A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Almera (2000-2007)

Almera 1.5 Comfort 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kedves barát

Szöveges ítélet

Milyen 2020-ban egy közel 20 éves japán (?) autóval járni? Próbálok kevésbé terjengősen beszámolni, de az autószeretetem miatt ezt nem tudom garantálni. Viszont alul Update-ekkel jelölve lesznek az autóval történő tapasztalatok, amik elsősorban a fenntartás részét képzik.

Hogy jutottam oda, hogy egy Almera legyen?

Nem magamnak kellett autó, hanem asszonynak első autó. Sok kívánság igazából nem volt, de az ár se volt magas amennyiért nézegettünk (500 körül). Én nagyon Phase 1 Megane-t szerettem volna, a jó kis 1,4-es benzinessel, esetleg Xsarát 1,6-os változatban, de sajnos nem találtunk olyat amire nem kellett volna szabad szemmel is egy jól látható összeget költeni. A legkülönbözőbb problémák jöttek szembe alapvető elhanyagoltság matt. De akkor a kitűzött célok:
- Ne legyen túl nagy, legyen könnyű a parkolás, tehát legyen jól áttekinthető
- Nem kell nagy motor, de tudja mozgatni a gépet, mert M1/M7 bevezetőn rendszeresen használva lesz, illetve könnyen lehet, hogy autópályára is kerül
- Alapvető biztonsággal rendelkezzen: minimum sofőr légzsák, abs. Lehetőségekhez mérten az Euro NCAP értékelése legyen a legjobb
- Klíma működjön
- Ne legyen karácsonyfa a műszerfal

Ennyi pénzért a következők merültek fel: Honda Civic, Opel Astra G (ezt egyikünk se akarta), Almera, Focus, a már említett francia duó, néha egy két kisautó (Fiesta, Corsa) de azok gyorsan kikerültek a kényelmetlenségük, viszonylagos gyengeségük és extrák hiánya miatt. Az Almerával, illetve a Nissan ekkori időszakával van bőven tapasztalat, nekem 2 évig egy 2001es Primerám volt, és messze a legmegbízhatóbb autóm volt, mellette bátyám egy 2006-os Almerát hajt, keresztapám pedig egy 2005-öst. Bár van pár típushibája ami igazából elég költséges tud lenni, ha azok rendben vannak akkor egy marhára megbízható kis gép. A típushibákat pedig egész jól ki lehet szűrni egy tesztvezetéssel és némi körültekintéssel. Na de mik is a típushibák?
- Megnyúlik a lánc és csak gyárit érdemes bele rakni. Ilyen korban már nem kerül amúgy többe mintha szíjat kellene cserélni vagy csak minimálisan
- Üzemanyag betöltő cső elrozsdál, és marha sokba kerül (100 körül van az új). Bontottat nem érdemes venni hiszen típushiba
- Olajat eheti. Nívópálcát ha kihúzod és minimumon vagy alatta van akkor az intő jel, csakúgy mint a telikormos kipufogó
- Alapjárat viszonylag gyakran problémás, legtöbbször légtömegmérő hal meg

Mlyen az Almera?

Ezt a legnehezebb megítélni így 2020-ban. Mert ha így nézem egy tök kényelmes komfortos, egész gyors ügyes kis autó, ha úgy nézem egy lassú büdös szekér. Nagyon nem mindegy mit/miket vezettél előtte és milyenek az igényeid. Én végső soron meg tudtam kedvelni, de objektíven is tudom nézni. Mert 2000-2006 közt ez egy borzasztóan túlhordott technikájú olcsó autó volt. Nagyjából ahhoz tudnám hasolítani mint amilyen jelenleg egy Tipo. Ugyan nem spúrmodell mint egy Dacia, de nem is Skoda/VW/Ford vagy hasonló. Viszont 2020-ban, mint olcsó használt autó egy jó vétel. Bátyám egy 99-es 1.0 Swiftből ült át. Imádja az erejét és a stabilitását. Én egy 200 lovas Golf GTI-t hajtok. Nekem szánalmasan gyenge, szekér kényelemmel melle borzasztó instabilitással. Ezért is olvashatóak vegyes vélemények róla. Nem mindegy milyen szemszögből nézed, miből ülsz át.


