Mindig lehet rá számítani
Szöveges ítélet
Lassan 110 ezer km van benne, de megbízhatóan teszi a dolgát. A fogyasztás az utóbbi 90 ezren úgy 6-6.5 körül alakul (légkondi nélkül). Úgy látom itt másoknak ennél többet eszik.
Ennek sok oka lehet a légkondin kívül is. Pl. érdemes megtanulni finoman adni a gázt: ha pl dugóban minden gázadáskor 2000 rpm-ig pörög a motor, mondjuk 1200 helyett, akkor ez hosszútávon többlet literekhez vezethet. Az 5. sebesség nem használata és a túl puha gumik szintén. Javaslom a guminyomás ellenőrzését: megfelelő nyomáson sokkal jobban gurul az autó (mivel nincs túlmotorizálva, ennek különösen nagy a jelentősége.)
Jó olaj, gyertyák és kellő gyakoriságú légszűrőcsre szintén használ. Nem eredeti tippek, de beválik a megfelelő karbantartás, mint a legjobb tuning.
Egy jó pár nagyobb vidéki családlátogatás után elégedetten nyilatkozhatok a csomagtartó méretéről. Egy gyerek + babakocsi + csomagok, bőröndök elférnek az autóban, a csomagtartó tágas.
Kellemesen, könnyen kormányozható, vezethető, a gázpedál ahogy említettem, érzékeny. Falábúaknak valami mást ajánlanék, nem ezt.
Az áttételek hosszúak: komótosan gyorsul, viszont a végtelenségig ki lehet húzatni és jó hallgatni a motort ilyenkor. 5.-ben 120-nál 3000-et pörög, ezért kellemesen alacsonyan tartható a fogyasztás. Ha kell, pályán tartja a 160-at (de itt már bizony 8 körül fogyaszt.)
A karosszéria kellően merev, stabil érzete van. Az autó belül sem nyikorog, zörög, csattog, perceg, igaz még csak 108 ezer km van benne. Bár ez még a japán gyártás, nem az angol. Sorry to say.
Ja, vezérműláncos, tehát nem kell benne vezérműszíjat cserélni.. :)) A láncot viszont igen: ez állítólag 180 ezrenként javasolt. Olajcserék között észrevehetetlen mennyiségű olaj fogy.
Fék: elöl-hátul tárcsa (igen, ez még az), a fékek kifejezetten jól fognak. Futóművel nincs gondom, az autó egyenesfutása kitűnő, egy kicsit sem húz semerre. Persze még csak 108 ezer km van benne.
Hátrányok között említeném a szél- és gördülési zajt 120 felett. A hosszú áttételezés előny és hátrány egyszerre: takarékos, de pörgetni kell, hogy lóduljon. Mivel az 1.5-ös motorral nem versenyzésre, hanem takarékos, nyugodt autózásra tervezték, nem nagyon értelemes dolog ennél többet elvárni tőle.
Ja, még két hátrány. A sebváltó a rükvercet nehezen veszi be, továbbá nem túl erős a fényszóró.
Összességében egy jól összerakott, megbízható, kényelmes autó, ami kis költséggel fenntartható. Használtan még ma is az egyik legjobb ár/érték arányú. Különösen a japán szériák kitűnőek (sedan 2000-2001, JN-es alvázszám. Az SJN már nem japán, hanem angol.)
Hibalista
- 40 ezrenként rendszeresen kiég az egyik első izzó
- a bal hátsó elektromos ablakemelő 5 év után elromlott.
Ide hordtam szervizbe
az egyik márkaszervíz alapból hülyének nézi az embert, még akkor is, ha az autó mellett nézem mit csinálnak.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
tőlünk két uccával lejjebb a helyi autószerelő párezerből megcsinálja a rutin dolgokat. 108 ezernél egyelőre olaj-, olajszűrő-, fékbetét stb cserén kívül másra nem volt szükség.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 19000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | A3 | Következő autója? | Subaru Legacy diesel, ha kihozzák (és lesz rá pénz) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
