A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Almera Tino (2000)

Almera Tino 1.8 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kövér Birka

Szöveges ítélet

Autót kerestünk, szükségünk volt valamire anyának. Három gyerekünk van, kicsik, és gyerekülésre van szükségük, legalábbis még egy ideig. Én sokat utazok, így nem tudok mindig itthon lenni, olyankor kell valami, amivel a pulyákat fuvarozni lehet, iskolába, óvodába, bölcsibe, baleseti sebészetre, stb.

Először a Multiplára mentünk rá, nagyon tetszett a forma és a rendezési elv. Csakhogy az anyagi lehetőségeink limitáltak voltak, így nem volt számunkra elérhető a facelift utáni, újabb verzó, és, ami azt illeti, unalmas szürkeségével nem is volt vonzó az első verzió után. Eredetileg a tarka festésű verziót kerestük, ( :D ) de az nem volt; sőt, olyan sem volt, ami nem rohadt volna, mint a veszett fene... 1 gHUF nem lett elég egy normális darabra. Én nézegettem a kisteherautóból átalakított személyautókat is (Peugeot/Citroen/Renault Express/WTF/IDK), de a Zasszony eléggé ellene volt: valahogy nem jött be neki sem a forma, sem a választék. Gondolkodtunk francia és német egyterűkben is, de ennyiért csak az aljából lehetett választani. A Mazdáról meg mindenütt azt írták, hogy rohad jóízűen.
Túrtunk tovább.
Egy nagyobbrészt rozsdából álló Multipla megnézése után, hazafelé a nullán Zasszony felvetette, hogy nem lehet az, hogy csak MPV van japán egyetűből, mert az nem lehet. Elkezdett túrni a telefonján, és kijelentette, hogy Nissan Tinó. Én úgy véltem, hogy elmebeli problémái radikálisan súlyosbodtak. Ő azt mondta, hogy pont itt megyünk el Dunarettentő mellett, és itt árulnak is egyet, tekintsük meg! Tekintettel arra, hogy továbbra is kételkedtem az elmebeli épségében, engedtem neki, így rövid telefonálás után címre mentünk.
És igaza lett (sajnos ez gyakran előfordul).
Létezett olyan autó, hogy Nissan Almera Tino. Sőt, volt belőle modellfrissített változat is, pl. pont ez. Meghökkentően tágas, egyben lévő, kívülről csaknem csinosnak tekinthető (jó, nem egy Micra, de van benne valami Micraság, és nem is egy Multipla, de ne inkább kergessünk délibábokat). Az ára csak kicsivel volt több, mint amit rá tudtunk költeni (jelzem, nem voltam hajlandó a teljes rászánt összeget megspendírozni, mivel félre akartam tenni a szükséges javításokra is).
Mindezeken kívül ótvar cigiszaga volt, és egy helyen ki volt égetve az üléskárpit is, igaz, javították. De hát, tudjuk ugye, manapság csodákra képes a tudomány...
Annyira tetszett, hogy egy hirtelen mozdulattal fel is hívtam az autószerelőnket, aki elsősorban haver, és csak másodsorban autószerelő, hogy jöjjön el már, legyen olyan szíves, és tekintse meg ő is.
Eljött, megtekintette. Aszonta, vegyük meg, mert egyszerű technika, és egyben van. Igen jó lesz ez nekünk.
Igen jó is lett.
Folytatom, ha megint ráérek. :)

Nos, folytassuk.
Mivel, bár anyunak jogsija volt, de soha nem vezetett úgy igazán, nagyon komoly stressz volt neki az, hogy gyakorlat nélkül hirtelen három gyerekért és magáért, nameg a kocsiért is felelős lett. Úgy döntöttünk, hogy az autóvásárlást pár hét gyakorlás előzze meg. Beíratkozott egy oktatóhoz, és elkezdett vezetni, nem is tehetségtelenül. Aztán eljött a nap, és megkapta, majd némi gyakorlás után boldogan jár(t) vele. Három gyerekkel nem egyszerű autó nélkül mozogni, sőt, gyakran lehetetlen. Kinyílt a világ, egyre hosszabb utakra vállalkozott, a legnagyobb akkoriban 100 km volt oda-vissza. Ezen jócskán túl vagyunk már.

