Sportos 1,5-ös
Szöveges ítélet
Ez az 1. japán kocsim. Kicsit tartottam t?le, de nagyon tetszett a formája (3 ajtós), és a tesztvezetés során bejött a motor és a futóm? is. Másfél éves 55.000 km-rel és nem csalódtam. Közel 10.000 km megtétele alatt fokozatosan életre kelt a motorja is. Nincs benne ABS, se elektronikus felfüggesztés. Ez szubjektív dolog, én szeretem a kocsit vezetni, és nem a computerre hagyatkozni. Sajnos az 1,8-as sokkal drágább (bár magasabb a felszereltsége is) és a teljesítménye sem lényegesen nagyobb (és nincs 3 ajtós!!!), 2,0 meg nincs is. Dízel szóba se jöhetett, mert Renault dCI.
Motor: 1,5-ös dupla vezérm?tengelyes, és a változó szelepvezérlésnek köszönhet?en egész jól megy (4000rmp-t?l húz, de 2500 után már használható). 160-nal kimegy a világból, 8 literrel, klímával, de 180-nal se er?lködik (5000rpm), csak akkor már 9,5-10 litert fogyaszt, és persze nem húz, a vége 210 km/h.
4000 rmp 144 km/h, 5000 rmp 180 km/h 5.-ben. 98-as OMV benzinnel használom vagy Super100-zal.
Váltó: pontos, bár a váltókar lehetne sokkal feszesebb is. Tiltások: 1. 55 km/h, 2. 105 km/h, 3. 155 km/h, 4-es és 5-ös nem tilt (nem forogja le).
Futóm?: feszes, sportos gátlók. A hátul ül?k panaszkodnak, hogy túl kemény, de elöl kényelmes. Sportos vezetésnél eltolja kanyarban az elejét, de könnyen korrigálható. Kanyarsebessége jó, bár a gyári gumik magasak, érdemes lenne nagyobb felnit, peresebb gumival felszerelni. Lehetne rövidebb rugó gyárilag. 55.000 km alatt Magyar utakon semmi sem kopott meg benne!
Design: Az els? lámpák cseréjének köszönhet?en agresszív, szép orr, egyedibb hátsó lámpák, sportos megjelenés
Komfort: Kényelmes, csendes autó. A kalaptartó zörögött, de 2db gumidarabbal el lehetett hallgattatni. Az els? ablakok is zörögtek, ezt a szerviz orvosolta, azóta jó. Hátul 3db 3 pontos öv van. Az ülés osztva dönthet?, és 3db fejtámla is van. A csomagtartó viszonylag nagy, jól pakolható, de hiányoznak a rögzít? pontok. Nagyobb tárgyak berakásánál viszont zavaró a belógó hátsó lámpa. A bal oldali tároló rekesz hálóval lezárható, kár, hogy a jobb oldalról kispórolták a hálót. A csomagtér világítás is csak jobb oldalon van.
Szerviz: a 15.000 km-es szerviz kb. 1 óra volt és 26.000 Ft. Ez szerintem jónak mondható. Be lehetett menni (bár ez szerintem egyedi esett volt), és megmutatták mit csináltak. A 30.000 km-es szervíz közel 40.000 Ft., ezért cserélik az olajat, olajsz?r?t, leveg?sz?r?t, a gyertyákat és a pollensz?r?t is. A leveg?sz?r?t és pollensz?r?t érdemesebb gyakrabban cserélni, mert nagyon elkoszosodnak 15.000 km alatt. 45.000 km-es szervíz szinte ugyanaz mint a 15.000 km-es plusz els? fékbetétek cseréje, így 50.000 Ft.
A kötelez?je 11.000 Ft/negyedév, cascója 9800 Ft/hó.
Vezetés: élvezetes, kiegyensúlyozottan húzó motor. Sok európai 1,6-os, 1,8-as kocsinak okoztam már meglepetést vele.
Szóval ajánlom bárkinek, aki megbízható, sportos, dinamikus autót szeretne nem túl drágán, és kedvez? üzemeltetési költségekkel!
Hibalista
- jobb els? lámpa spot része beopálosodott 20.000 km-nél, garban azonnal cserélték, váltókar rudazata nyiszorgott, garba megcsinálták
Ide hordtam szervizbe
OMP Autóház Debrecen, korrekt
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