Beltér:

Egész élhető. Nem mondanám túl szépnek, de igazából el lehet vele lenni és ilyen árban másképp kell nézni. A miegymást egész jól el lehet pakolni, sok rekesz van, sőt még pohártató is akad még ha nem is a legjobb helyen. Az üléshelyzet nagyon 90-es évek végi japános, azaz egy európai autóhoz képest a kormány nem ott van ahol kényelmes volna, de a pedálrend se tuti. Ha a kuplungot kényelmesen nyomom ki akkor a gáz és fék kezeléséhez olyan, mintha a nyakadba lenne a lábad, ha a gáz/fékhez igazítasz akkor majdnem egyenes lábbal nyomod ki a kuplungot (nekem így van belőve) de bármit csinálsz a kormány túl messze van. Fel-le ugyan lehet állítani, de azzal csak minimálisat tudsz segíteni magadon. A Primerám ugyan ilyen volt, szóval ez lényegében feature nem bug. Ráadásul annyira nagy a kormánykerék, hogy a combodba bele tudod ütni a kezed ha gyorsan tekernéd (pl parkoláskor). Cserébe az ergonómiára nem lehet rosszat mondani, minden kényelmesen és gyorsan elérhető, egyértelmű használni. Egyedül ahol nagyon tetten érhető az, hogy nem hosszútávú autónak találták ki: nincs könyöklő középen, az ajtón lévő pedig keményebb mint tarzan sarka. Én eddig 150km-t mentem egyben és rendesen fájt a könyököm az út felénél.

Elférni el lehet benne, de épp mérethatár. A tengelytáv 253,5 cm (korabeli Golf +4,3 CM) ami azt jelenti, hogy a 180 centimmel magam mögé beülve még elférek de úgy, hogy a térdem már hozzáér az első ülés támlájához. Végső soron a legtöbb helyzetben elég, de ha 4 180cm – vagy magasabb – ember rendszeresen utazna akkor nem ajánlott az autó. Csomagtartó jó méretű, nagyon tetszenek a hálók a csomagtér oldalán, mert a kötelező tartozékok mellé be lehet rakni olyan kisebb cuccokat amik csak hánykódnának. Ami méltatlan az a farost lemez mint csomagtér padló: a középső rész könnyen hajlik/ereszkedik és reped, ha megterheled (mivel alatta nincs semmi, csak a pótkerék ürege) lesz egy szép hupli középen. Nekem szerencsém van, mert nem vittek vele nehéz dolgot, de bátyám újabb autójában vételkor már ott volt a hupli.

Vezetés:

Mint a bevezetőben említettem nagyon sokat számít mbiől ülsz át és mik az igényeid. Alapvetően viszont amibe nem nagyon lehet belekötni az a szél és gördülési zaj. Meglepően csendes, még magas tempónál sem igazán jellemző, így zaj szempontból akár hosszabb távra is el lehet vele indulni. A rádió egész szépen szól, bár nagyon a lábtérből (4 hangszórós alap), nekem nem is középre állítva adja ki azt, hogy középen szóljon. A váltója elviselhető, nekem 2002-es van, bátyámnak már ráncfelvarott. Ugyan a saját majd’ 2x annyit futott (137-el vette bátyám, én 260-al) de mégis valahogy pontosabbnak tűnik az FL előtti váltó. Igaz ezt lehet felújíttta a korábbi tulaj, ezt nem tudom. Azért így sem lesz Honda váltó, sőt. De félreváltástól nem kell tartani, meg lehet találni a fokozatokat. A váltóval nem ez a legnagyobb probléma, hanem az idióta áttételezés. 2-esben 110-et megy ami azzal összerakva, hogy egy 1,5 szívó japán benzines egyet jelent a rugalmasság elvesztésével. A motor 3000 körül éled, ami 2-esben 50-es tempót jelent. Ergo: városban meg vagy lőve, nincs menekülőfokozat, nincs 2-esben becsurgatás a kereszteződésbe, mert hirtelen azt tapasztalod, hogy hiába nyomod nincs erő. Aki ezt kitalálta remélem máshol dolgozik, az 1,8as Nissanok a korszakból (Almera és Primera) 2-esben 90/95-nél szabályoznak.. Ráadásul az 5-ös pont ugyan olyan hosszú, mint az 1,8-asé, csak épp hiányzik 24/16 ló (FL előtt/után) és 30/22 nm nyomaték. E miatt (is) van az, hogy az 1,8-as annyival többért megy használtan: eleve jobb motor, mert kevésbé jellemző a lánc nyúlás és olajevés, de nem csak a mérete hanem a váltó áttételezése miatt is sokkal jobban megy. Pedig a motor nem is volna rossz.

