Hálás jószág
Szöveges ítélet
Amikor eldöntöttem, hogy új autót szeretnék venni, Nissan-ban nem gondolkodtam. Aztán útba esett egy Nissan kereskedés, ahova azért beugrottam. Egyből megtetszett az új Almera. A Feliciától klíma és helyhiány miatt (egy gyerekkel már kicsinek bizonyult) kellett megválni, így a nagyobb csomag- és utastér fontos szempont volt. Így a 4 ajtós mellett döntöttünk. Az eleje nagyon jól néz ki, és felfrissített m?szerfal (króm hatású karikákban elhelyezett műszerek) se semmi. Ugyanakkor nem feltünő.
Az első szalonlátogatáshoz képest az autó 13 nap alatt már nálam is volt (Summit Budaörs). Ebben még 2-3 nap gondolkodási idő, hitelügyintézés, stb. is benne volt.
Gyári fejegység nem volt az autóban, csak előkészítés és 4 hangszóró (Clarion). Ez kifejezetten jó, mert a gyárinál sokkal tutibb fejegységet lehet venni, jóval alacsonyabb áron. Bele is ficcent egy Sony Mp3 CD játszó, ami bitang jól szól a gyári hangfalakkal.
A +ok:
-igen jó ár. Klímával, ABS-sel más hasonló méretű japán/német autó nem kapható (csak ezekben gondolkoztam)
-pontos váltó
-jól adagolható fék
-tágas csomagtartó (460 l)
-jó futómű: úttartás, stabilitás kanyarban (azért nem egy Focus). Elég feszes rugózás, de legalább bírja a kátyúkat (még ha nagyon fel is üt)
-jó vezetni, minden kézre esik, könyöktámasz megfelelő magasságban
-nem lopják
A -ok:
-hátsó üléseken kicsi lábtér (ez ez egyetlen nagyobb gáz az autóval)
Nem egy versenyautó, de azért lehet vele előzni rendesen, ha pörgeti (3000 felett) az ember kicsit a motort. Max. nyomatéka 4000-es fordulaton van. Ez 5-ösben 145-150 km/h-t jelent. Autópályán kiváló utazósebesség.
Fogyasztás eddig 7.5 és 8.5l között volt vegyes használattal, néha padlón figyelő gázpedállal. 160 km/h felett nagyon megugrik, 10-11 l körül.
Hibalista
- Kuplungpedál nyikorgás 1000 km után. A szervíz nincs messze, így begurultam vele hozzájuk. 2 perc után visszaadták, de persze csak addig nem nyikorgott, amíg kikanyarodtam a telephelyr?l. Otthon rászántam magam, befeküdtem a m?szerfal alá és alaposan megfürdettem WD40-ben a pedált. Azóta jó.
-
- 15.000-es szervíznél szimmering csere a váltónál.
-
- Belső világítás kapcsoló kontakthibás. 15.000-es szervíznél megcsinálták, de megint rossz.
Ide hordtam szervizbe
Summit Budaörs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 29000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Skoda Felicia 1.3 | Következő autója? | Toyota Corolla Verso |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
