Cherry T
Szöveges ítélet
2008 októbere, hasznaltauto.hu, turbo-s autót 100.000 alatt. Ömlesztve Audik, Volvók, 1-2 Uno, illetve egy Daihatsu Charade. Csak a Daihatsu a legegyedibb, már-már el lett döntve. Erre egy nagyon jó barátom talált rá Budán egy Cherryre (nem turbósként volt hirdetve...). 75 lóerő (forgalmiban), állítólag 110 körül van. Egy kis utánajárás, 115 lóerő (105 a katalizátoros, 115 a mentes), 167 Nm, 1487ccm 8 szeleppel, hengerenkénti injektorral. Százezerért volt hirdetve, euróban fizettem 350et érte, az akkor kb. 87.500ft volt (ajándék 4 alufelnivel). Természetesen minden papír megvolt, csupán zöldkártya és forgalmi volt a múlté. Átsunnyogtunk így Pest túlsó végére, vagyis sunnyogtunk volna, mert az Erzsébet hídon bizony megállt alattunk. Egy kis babrálás, indul, megáll. 5 pihenővel elértünk haza, de jó is az esti sör:) Párszor megjártuk a Tesco-t (3km), majd vissza, annyit pont kibírt. Ezután következett a horror, ha beindítottad, leállítottad, 4 órán át nem indult újra, kapott új gyertyákat, semmi változás. Szervizről szervizre, volt aki komplett Hitachi gyújtást cserélt volna, ami csak anyagköltségen 130ezer lett volna. Bontóban persze sehol egy hasonló... Végre meglett a probléma, koszos szelepfészkek, eddigre oda fajult a helyzet, h 15 liter benzin 25km után elfogyott (le is állt az autó...) Komplett tisztítás, alu szelepfedél tömítés, motorbeállítás (akkora Co volt, hogy kiakadt a műszer), mindösszesen 10.000 forintért. Cserébe meleg motornál 1-2 lángcsóvát elenged a kipufogó. Ez önmagában megért volna annyit:D
Az ideiglenes kivonatás lassan lejárt, irány a M..... utca, hál´istennek ismerős, gömbcsuklócsere, fékerő eltérése figyelmen kívül hagyva, 9.000+30.000, 8.000 zöldkártya Ladáról (1 kicsit még mindig magas a Co), máris megvan minden papír.
Ideje a pozitív meglepetéseknek, 5 nap alatt 600km Budapesten, parkolók keresése, dugó, bla-bla, 6 literes fogyasztás... Megkockáztattam az ősök meglátogatását nyíregyházáig, 5,5 literes fogyasztás. Rá is szoktunk a "kocsival haza" életérzésre, 3 diákjegy áránál olcsóbban hazamegyünk még az 1500ft-os pályamatrica mellett is. Egy budai városnézés után (istenigazából off-road volt a Rendőrtiszti fősuli felé, onnan át csillebércre, még a gps se tudta merre járunk) sikerült beleszaladnunk egy jobb első kotyogásba, féltengely-javítás 14.000-ért.
Már a vásárláskor feltűnt, hogy nincs benne intercooler, 2000ft vaterán uno Ic-ért, aksi a csomagtartóba, 5000ft szilikoncső, csőhajlítgatások helyett, bontó, onnan kipufogócsövek, 1 kis flex, már bent is van. Persze a motorház kivágása mellett. A hangja sokkal szebb lett, kapott olajcserét, itt szeretném hozzátenni, hogy egy gramm olajat sem eszik az autó, és még nem volt bontva sem. Télen mínusz 15 fokban sosem kell 3at fordulnia az önindítónak. Japán minőség...
Most kapott egy direkt szűrőt, egyre közelebb van ahhoz, hogy készen legyen.
Javíttatandó rajta még: Önindító néha "köcsög", hűtőcsövek, egy kis hűtő-heggesztés, egy 20 centis benzincső kicserélése (kompletten cseréltem 1 éve, csak az kimaradt, +lustaság...), komplett lakatolás (be is ázik 1 kicsit), fényezés, futómű állítás, szilentezés, rugócsere.
Hirtelen soknak tűnhet, de aki ilyen autót vesz, az biztosan szerelmes lesz bele. Most készülök venni egy ugyanilyet 75ezerért alkatrésznek, benne lesz az autó 600.000 forintba összesen. Ezért kaphatnánk egy 12 éves autót, amit ha csak 2x viszünk szervízbe, már 200.000-el több. S így van egy komplett alkatrész-autónk, ami ugye felbecsülhetetlen. Arról nem beszélve, hogy elég ritka látvány az autó, gyönyörű formája van, és elég durva menetteljesítménye, köszönhetően a 900kg alatt lévő tömegnek. Nem kell sokat ügyeskedni, hogy a gyári 115 lovas blokkal megfogjon valaki egy CRX-et vagy épp egy VTI civicet. A kétliteres turbodieselekről nem is beszélve...
8 szelepes létére az elektronika csak 7.250nél fogja meg a motort, a váltó hangolása pedig tökéletes, harmadikban pont 150-e megy, 5.-ben 100nál 2.200-at forog.
Mindenkinek csak ajánlani tudom, de arra fel kell készülni, hogy a használt autó, főleg 20 év felett javításokat és karbantartást igényel. Annyi a különbség, hogy ennél az autónál nem a motorra kell költeni. Sohasem robban le, cserébe szeret rohadni, mint a Nissanok, általában.
Hibalista
- Bendix
- Benzincső
- Szelepek elkoszolódtak
- Féltengely
- Hátsó fékrendszer
Ide hordtam szervizbe
Nissan Gúla, Pest
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 260 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | Civic/s2000 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
