Kezes Bölény
Szöveges ítélet
Kiöregedett a vén Opel Omegánk és úgy döntöttem, hogy megválok tőle.
Így aztán, még egyszer locsoltam rá némi pénzt, vagyis rendbe raktuk és eladtuk.
Helyette, valami egyterűt de mindenképpen automatát kerestem, egy millió Ft alatt. Japánt, mert elegem lett az európai autókból.
Mazdát és Mitsubishit nézegettem.
12-14 éves használt SUV-ból, volt választék bőven.
A magyar palettán a bontószökevény és ócskavas illetve a túlárazott mézesmadzag között minden megtalálható volt.
Néhányat meg is néztem és ki is próbáltam de nem igazán tetszettek.
Tovább keresgéltem és megérte várni, mert egyszer csak meghirdettek egy szép állapotú, automata, 1.8-as benzines, Nissan Almera Tino-t.
Semmit nem tudtam erről a típusról nem is nagyon látni az utakon.
200 km-t utaztunk érte és bár a valóságban már nem volt olyan tetszetős, mint a képeken de némi alku után megvettük.
A kereskedés nagyon korrekt volt, minden papírt azonnal elintéztek.
Így, már a nevemre írt autóval jöttünk haza.
Az úton, nagyon kellemes meglepetést hozott az autó.
Sejtettem, hogy vissza van tekerve az órája és a 13 év alatt talán törve is volt. De meglepően csendes és nyomatékos volt, a váltó precíz a futómű kicsit feszes de jól és könnyen irányítható.
A fogyasztása pedig 6,5 Literre jött ki!
A következő héten kicseréltük az egyetlen hibás alkatrészét egy motortartó bakot. Na és persze a gyertyákat szűrőket szíjakat és az olajat.
Meglepően olcsó volt hozzá minden.
Közben kiderült, hogy a megvételkor nem 218, hanem már 300ezer km, volt benne. Tehát, a kereskedés mégsem volt olyan korrekt!
Bánja kánya, mert az autó teszi a dolgát!
Azóta is napi használatban van.
Olajat nem eszi, nem csepegteti és a kipufogó vége szürke!
Hamar megszoktam, hogy a gázpedál finom érintésére is szinte ugrik az autó. Alacsony fordulatról jól húz 4000-ig. De ekkor már 120-al megy.
130 felett már lomhább a vége 160 körül van.
Utánfutót, 300kg felett már nehezen húzza.
Lakókocsit nem is érdemes utána kötni.
Hatalmas a csomagtartó rengeteg pakoló hely van.
Két év után (15 évesen) a bal első spirálrugó eltörött és szétvágta a gumi abroncsot is. Még szerencse, hogy otthon a garázsban történt!
Párban cseréltem és persze a lengéscsillapítókat is.
Magam szereltem.
Hibalista
- Spirál rugó törés 11000Ft/db;
- Első lengéscsillapítók 20000 Ft/db;
- Kipufogó 25000 Ft/2db;
- Szíjak 2000 Ft/db;
Ide hordtam szervizbe
Nissan Veszprém.
Soha többet!
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 218000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Omega B 2.0 | Következő autója? | Note |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
