Megbízható csendestárs
Szöveges ítélet
Az autót 2. autónak vettük, miután immár 4 jogsi van az ötfős családban. Alkalmi vétel volt, egy kedves baráti házaspártól, jól ismert előélettel.
A kocsi 2004-ben jégkáros volt, de szakszerűen megjavították. Márkaszervizben, rendszeresen karbantartották. Nyugodtan, minden előzetes átvizsgáltatás nélkül vettem meg, mert tudtam, hogy az eladók nem vernek át. (ez manapság ritka, tessék megbecsülni, ha ilyen lehetőség van!!)
Tavaly, 7 évesen vettük, nyugodtan utaztunk vele Szlovéniába, egy év alatt beletettünk 10 ezret, eljött a vizsga, ill. egy 60 ezres szerviz ideje. Meg adódott egy vétlen koccanás, rátolattak a jobb első sárvédőre.
Kedves régi szerelőm átnézte-megmutogatta a járgányt alul-felül, majd minden gond és extra költség nélkül levizsgáztatta. Október eleje, és a 8 év, meg a 60 ezer km alapján javasolt egy szervizt, kicserélte az olajat, az olaj- és légszűrőt, (a pollenszűrőt egy korábbi klíma tisztításnál cserélték)a négy gyertyát, a hűtőközeget, a fék, és a kuplung hidraulika olajat. A fékbetétekhez nem kellett még nyúlni(!) Az "ellenfél" kötelezőjére kicserélték a sárvédőt, az itt-ott látott, korábbi használatból adódó kis karcokat is eltüntették. A kocsi olyan most, mint egy új. Finoman megy, minden normálisan működik, az 1500 cm3/98 pacinak megfelelő a menetdinamikája. (a családi "főlimusin" egy tuningolt Subaru boxerdiesel, nyilván botorság lenne a két autót összehasonlítgatni)Sokan szidják, hogy túl hosszúak az áttétek, emlékeim szerint a Fiat Brava 1.6 3000-et pörgött 120-nál, az Almera meg csak 110-et megy 3000 ford/percnél... Mindennapos autózáshoz megfelelő társ, némán, megbízhatóan teszi a dolgát. Soha nem hagyta ott se régi, se új tulajdonosait. Nagyon-nagyon sokat nézegettem olasz kocsikat (régi Brava, Bravo, Alfa 156, 147), oly dögösek, gyönyörűek, hogy a szívem hasadt meg értük... De a szív és az ész csatájában az utóbbi kellett, hogy győzzön, pláne, miután ez egy alkalmi vétel is volt.(képzeljük el, belemegyek egy vadidegen Alfa vételbe, már lehet, hogy egy másik misibe fájna azóta a cuore sportivo) Mi lenne, ha az olaszok "dizájnolnának" olyan négykerekűt, amit a japcsik raknak össze?! A' lenne az "ótó"!
Szóval az Almera egy megbízható társ, csendesen, feltűnés nélkül teszi a dolgát, s biztosan elviszi, aztán haza is hozza a familiát, akármilyen messze zarándokolnak is.
Hibalista
- csak olaj, és szűrőcserék történtek korábban, ill. 30, majd 60 ezernél a gyertyák.
Ide hordtam szervizbe
előző tulaj: Nissan Balogh
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Kállai Zoltán autószerelő mester
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Mazda 1.8 sport | Következő autója? | Legacy, Forester, Impreza |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
