Zöld béka
Szöveges ítélet
Belső tér és kényelem
Amikor én vettem, szerintem az egyik legjobb ár/érték arányú autó volt, főleg hogy a többi esélyes versenyzőt nem lehetett személyre szabottan felszerelni, vagy/és 1 millióval drágábbak voltak. Én kb. 190 cm magas vagyok, kb. 100 kg. Elöl nagyon kényelmesek az ülések, kevés autóban ültem még, aminek ilyen kényelmes a vezetőülése. Hátul sajnos magam mögé épphogy beférek, és így csak 4 személy tud csak utazni (hátul középen nem kívánom senkinek), de mint említettem ennek a méreteim és ismerőseim méretei is lehetnek az okai:-)) Viszont pl. két felnőtt és két gyerek számára ideális. Csomagtartó mérete szerintem OK. Kárpitok tisztítása egyszerű, gyorsan megy, csak a megfelelő szerek kellenek hozzá, mert különben valóban foltos marad a műanyag. Amúgy a műanyagok valóban kemények, de legalább mindent kibírnak és nehezen sérülnek.
Teljesítmény
A gyorsulás az igen szerény, egy hasonló autó, pl. Renault Megane 1.4 98LE érezhetően és láthatóan jobban gyorsul. De a nyomatéka viszont a Nissannak jobb. A nyomatéknak köszönhetően viszont nem ijed meg a hegyektől, érdi domb nálam a mérce, ott kényelmesen megy 170 fölött négy személlyel csomagokkal, amúgy utazni szerintem a 140-150 az ideális, mert ha az ember spórol (mint ahogy én szoktam:-)) akkor 7,5 körül tartaható az autópályás fogyasztás is ha 4000 alatt tartotm a fordulatot (ez 148km/h-nak felel meg).
Hangszórók
A gyári hangszórók minősége enyhén kifejezve is siralmas. Megoldás: első hangszórókat kivágni a műanyag keretből, a keretre négy lyuk, bele egy 13cm-es hangszóró + felülre a tükör magasságában pont belefér a műanyag háromszögbe egy-egy magassugárzó a két oldalon, hátulra a kalaptartóba meg két ovális hangszóró. Ja és mindenkit óvva intenék a gyári Nissan hifi-től mert a fejegység tudása silány, és fele pénzért igen komoly fejegységeket lehet kapni (EQ,mp3,stb...)
Futómű->komfort
Aki franciásan kényelmes autót szeretne, meg nagy himbálózó kasztnit, no az ne ilyen autót vegyen. A hátul ülők egy-egy vasuti átjáró alkalmával arra szoktak panaszkodni, hogy elharapják a nyelvüket. Szóval a futómű és a rugózás igen kemény, viszont emiatt tökéletesen ívre lehet tenni kanyarban az autót, és igen nagy kanyarvételi sebességet tesz lehetővé.
Zajok az utastérben
a műanyagok hajlamosak zörögni, de ezt orvosolni lehet ha egy kis ragasztót kenünk alájuk abból, ami az ajtófólia alatt van. A motorról lemaradt a szigetelés, de szerintem a motorhang egyáltalán nem zavaró, konkrétan 120-ig nincs ötödikben. De ez lábméret kérdése is, ki mennyire tapossa a pedált. Amúgy szerintem szép hangja van neki, nem ez a magas 1.2 vinnyogás, inkább öblösebbnek mondanám.
A futómű sem egy csendes jószág, szóval zörgés lesz bőven:-)) De a magyar utakon mit is várunk... Nekem tőlünk nyugatabbra viszont abszolút elhalkul az autó. Érdekes, ez valamit sejtet a kátyúk nemlétéről...
Összegzés, fogyasztás
Végső soron meg vagyok elégedve az autóval, kár hogy nem a japánok gyártják, mert szerintem érezhetően jobb lenne a minősége. Soha nem hagyott még ott sehol, remélem ez így is marad. A gyári gumik (Bridgestone) esőben történő haladásra és megállásra tökéletesen alkalmatlanok, és kanyarban iszonyatos az oldalkúszásuk, valamint nyeklenek össze-vissza. Fényezés is szerintem OK, bár ritkán mosogatom, de két év után is még szép színe van. A kipufogó természetesen rohad (előtte két Mazdánk volt) mind a kettő elhagyta kétévesen...
A fogyasztás nagyon barátságos: nyáron csak városban klímával állandóan kb. 8-8,5l, országúton higgadtan 110-zel 6,8l. Vegyes 7,1-7,5l/100km.
Személyes benyomások
Relatíve szerintem sokat járok vele, igyekszem megadni mindent neki, amit az ő kér, így nem is fog otthagyni remélem sose, és a vezetése is élvezetes:-)) Nekem személy szerint nagyon a szívemhez nőtt, az egy két kicsi hiba(lent megnevezettek) megbocsátható, hiszen senki és semmi nem tökéletes. No hát ilyen az én kicsi zöld békám:-)))
Hibalista
- A lambdaszonda szegényke meghalt(amúgy az ára kb. 43ezer lett volna), nemcsoda, hiszen a szuper (talán Renault?) csatlakozó lelazult és néha kapott áramot (feszt.) néha nem, és ezt az elektronika nem szereti... Kisebb nógatás után csak sikerült kicserélni garanciába 36ezer km-nél.
- Aztán következett valami eszméletlen fémes csörgés zörgés a motortér felől... Egy kedves szerelő barátom 10 perc alatt orvosolta a problémát két csavarral, a kipufogó volt a ludas, meg a hővédő lemeze.
- A belsőtér világítás természetesen nekem se akart működni, kipattintottam, egy csavarhúzó kellett hozzá, és már kész is, azóta is jó.
- Gyári Osram égők fényereje kívánni valót hagy maga után, és nekem valamiért 1 hétig bírták, a tartalék is. Azóta a General Electrics nagyfényerejű(fehér) égője 1,5 éve tökéletes. A lámpát viszont célszerű beállíttatni mert szerintem gyárilag kicsit levilágít.
Ide hordtam szervizbe
Egy nagyon rendes megbízható helyi szerelő
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
A márkaszervízeket, amelyekbe jártam, egy részét nem szeretném kommentálni... Sajnos a garanciális cserét kivéve kevés jó tapasztalatom volt velük...
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mazda | Következő autója? | Nissan Primera (ha tellik majd rá 5 év múlva:-)) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
