Igazi kispolgári autó
Szöveges ítélet
Nos az előzményekről...
Az autót két évesen vettük 2006ban. Egy 1.6os Fiat Bravaból ültünk át, ami egyébként egy remek kis autó volt, egy-két apróságot leszámítva 6 éven át hibátlanul szolgálta a családot.
a Nissanban először a felszereltsége tetszett meg a legjobban, digitklíma, nagy kijelző, 4 légzsák, ABS, fedcomp, elektromos kütyük.. illetve a jó kis klasszikus sedan autóforma :). Akkor 2 évesen 2.5 millióért makulátlan állapotban azt hiszem jó vásár volt.
Az autóról...
Négy felnőtt tagú családnak csak korlátozottan kényelmes. Elől kényelmesen el lehet férni, és az ülések is kiválóak (pont kellemesen kemény, jó oldaltarás, deréktámasz). Hátul viszont alsó közép kategóriához képest kicsi a lábtér, 185 centis sofőr mögött alig marad lábhely. Az ergonómia viszont elől tökéletes, a kormány fel-le, ki-be is állítható, a kapcsolók pont kézre esnek, van könyöktámasz is. A szervókormány, kuplung, váltó mind vajpuhán működik, egy 40 kilós nő is erőlkördés nélkül vezetheti. A csomagtartó jó nagy, de a fedél zsanérjai sajnos nagyon belógnak.
A motor viszonylag pörgős darab lenne, de a hosszú váltóáttételek és a nagy önsúly miatt elég lomhán gyorsul az autó. 2-esben bőven 100 felett szabályoz. Országúti előzéseknél 90-nél vissza kell rakni 3-asba, akkor már jól gyorsul. Alapjáraton és 2000-es furdulat alatt nulla hang és nulla rezonancia, 3000 felett viszont elég hangos - köszönhetően annak hogy nincs semmi hangszigetelés. - Motorházfedelet nem szabad kinyitni, vizuális merénylet a csupasz blokk. A váltó a rükvercet nem szerti, átlag harmadszorra veszi be.
A futómű érdekes. Elől viszonylag ok, hátul viszont az én ízlésemnek már baromi kemény. Minden kátyú előtt már érzem ahogy koccannak a fogaim. De legalább jól fogja az utat...
A gyári Bridgestone gumik elég jók, de az átlagnál jobban kopnak.
A fogyasztása országúton jó, 7-7,5 110-120as tempónál. Városban viszont, ahol a legtöbbet használjuk marha sok: 11 liter. És ez télen-nyáron, klímával vagy anélkül, kitaposva és nagypapisan is annyi. (akik ilyen 6.5 litereket írnak, azokkal szívesen beszélnék hogy is érik el ).
A szervízciklus rövid, 15e km, és a kötelezők elég drágák. Viszont az 5 éves garancia király.
Végszóként átlagos családoknak jó választás, mert jól felszerelt, elöl kényelmes és megbízható, és most a már használtan olcsó is. Csak a kemény futóművet és a magas fogyasztást kell tudomásul lenyelni.
Hibalista
- 2 hátsó elektromos ablakemelő (garanciában cserélve)
- lambda szonda (garanciában cserélve)
- Első lámpatestek (jók voltak de visszahívás miatt cserélték)
- Ablak zörgött a keretében (mi magunk javítottuk)
Ide hordtam szervizbe
Nissan Nyitrai - Szekszárd
Kissé drága a kötelező szervíz,
és nem belevaló gyertyát raktak az autóba.
60ezres szervíz 60ezer Ft.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 30000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 33000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Brava | Következő autója? | valami ami dízel |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
