A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Almera (2000-2007)

Almera 1.5  

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kompromisszumos szerető, megfontolt szajha

Szöveges ítélet

Hol is kezdjem a mesélést...
Teljesen véletlenül alakult úgy, hogy ez lesz a mi autónk. Használt kereskedésekben vadásztunk suzukikat párommal, de folyamatosan csak pofára estünk. 1.3 16 szelepes 3 ajtós swifteket nézegettünk. Mind le volt már élve. Boyracerek kezei közül menekültek. Egy ilyen "túra" alkalmával amikor újfent egy romot mentünk el megnézni, úgy döntöttünk körbenézünk a telepen ha már ott vagyunk. Párom szúrta ki elég a hamar gépsárkányt. Teljesen el volt ragadtatva. Én meg mondtam neki ennyi pénzért nem veszünk autót. (400k-m volt rá, ezért is volt a nagy suzuki keresgélés). Jött is a kereskedő, hogy látja nagy a szerelem. Kérés nélkül már be is varázsolta a páromat az anyósölésre, nekem nyitotta fel a motorteret és büszkén mutogatta a dolgokat. Kérdi, na akkor megvesszük? Mondom ácsi bácsi. Nem úgy van az, hát ez sok pénz. 1,4 milla és nekünk 1 misivel kevesebb van. Jött a válasz, semmi gond, 1 miskát be lehet hitelezni és lehet vinni az autót. Magunkra hagy, gondolkozzunk gyorsan. Így is tett, elment a kis bódéjába, mi pedig párommal megvitattuk az anyagiakat. Pár perc elteltével visszajött az emberünk, mi pedig mondtuk hogy szép is jó is minden, de most vettünk lakást is (hitelre), az mellé cinkes még egy autóhitel is. Erre azt mondja, menjünk azért egy próbakört. Így is lett. Jól odaveretett neki. Űzte-hajtotta és tényleg okés volt. Visszaértünk a telepre, alig hogy kikászálódtunk a kocsiból, csörög az ipse telefonja. Pár mondat után kihangosítja a telefont:
Egy nő gagyarászik arról hogy másnap Győrből jönne az autóért és kpra megveszi. Mondja neki az emberünk, hogy ez mind szép és jó de éppen vannak érdeklődők a kocsira, 5 perc múlva hívja vissza és meg tudja mondani viszik-e a kocsit vagy sem. Párom bemajrézott, meg én is mert a szívünk mélyén már szerelmesek voltunk az autóba. Ott is hagytam a 400k hufot előlegnek, és 2 nap múlva névre írva el is hoztam onnan.
Csak azért írtam ezt le, mert ezzel a sztorival indult el életem első saját nevemre írt autómmal a pofára esések sorozata. Visszagondolva bizony a kis bódéban ücsörgő hitelekkel és papírokkal foglalkozó hölgy hangja kísértetiesen hasonlított a telefonos beszélgetésben hallható hölgy hangjával. (Bár lehet hogy csak a pár éves megfakult emlékek mondatják ezt velem.) Továbbá bizonyára mindenkinek ismerős, hogy az ilyen telepeken az autók szélvédőjén egy papírosra fel van vezetve pár fontosabb adat az autóról. Oda volt vésve, hogy ABS van a kocsiban. Mint kiderült, nincs. Egy vészfékezést követően blokkoló kerekekkel álltam meg. Mondom WTF???? Sajnos nem tudtam panaszkodni, mert a kereskedés szőrén szálán eltűnt Tatabányáról és Környéről. (Az itt élők tudják is már, hogy melyik kereskedésről van szó)
Meg aztán szerepelt egy olyan sor is a papíron, hogy törésmentes. Első komolyabb szervizt nem a megvásárlást követően terveztem be, hanem az első 10.000 km-es olajcserénél, annyira patentnek tűnt az autó. (Igen, én 10ezer kilométerenként cseréltetek olajat.) Az autó meg lett emelve, szerelő első kérdése: Te törted az autót, vagy így vetted? (Mondnom sem kell, nem én törtem meg, hanem az előző tulaj)
Szerencsére csak avatott szemek vették észre rögtön, nagyon szépen meg lett csináltatva. A lökös az ami egy ici picit aszimetrikusan áll, meg a két első lámpatest 1-1 rögzítési pontja van megrepedve.
Aztán ott van az is, hogy a két hátsó lámpatest kontúrfestése nem egyezik meg. Gondolom bontóból lett az egyik szerezve, mert az nem piros, hanem lila színű.
A kormány és a váltó kopásából pedig azt szűröm le így utólag hogy nem 72ezer lehetett benne amikor hozzám került, hanem dupla annyi.
Mindezek csak a jéghegy csúcsát képezik. Van még egy jó pár apróság ami a bosszantó dolgok listáját gyarapítják.
Na de hogy ne csak arról károgjak mennyire lett átverve a bucim életem első valóban saját autójával mesélek arról is milyen használni.

