Gyenge kezdés után, szívós visszakapaszkodás
Szöveges ítélet
Az autó a kezdeti "hibái" után megtáltosodott. Nem mondhetó rossznak. A "szívemből utálom" után, szívós munkával visszanyerte a bizalmam. De az angliaia gyárral szakítottam. Ahonnan ilyen egyszerűen ellenőrizhető hibák halmazával kijöhetnek autók, rossz belegondolni, hogy miket nézhetnek el más "belsőségekben", amik esetleg fatális meghibásodásokként jelentkeznek azonnal valamilyen szerencsétlennél! Szóval itt van az a "megúsztam" érzés azért bennem! Autó vásárláskor nem lutrizni szeretnék! Viszont 6,3-tól 7,6-ig szóródott csak a fogyasztása. Sőt hosszú országutakon nem volt ritka az 5,8-as átlag sem!!!!! 1.5-ös benzinestől, igaz egyedül és csomag nélkül! (Természetesen a forgalom iramát tartva, de nem a fogyasztásra autózva!) Szervíz költségek nem verték az egeket. Minden tartósnak bizonyult. Az előző kocsim is egy Nissan volt, de az izzig vérig japó. Vagyis ment, pörgött, semmi sem romlott el rajta, alig fogyasztott, csak a család kinőtte! Ő vetette meg velem ezt a másodikat. Amelyik szépen visszaterelt a japánban gyártott kocsik alomjából válogatókhoz. És nekem dödöröghetnek, hogy midegy hogy hol gyártódik az autó, mert a gyári minőségbiztosítás mindent megold! Tartok tőle, hogy a munkamorál azért meghatározó!
Hibalista
- Megbízhatónak tartom. De! A gyártóját már nem, és az átadót sem! Ezt arra alapozom, hogy a kocsinak az átadás után derültek ki gyári hibái, amiket garanciában kellett javíttatni. Sorban: Az átadáskor állítani kellett a hátsó lökhárítón, mert kicsit lógott. Csöpögött a váltóból az olaj, mert a tömítési anyagot nem kenték végig az illesztéseken a gyárban. (Az átadáskor az átadó helyen, külön álláson, nem volt nyoma a csöppenésnek! A garázsomban egy nap után viszont igen!) Eresztett a szervó, mert nem volt meghúzva pár csavar. Az anyósülés előtt egy intenzív fékezés után lepottyant a kábelköteg a lábtérbe, mert nem rögzítették rendesen a helyére. A légbefúvó ventillátor magas fokozaton érdekes hangjelenséget produkált, mert egy kartondarabot hagytak a bevezető csatornában. Szóval nem kívánom senkinek az első 10 napom a kocsival. A "javítások" után viszont rabszolgaként üzemelt! 4 évesen fényszórót cseréltek egy visszahívási akcióban, bár semmi baja sem volt a réginek! 5 év után megadta magát a CD kiemelő mechanikája, amiben a gyermekeim állandó CD váltásai (egy átlagos használathoz képest kb. 10-szeres!) nagyban ludasak lehettek. Ára: 23000, és 14 nap. Az 5. évben kicsit megereszkedett a bal 1 ajtó, amin egyszerűen lehetett állítani házilag is. Némi fényezéstechnológiai kudarc a vonószem takaró műanyagon, ami egy fiatal vakondtúrás parkolás közbeni eltrafálásakor lepleződött le. A lökhárító simán és nyom nélkül vette az akadályt, de a takaró elemről lehámlott a festés!
Ide hordtam szervizbe
Komprx c. Székesfehérvár. Már megszűnt.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Autó Pálfi. Korrektek.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Almera 1998. | Következő autója? | ASX |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