Az autó német használt import, egy cseh nevű német idős bácsitól, az összes papírja megvan. A szervízkönyve gondosan vezetetett, kilométerekkel, szakszervíz-pecsétekkel. Ezt most én folytatom, tollal, de szerintem az is ér.
Az eladó adott hozzá négy lemezfelnit, ami rajta volt, az kicsit kicsi, de csinos gyári alu. A gumik még egy szezont bírtak, most hajítjuk le őket. Kaptunk még hozzá pár szőnyeget, de a gyári kosárka meg a csomagtérháló hiányzott; egye penész, megleszünk nélküle. Az eladó kicserélte a hátsó fékbetéteket is. Örömmel fedeztük fel, hogy az előző tulajdonos plusz alvázvédelmet alkalmazott, így az alja nagyon rendben van.
Majdnem minden működött/működik a kocsin. Villanyablak, tolatókamera, effélék mind faszák voltak, a CD lejátszó viszont nem volt jó. Utánanéztem, és egy kis műanyag alkatrész törése okozza a problémát, a Clarion korabeli fejegységeinél ez gyakran előfordult. Elvittem egy autóvillamossági szerelőhöz Csepelre, akivel előtte beszéltem, két-három napba (ott kellett hagynom a rádiót, tök rossz volt kilógó belű műszerfallal járni) és egy meglehetősen szerény összegbe (~4000 HUF)került a javíttatás.
Megvétel után kicseréltettük a fennmaradó két első fékbetétet, az ékszíjat, a folyadékokat és a szűrőket, megállt negyven pénz alatt.
A cigiszagot kiózonoztattuk belőle, a szerencsétlenül javított kárpitra pedig temérdek gyerekülést raktunk, és letojtuk (szerencsére eddig nem szó szerint). Kezdődött a használat, mégpedig napi, rendszeres. Sőt, gyakorlatlan vezető által. De szépen bírja. Még. :) A városi használat alatt nála ~10 liter, nálam ~8 liter benzin fogy 10 km-en. Az olajat nem fogyasztja (finnyás).

A kuplungról tudtuk, hogy kopott, és ki kell cserélni, így egy év után erre is rászántunk némmi pénzt. A szerelőnk talált egy beteg motortartó bakot is, azt is cserélte. Kapott új akkumulátort és a sómarta kipufogó egyik elrohadt elemét is megjavította. A klíma gyenge volt, feltöltette, azóta kifogástalanul hűt.
Elmentünk vele Szlovéniába, és vissza is jöttünk hibátlanul, 130-140-es tempóval utazva, oda 7,3, vissza 7,2-es fogyasztással 525 km-re. Ez szerintem igencsak jó.

Fél év után, azaz most rászántuk magunkat egy új gumiszett vételére. Előtte, mivel rázott az egyik eldő kerék 120-nál, kicentríroztattam. A gumisnál elesett az egyik kerékcsavar anyástul, a jobb hátsó. Rosszul érintett, hogy csavart csak kerékaggyal együtt adnak, de csavar nélkül nem járhatnak, így megvettük, 38 kHUF volt. :( Ott egye meg a fene. Kapott egy új szilentet (mármint egy darabot), meg egy futóműállítást is.
Most járunk vele, és jó. És élvezzük. :) Kicsit sajnálom, hogy az utcán alszik, de nincs garázsunk.
Tapasztalatok:
-A három gyerekülés nem lötyögősen, de elfér benne.
-A sofőr és anyósülés nagyon kényelmes, nagyon jó az üléspozíció.
-Az autószerelő szerint ez nagyon egyszerű technika, jó eséllyel nem lesznek sem motorikus, sem egyéb problémái, csak ne törjük össze, mert nincs hozzá karosszéria...
-Alul szépen eltötymörög, forgatva nagyon korrektül megy.
-Én a váltót lötyögősnek érzem, de a céges autóm egy új KIA ceed, az más elv és más gyakorlat. :)
-A fékek jók, semmi extra, de tényleg azok.
-A lámpái erősek, a dudájának röhejes hangja van. :)
-Bazi nagy a csomagtartó. Három gyerek összes cucca, a mi cuccaink plusz a kempinfelszerelés belement.
-Van vonóhorga. Soha nem haszáltam, de most gondolkodunk egy sátras utánfutón.

Hibalista

- Kuplung (elkopott) - Motortartó bak (elöregedett) - Akkumulátor (elhasználódott) - Kipufogó (elrozsdállt egy alkatrésze) - Kerékcsavar (félretekerte a gumis) - Ablaktörlő lapát (elhasználódott) - Szilent (elhasználódott) - Tolatókamera (elkoszolódott belül) - Bal első tompított izzó (kiégett)

Ide hordtam szervizbe

Ismerős, sőt, barát. Nem márkaspecialista, hanem autószerelő. Tudja, hogy mit csinál.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 87000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? ceed Következő autója? Prius Plus
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Almera Tino 2000

További ítéletek (15 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)