"Jó kis vas"
Szöveges ítélet
Jó kis autó, mert kényelmes és elég tágas a belső tér. Oldalról kimondottan jól néz ki, ráadásul 3 ajtós létére hátul is kényelmes - persze a kategóriájához képest. Az 1.8-as motor elég jól forog és 2500-3000 felett már jól is húz (4000-től meg kimondottan megvadul), ugyan a 114 paci nem egy hatalmas ménes, de a 158Nm kárpótol, és mindíg van benne tartalék. A gyári gyorsulási adatot körberöhögi: (0-100km/h) 11,1 helyett 9,85 és elég jól tartja a gyári város fogyasztási adatot (9/100km) is, nálam stílustól függően 8-10 liter között mozog, országúton viszont 7,3 körül alakul. A váltója hagy némi kivánnivalót maga után- baj nincs vele, csak némi kóválygást érezni benne. Elvileg ez egy sport változat, de ez a könnyűfém felniben a küszöb- és hátsó szárnyban, a műszerfal szürke színű betéteiben, valamint a bőr kormányban ez ki is merül, ezért picit kár. A kanyarstabilitása jónak mondható, bár én egy kicsit billegősnek érzem. A futómű gyengus a budapesti kátyus utakra. A 205/60 R15-s Falkenek viszont határozottan javítanak a kanyarstabilitáson.
A belső tetszik, jópofa megoldás a vízszintesen osztott műszerfal. Az alja fekete a felső része szürke, így jóval tágasabb érzetet is nyújt. A napfénytető igazi telilatlálat. A gyári hifi tényleg nem egy nagy durranás, de a gyári első ajtóban levő hangszórókat kicserélve, és egy a mélyládával megtámogatva, már-már kellemes hangzást lehet előállítani. Jó dolog a gyári 6-s CD tár, meg a hifi kormányról való vezérelhetősége. Egy pici apró nyöszörgés hallható a jobb oldali napellenző mögül, illetve néha a cicereg a leengedett ablak de más zaj nincs így 4 év után sem. Jól pakolható, sok apró rekesz van a beltérben, a csomagtartó két oldalán található hálók pedig igen hasznosak. Talán a szervíz-érzékenységét tekintem hátrányának, a kötelező szervizekre mindenképpen érdemes elvinni, hosszú távon meghálálja.
Előnye, hogy jól pakolható, a nagy (hosszú) csomagok szállítása sem akadály, egy 240 cm magas lapra szerelt szekrény símán befért az ülések ledöntése után. Alapvetően szeretem, csak lehetne kicsit több ló a motorban, mondjuk úgy 150 körül :D
2006.10.18
Túl vagyok a 90000-s szervizen, ahol a lengőkar szilentjeit kellett csak cserélni kopás miatt az előírtakon kívűl, illetve jelentősen csökkent a fogyasztásom (városban 9l), amit a légtömegmérő hibája okozott, természetesen ezt is garanciában cserélték.
2006.12.20
Érzékeny búcsút vettünk egymástól, 98000km után. Nagyon szerettük és ismét Nissan-t vettünk volna, ha lett volna személyautója a Nissan-nak. De már se Primera, se Almera nincs ill. csak 1.5 benzinnel :S A Tiida meg egy guruló telefonfülke, kipróbáltuk, nagyon NEM tetszett. :(
Hibalista
- Bal és jobb első lengőkar, szilent, toronycsapágy csere (Bp-i kátyúk), bal első ülés háttámlarögzítő müanyagizé csere, váltógomb eltörött csere (tipushiba), bal-jobb ablakemelő mechanika csere, első hátsó motortartó bak csere. CD tár csere. Szerencsére ezek mind gariban.
Ide hordtam szervizbe
Nissan Rapid (Bp. III. ker Zay u.) most Duna Autó. Update: Rossz gyertyát raktak bele a legutolsó szervizkor, ami 1cm-el!!!! hosszabb a belevalónál és elégett a vége. Nevetséges....
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Nissan Rapid (Bp. XIV ker Mogyoródi út) most Duna Autó. Gyorsak, korrektek.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 13000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 98000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 313 GLSi (népítélet egyetlen 300-as típusa volt az enyém) | Következő autója? | Civic |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