Az 1.5-ös 90/98 lovas motor már akkor sem számított semmiben kiemelkedőnek amikor megjelent. Nem volt se túl erős, se túl gyenge. Ami szimpatikus tulajdonsága a gyengébbnek, hogy habár magasabb fordulaton tényleg kevésbé erős, alacsonyabb fordulaton érezhetően nyomatékosabb. A számokat megnézve igazából nincs min csodálkozni. A 90 lovas 128nm-e 2800-on már megvan, míg a 98 lovas 136nm-e csak 4000-nél. Ergo akkor fogod erősebbnek érezni ha pörgeted, de hétköznap a gyengébb érdekes módon erősebbnek érződik. Mondjuk az is igaz, hogy itt nüasznyi különbségek vannak. Másik oldalról autópályán már a 98 lovas jobban megy, én 180-ig toltam el, és nem éreztem vánszorgásnak, míg a 90 lovas 170-nél már erőlködik. Lehet választani, FL előtt/után közt nincs nagy árkülönbség, lehet dönteni kinek melyik a fontosabb.

Amit viszont egyiktől sem lehet elvenni: marha jól fogyasztanak. A hosszú váltó a fogyasztás szempontjából üdvös, 7 literes fogyasztást elérni nem nagy kunszt, sőt: a sajátunk első fogyasztási adata 6,66 liter lett úgy, hogy a 200 lovas autómból átülve nem egyszer üvegeltem szerencsétlent, ebben próbáltam ki a végsebességet, ezeket leszámítva pedig Budapesten belül volt használva. Ha nem én tankolom nem hiszem el.

Futómű tekintetében kettős a kép: ameddig nem túlzottan rossz az út minősége addig egy kényelmesen rugózó kellemes autó képét mutatja. Viszont vannak olyan úthibák amik olyan szinten megölik, hogy egy szekérhez lehet csak hasonlítani. Eleve a hátsó nevében multilink, valójában jóindulattal csatolt lengőkaros futómű nagyon buta, amint kicsit rosszabb az út egyből dobál össze vissza. Az első futómű sem túl jó partner rossz úton, könnyen elpattog, nagyobb kátyún borzasztó hanggal felüt. Mellette a kormányzás az eleve könnyen tekerhető kormánnyal nem ad visszajelzést az útról, és marhára nagyot dől kanyarban. Az első időkben e miatt konkrétan nem mertem vele kanyarodni, a Golf jól tartó sportülései és futóműve után a Nissan nem ad okot bizalomra. Pedig – és most fordul a kocka – ha jó minőségű az út, miután bedől marhára stabil a kocsi. Ha az ember megszokja a dülöngélést marhára rá lehet szokni arra, hogy bedönti az ember és elkezdi fokozni a tempót. Sokkal nagyobb kanyarsebességre képes, mint azt elsőre gondolná az ember, én egy pár nap után 50-el vettem be azt a körforgalmat amit előtte 30-al alig mertem. Ráadásul szépen progresszíven lépi át a tapadáshatárt, jó előre lehet érezni mikor mész kicsit gyorsan. Ja igen, fék is van, működik is egész jól, erősen fog és jól adagolható.

Összességében egyébként az autó olyan, mint egy barátságos, kissé együgyű vidéki rokon (nem kell rosszat belelátni, én is vidéki vagyok). Nem akar senkinek semmi rosszat, azt a kevés erényét ügyesen fel tudja használni, de a haverjaid előtt nem vele fogsz felvágni, hogy milyen okos. Én megszerettem a hangulatát, mert ha az árát mellérakjuk messze nem annyival rosszabb, mint a Golfom, és egy tök jól használható kis autó.

Hibalista

- Motorvezérlő

Ide hordtam szervizbe

Adony

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2002
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 260000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Auris Hibrid
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Almera 2000 (2002 - 2007)

További ítéletek (190 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)