Hát ő a GÉSA......
Szöveges ítélet
Hát EZ CSOCSOSZÁN !!!
Egy Toyota Yaris (2003 évjárat, benzines ezres motorral és 5,4 l átlagfogyasztással) után ültem át. Számomra a Yaris majdnem tökéletes közlekedési eszköz. Egyetlen kivétel a hosszú út autópályával. Ezt azért írom mert innen kellett kiindulnom a keresgetésnél.
Fő szempontok:
1 megbízhatóság (ugye a Yaris után)
2 japán hívő vagyok úgyhogy japán benzines kellett (a dízel nem nekem való)
3 egy kicsit erősebb legyen a Yaristól
4 egy kicsit nagyobb lehet a Yaristól
Hát innen kezdtem keresgélni. Hozzáteszem, csak márkakereskedőn keresztül vásárolok autót, legjobb esetben éppen lejárt és visszavitt leasingelt autók után érdeklődtem, vagyis 3-4 évesek között nézelődtem. Márkahívek tudják hogy japánoknál ez sokszor reménytelen. Ilyen kocsit ritkán adnak vissza ennyi évesen, vagy ha igen nagyon szerencsésnek kell lenni, mert a kereskedőknek hosszu listájuk van akik ilyenre várnak.Először is márkahűen a Corollákat nézegettem, kicsit fanyalogva utána bevállaltam volna az Aurist is. Párat megnéztem de vagy az ár vagy az állapot nem felelt meg. Legtöbbször az ár.
Akkor jöjjön a CUBE.
Reggel fél kilenc márkakereskedő felrakja a CUBE -ot a netre. 2010 évjárat, 1,6 benzin,képek szerint jó állapot. Megdöbbenés, MI EZ? Egy kocka, doboz, de nagyon jól néz ki. Neten keresés utánaolvasás, tapasztalatok ilyesmi. Átböngésztem a magyar a szlovák és a cseh netet ki mit tud róla. Érdekes lett amit találtam, olvastam. A Csikós is írt egy nagyon jó tesztet róla. Jó hát akkor döntöttem megnézem. Délután fél kettő, hívás a szalonba, jönnék megnézni. Srác mondja, már le van tartva. Muki a feleségének letartatta. Kérdem meddig van letartva? 5 nap. Húúúú fő a fejem. Kis remény azért van, alakja és formája az autónak kb. százból 5 nőnek jöhet be úgy hogy vezesse és járjon vele. Így is lett, asszonykának nem tettszett. (Hála neki..)
Elmentem hát megnézni.. Állapota kívülről szép. Srác elmondja az előéletét, megmutatja a szervizelését. Az autó fehér színü, alufelnikkel, új gumikkal négy téligumival, panorámatető, tempomat, digiklíma, navi, bluetooth-handsfree, okoskulcs, távirányító, imobilizer... nem tudom mit hagytam ki. A srác elmondta hogy nálunk Szlovákiában csak 4 darab kelt el.Ez az egyik amit ő adott el és a lízing lejárta után most visszavásárolta a kereskedés. Tettszett. Beültünk, próbakör kipróbáltuk, még mindig tettszett. Kívülről kicsi karcok kőfelverődések de nem vészes. Alku, elhoztam.A motortól nem félek ismert 1,6 sima benzines (ez van a Note a Juke és talán a Micrában is) A kocsi japánban készült. Ahogy Csikós is leírta a japánok nagyon kedvelik, és én már tudom miért.
Augusztusban (2014) megfutattam egy SVK-HUN-SLO-CR-ITA-Ausztriai körúton. 4800 km-t lementünk. Hát mit mondjak, Csikós egy jó szakember érti a dolgát és durván azokat tapasztaltam amit ő is a teszt során. A Csikósféle "NEKEM MOST JÓ" érzés talán nem is kielégítő. Kényelem és térérzet, ezt nem kapod meg máshol ebben a kategóriában. Az ülések kényelmesek, puhák, elegendően nagyok, majdnem fotelok. Kilátás nekem nagyon megfelel, tolatást azért szokni kell, de segít a tolatókamera.Hatalmas elefántfülszerű tükrök nekem bejön. A zajszigetelése nagyon jó. Autópályán 130-140 felett nagyobb a szélzaj de még nem zavaró.
Menettulajdonságai? Itt egy kicsit féltem a kanyarstabilitától de nem kellett. Átmentünk kétszer az Alpokon ugyhogy le lehetett "ellenőrizni". Azt vártam hogy majd jobban bedől a magas építés miatt de nem így lett. Stabil maradt végig. Habár nem játtszottam a határokon. A panorámatető kimondottan jó, rengeteg fény jut be, cseppet sem érzed magad fullasztóan. Sajnos nem nyitható. Négy elektromos ablak és a klíma is nagyon eltalált. Váltója az egy japán, mit mondhatnék rövid és pontos, nem lifeg. Talán az ablaktörlőket kicserélem ezt gyengének találom. Fogyasztása vegyes használatban 6,5 liter / 100 km. Ebben autópálya, hegyiutak és városi furikázás is volt vegyesen.
Amit nem szeretek benne. A nagy felület miatt bogárgyilkos. 200 km-enként ablakot kell pucolni. Az is nagyon igaz, pályán ha nagy az ellenszél akkor tényleg ne próbálkozz jobban nyomni mint 120 km/ó mert nem fog menni :) Ez csak egyszer volt. A tempomat nagyon jó. kezelőszervei a kormányon praktikus és kézreeső. A kormányról vezérelhető a rádió/CD és a telefon is. Van aux/USB bemenet is.Csomagtere ugy kicsi hogy nagy. Variálható a hátsó paddal mint a Yarisban. 20 cm tologathatod előre vagy hátra. Ezt nagyon bírom. A hátsóajtó oldalra nyílik nagyon praktikus. Ami nagyon nem tettszett még az a Navi. Amikor éppen működik akkor jól vezérel, de volt amikor elvesztette a jelet és pl. Szlovéniában járva a kijelzőn Lengyelország fut... Erre még nem találtam orvosságot, talán újra kell kalibrálni.Kinézete formabontó. Az emberek megnézik, ezt meg kell szokni. Sokan nem tudják miféle. Még egyszer idéznék a Csikóstól mert helytálló "van értelme az autó furcsaságának, mert nagyon megnyugtató, nagyon áttekinthető, kellemesen fürge és ügyes".
Meghibásodás nem volt...remélem így marad sokáig.
Hibalista
- Eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Még nem kellett
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 118500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Yaris | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |