Szintén japán, de hogy mit?l?
Szöveges ítélet
A leírás tárgyát szolgáló Nissan Almera 1.5 Visia Full 2004. szeptemberében gordült ki egy III. kerületi autószalonból. Az el?tte eltöltött néhány hét sem volt egyszer?. Az autó vételét kényszer szülte: egy másik japán autónk sajnos oszloppal találkozott, így más - hasonló - megoldás után kellett nézni. Két kikötés volt: japán legyen és mindenképpen három ajtós. Az épp aktuális ajánlat kapóra jött: három ajtós Almera akciósan...De nem volt az egész országban három ajtós! Nomármost ill. akkor valahogy el?rángattak kett?t, vagy négy hét után, így még színben is volt választási lehet?ség. Ezüst lett, legalább nem látszik rajta a téli kosz.
Az els? nagy meglepetés a mérete volt: az Almera egy kimondottan nagy autó a konkurenciához képest. Ezt a 15´-os kerekek és az igen nagy magasság is szemlélteti. Pont a magassága miatt igen praktikus a belvárosi használata: szinte bárhova felmegy parkoláskor.
Küls?: divatosnak mondható, de nem hivalkodó, így remélhet?leg évek múltán is jó lesz ránézni.
A h?t?rács és a lámpabúrák ráncfelvarrása jót tett az autónak, mondhatni masszív küls?t kölcsönöz.
Bels?: kopogós m?anyagok, néhol értelmetlen és értelmezhetetlen illesztési hézagokkal. Sok és kényelmes pakolórekesz. A keszty?tartó viszont kicsi, valószín?leg a felette lév? légzsák miatt. A könyökl?-pakoló anyaga is kemény m?agyag, így már félek, hogy a nyári melegben véresre koptatom a könyököm.
A bels? térrel a legnagyobb gond az els? ülések mérete. Az el?z? japánhoz képest az Almera üléshossza mosolyogtatóan rövid, oldaltartása gyakorlatilag nincs. A hátul ül?k láthatóan nincsenek tér híján.
Menettulajdonságok: nagyon halk, ez jó. Hangja csupán fickós gyorsításnál van, de ez meg sajnos nemigen áll jól neki. Ez az autó háromnál több ajtóval egy tipikus fiatalos-családi autó. A halk és megbízható járása miatt kit?n? utitársról van szó, akár hosszabb utakon is. A fogyasztása valahogy nem cseng össze a gyári adatokkal. Sok. Nagyon sok. Annak ellenére meglep? a legalább 8.5 l-es fogyasztás, hogy a jobb lábam nem nagyon nehéz és naponta hegyre fel ill. le közlekedem.
A legfurcsább alkatrésze viszont a váltója: a váltókar brutálisan remeg - úgy, mint egy izgatott kutya farka -, percenként akár 150-et is. Ezt csak hosszú id? elteltével tudtam megszokni.
Viszont a kuplungja nagyon finom. Ilyennel el?tte még nem találkoztam.! Gyakorlatilag csak hozzá kell érni, és már lehet is váltani. Ez volt az egyik legnagyobb érv, miután kipróbálhattam egy bemutatóautót.
Nehéz volt még összebarátkozni a futóm?vével is: úgy pattog az utakon, mint a 4 éves kisgyerek a balatoni gumiasztalon.
A csomagtartó mérete természetesen nem túl nagy, de a belógó dobok sokat rontanak a használhatóságon.
Az autó az extrákkal együtt összességében jó vételnek bizonyult. És ami a lényeg - legalábbis nekem: nincs sok bel?le a budapesti utakon.
Hibalista
- - Bels? világítás már az átvételnél néha m?ködött, néha nem. Ez ma is így van.
- - Egy hideg, de hómentes januári éjszaka 6 km-t 2 óra alatt tettem meg vele. A tünet a következ? volt: gázadásnál er?s (mi több: iszonyatos) rángatás, check-controll lámpa kigyulladása, illetve folyamatos villogása. Egyszóval: nem ment. Nagy ijedtség után a sárga-angyal kijött. Mentünk vele egy kört. Szerinte a benzin lehett koszos. Tehát igen érzékeny a kicsike. Azóta nem volt ilyen.
- - Air-bag check-controll lámpa égett. A szervízben kiderült, hogy a jobb els? ülés alatti érzékel? elmozdult (vagy mosásnál, vagy embertárs szállításánál).
- Eddig nem költöttem rá semmit. Remélem az 5 év garanciát nem véletlenül vállalták rá.
Ide hordtam szervizbe
Summit Autó, Budaörs, Malomk? u.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 6100 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Civic 1.4 iS | Következő autója? | HONDA |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
