Funkcionális szenvedély
Szöveges ítélet
Egy év után is úgy érzem, ez egy klassz autó. Igen, 10 millióért lehet, hogy van jobb ennél (bár még valószin?leg az sem olyan megbizható, no de pszt! snoblesse oblige)
Szóval megbizhatóság. Ez az els? nekem egy autóban, mert ha el?fordul olyan pillanat, amikor nem visz el A-ból B-be, akármilyen okból kifolyólag, alapvet? funkcióját nem látja el. És ebben az esetben sovány vigasz a csini m?szerfal. A megbizhatóságát egyrészt az igazolja, hogy egyel?re egyszer sem hibásodott meg, vagy okozott meglepetést, illetve autózás közbeni menettulajdonságai is ezt sugallják (ezt nehéz szavakba önteni). A motorháztet? is megnyugtatóan er?teljesen domborodik a látómez? alján.
Az ezerötös motor kell?en er?s ahhoz, amire használom, (Hozzátartozik, hogy még id?nként sincs olyan pillanatom, hogy azt gondolnám, én vagyok Montoya.) Budapestt?l 20km-re lakom, megyek vele egy kicsit pályán, egy kicsit városban, csaknem mindennap. Úgy évente 20-25ekm-t.
Ilyen használat mellett nyáron 6.3-6.5 litert fogyasztott 100-on, télen 7.5-et, aránylag tempós, de ésszer? vezetési stilus mellett. Ezt is ki kell egészitenem: bevallom a 4-es, s?t az 5-ös fokozatot is használom vezetés közben. Akinek ez 9 litert fogyaszt, annak javaslom, hogy néha figyelje meg az autó fordulatszámmér?jének m?ködését. Egy id? után összefüggést lehet felfedezni a fogyasztás és a vezetési stilus között.
Az relativ, hogy hangos-e a motor. Magas fordulatszámon kicsit hangosabb, bár engem nem zavar, szeretem hallani. Ráadásul nincs hangszigetelés a motorháztet?ben, és ahhoz képest halk.
Most jut eszembe: az enyémben nincs légkondi, lehet, hogy azért is fogyaszt kevesebbet nekem. (Direkt ilyet választottam, mert nem birom a légkondit és még a lehet?ségét is ki akarom zárni annak, hogy bárki miatt be kelljen kapcsolni. Viszont az alkudozásnál jól jött.)
A bels? térr?l annyit, hogy nagyon kényelmesnek találom, különösen az ülést. A kormány állitható, jól kézreesik és nagyon jó a fogása. A m?szerfal elég egyszer?, de funkcionális szempontból teljesen jó. Az autóból jól kilátni (sajnos ez egyáltalán nem alapadottság a legtöbb mai kocsinál), kicsi a holttér.
Kis gyengeségnek nevezném, hogy néha nehezen lehet rükvercbe tenni. De soha nem lehetetlen! :))
További nehézséget okozott a kiégett tompitott izzók cseréje, de többszöri nekifutásra sikerült. Kisebb kez?ek el?nyben.
186cm magas vagyok: elöl nekem igy is b?séges a hely. Hátul is egész jól elférnek, bár 5-en csak sz?kösen (a kategóriához képest azért kifejezetten tágas.)
Csomagtér nem t?nik nagynak, de mindig meglep?dök, mennyi minden belefér.
Az autó külseje nekem nyilván tetszik, hiszen azért nem vettem volna meg, ha nem jönne be. Szerencsére nem túl felt?n?, de az arra fogékonyaknak mégis stilust sugall.
A japán autók közül a magasabb felépités?ek közé tartozik, ez nálunk el?ny. Többen irták, hogy ráz: lehet szisszenni, de az A3-asom ennél jóval pattogósabb kocsi volt, szinte sajnáltam a magyar utakon használni. Szerintem amennyire a pesti bukkanókat jól veheti egy személyautó, az Almera jól veszi.
Az enyém még teljesen japán összeszerelés?, ez lehet, hogy részben megmagyarázza az esetleges min?ségi különbséget a kés?bbi gyártmányokhoz képest. Azért még van egy év garancia, kiváncsi vagyok, kell-e majd élnem vele, nem valószin?.
Visszaolvasva elfogultnak t?nhetek, az is vagyok: az autó levett a lábamról, mert kifogástalanul megfelel azokra a célokra, amikre vettem, egy jó gép.
Hibalista
- kiégtek a tompitott fényszórók izzói
Ide hordtam szervizbe
Nissan Budaörs
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | A3 1.6 | Következő autója? | Nissan Terrano |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