A Samarám után kb mintha egy évezreddel léptem volna előrébb. A bal-1 nekem tökéletesen kényelmes. Persze van lényegesebben komfortosabb autó is, de azok nem is ebben a kategóriában játszanak. Párom is nagyon szereti, bár irigyli a deréktámaszt. Mert ugye az csak a sofőr kiváltsága. A kormányt elég közvetlennek érzem, a szervó elég jól dolgozik, de nem az az egy kisujjas fajta. A fékek harapnak, és jó adagolható a fékerő. A váltó még az erősebb rugóval is eléggé lötyögős. (Cserélni kellett mert eltört a régi) Olyan mintha egy üveg vodka után akarna az ember zárt lábbakkal egy helyben megmaradni. Megoldható hogy a 2 talp a földön maradjon, de a test felső része imbolyog. Ilyen a váltó is. Üresben elég lazára veszi a figurát, sebességben pedig simán van még mindig 2-3 centis kilengése. Mondjuk a Samarában ezt megszoktam, itt sem okoz gondot. Egyébként pedig ezt leszámítva elég kényelmesen lehet pakolgatni a fokozatokat. A kuplung elég könnyen nyomkodható, de büntet ha 2 váltás között nincs teljesen kinyomva. Recseg ropog.
A beltér komor szürke, bár az én szememet nem bántja, már már tetszik is. Az a pár kapcsoló ami van, az jól kezelhető és logikus minden. Elől jól el lehet férni, hátul már szűkös. Ha valaki oda kényszerült eddig mindig mindenki panaszkodva szállt ki, mondván kevés a hely és pattog az autó valaga, kirázta belőlük még az életet is. Erről gyakorlati tapasztalatom nincs, de nagyobb sodrósabb kanyarokban érzem, az autó hátsója nem szeret összhangban lenni az elejével. A felfüggesztésekhez nem értek, de gondolom az lehet a titka hogy míg elől egész kellemesre van hangolva, hátul egy raklap egyszerű futóművel van elcseszve.
A csomagtérről pedig ne is beszéljünk. 5 ajtós autóban nem láttam még ilyen kevés helyet.
Az 1.5-ös motor a maga 98 lóerejével nem csinál az Almerából GT-R-t.
Mindettől függetlenül a közel 1,2 tonnát elég kellemesen mozgatja. A hosszú váltóáttételezés miatt 2-es 3-as fokozatokban elég nagy sebességeket el lehet érni. (2-110, 3-160)
Kis fordulaton (1000-1500) olyan mintha nem 1,5 hanem 0,5 literes lenne. Ezért ha lehet 1500-1600 alatt nem is érdemes tartani a fordulatot. Visszaváltásoknál erre ügyelni kell. Ahol más autóval 3-as fokozatban elfordulok 1400-on és kellemesen "kigyorsítok", ennek az autónak vissza kell gangolni 2-be, vagy számolni kell azzal hogy harmadikban ványadtan kezdi el arrébb húzni a kasznit.
Városban következetesen 55km/h az utazó sebességem, mert akkor 5-ös fokozatban 1550-1600 körül pörög, ott már azért van némi élet benne és nem rángat/fuldoklik.
Mint írtam 1500-től van benne némi élet. 2000-től már kicsit fickósodik, de akkor még csak olyan mint egy 13 éves kanos srác. Érzi hogy kellene valamit kezdeni a meredező cerkával. 2500-től már 16 éves akiben ott az elszabadulni vágyó lendület. 3000-től 5500-ig pedig egy tomboló 18-20 éves kefélőgép. Aztán 5500 fölött már elég gyorsan veszít a lendületből, onnan már csak a nemibeteg gondozó várójában ücsörög.
Persze nem egy fenevad még így sem, de lehet vele kisebb nagyobb meglepetéseket okozni, főleg ha nem piros lámpánál megy a powerkedés. Rossz szokásom, ha látom hogy város vége tábla elött bele állnak a seggembe és előzni szándékozik tábla után (Az ember látja az ilyet, gondolom nem csak én vagyok ezzel így). Óvatosan visszatolom 3-ba és padló. Van aki rápróbálkozik és elvérzik, van aki meg 80-90ig szintén tolja (aztán lemarad), de inkább nem tryol. Persze volt, hogy csak én pislogtam. Ezekben az esetekben szokott eszembe jutni, nem Ferrariban ülök, hiba a piros szín. :D
Műszakilag elégedett vagyok. Megbízható A-ból B-be bármikor elvisz. Olcsón fenntartható járgány.

A végére hagytam a fogyasztást. Mert ezt senki nem fogja elhinni. Mivel 4 éve használom, az éves átlagot már kitapasztaltam: 6,3-6,8 liter.
Ez lehet sok, lehet kevés. DE!! Nem egyszer nem kétszer nyári hónapokban amikor kellemes 25 fok van 5,8 litert bármikor kiautózok vele a kirándulások és nyaralások idején. Természetesen ilyenkor többnyire városon kívül 90-100 km/h tempóval, 2 emberrel és némi csomaggal kell számolni. Meg persze nem állatkodok. (Párom nem szereti)

Na ennyi így "tömören". Elég nagy össze-visszaság, de remélem némi infó átjött belőle.

Hibalista

- - 2 izzó (1000 huf) - - váltó "központosító" rugó eltört, lötyögött mint a fene (0 forint) - - aksi kezd csere érett lenni - - első fék komplett csere, kopás miatt esedékes (nem tudom még mennyibe fog fájni) - - bal első kerékagy csapágy (30k anyag+munkadíj) - - és vannak még kisebb gondok, amiket az előző tulajnak köszönhetek, de nem életbe vágó gondok. (inkább esztétika)

Ide hordtam szervizbe

családi barátunkhoz, aki egyébként valóban szerelő és nem valami szakbarbárból avanzsált "Béla, aki meg tudja csinálni".

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 72000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Samara 1.5 Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Almera 2000 (2002 - 2007)

További ítéletek (190 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)