az autót nézem, akkor gyakorlatilag semmi. Az alábbi rutin van:
- reggel teli akkuval töltőről lehúz
- napközben szaladgál
- este töltőre otthon rátesz

Nem varázsolok, hogy "csak 77,41 %-ig töltöm és 21,57 %-nál lejjebb nem merítem" - és ennek ellenére nincs sem elvesztett pálcika, sem pedig hatótáv csökkenés.

Még mindig az eredeti féktárcsák és fékpofák vannak fenn (és nem csereérett egyik sem). Évente pollenszűrő csere, kétévente fékfolyadék csere. Ennyi.

A fogyasztás tavasztól őszig 13 - 14 kWh / 100 km (város-előváros), télen 18-20 kWh. A leginkább bosszantó egyébként a párásodás - az ülés- és kormányfűtés miatt én nem igényelném a fűtés menetését, de mivel általában 5-6 személy van az autóban, pillanatok alatt tele-leheljük, és onnantól kezdve muszáj a fűtéssel leszedni a párát (vagy a fűtés-légkondi kombinációval, amivel egy gombnyomással egyszerre lefújja a szélvédőt). Szerintem egy szélvédő-fűtés sokat segítene az alacsonyabb fogyasztáshoz.

A töltő helyzet javult - mennyiségileg. Némi túlzással már minden második sarkon töltő van, de az árazás és a töltés indításhoz szükséges token / app / pogány oltáron feláldozandó fehér galamb jelent azért időként nehézséget. Problémát igazából nem okoz, mert az autó felhasználása alapból is a környékbeli szaladgálás, mostanság pedig az alacsony költségvetésű világvége miatt úgysem lehet messzire utazni.

Lényeg: egy pillanatig nem csalódtam a jószágban és jelen állás szerint még nagyon sokáig fog bennünket szállítani oda és vissza is.

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Nissan Centrum Budapest

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Iniciál Nissan Győr

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2017
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 56000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző autója? Passat B6 2.0 PD-TDI Következő autója? S
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Evalia 2011 (2012)

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)